Toon posts:

Harde schijf maakt problemen!!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He, wie kan mij ff helpen???

Ik heb het volgende probleem: ik heb in mijn pc een Quantum Fireball+ KX zitten. Sinds kort bleef scandisk hangen bij het scannen van de FAT. Vervolgens kreeg ik steeds "bad clusters" onder windows en ging de HD erg traag. Na het resetten kreeg ik de volgende error bij het detecteren van de HD's (bij de bios dus!): "SMART problem detected. Damage can be imminent; please make a backup" (of iets in die richting)

Misschien nog handig om te weten:
Ik heb regelmatig op de kast gemept, vanwege een loeiende fan.

Wat is precies het probleem, en is mijn HD nu kapot????

Alvast bedankt!

Verwijderd

probeer norton disk doctor maar eens uit.

Verwijderd

Backup de data en snel en doe een zero-fill. Tooltjes kun je vaak op de site van de fabricant downloaden of gebruik Destroy! (te vinden op de Tulip site) of Kill_HDD. beide gooien je FAT en MBR weg. Dus daarna opnieuw partitioneren en formateren is noodzakelijk.

Verwijderd

Als het probleem blijft, is je HDD inderdaad kapot. Ook daarvoor staan er tooltjes op de site van de fabricant maar sommige(n) "verhullen" juist bad clusters en doen net of alles ok is. Zo kun je met Scandisk bad clusters vinden en na het draaien van een dergelijk tooltje zijn die opeens spoorloos.

Verwijderd

Gebruik dus vooral geen programma's als Disk doctor ed. Die vern**ken een complete installatie. Dat zijn programma's voor nietswetende consumenten.

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Zo snel mogelijk al je bestanden die je van dat ding nodig hebt afhalen als ik het zo hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ondertussen alles gebackupt, dus dat zit wel snor....

Maar ik kan beide proggies (kill_hdd en Destroy!) niet vinden. Zou iemand ze ff door kunnen icq-en of mailen of weet ik veel???

Iig iedereen bedankt voor de snelle hulp!

Verwijderd

Topicstarter
Maar nog even iets: denkt iemand de oorzaak van dit probleem te weten?
Niet dat ALS ik een nieuwe HD zou kopen dat deze weer binnen 3 weken kapot is ofzo...
Pagina: 1