€700 Gamesysteem

Pagina: 1
Acties:

• thescorpi0n
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-12 18:40
Hallo lieve mensen,

Ik heb een systeem samengesteld voor mijn broer die graag een game-pc wil gaan bouwen, en hier zou ik graag wat kritiek/feedback op krijgen :).

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De voornaamste "zware" taak zal gamen zijn. Spellen als Fallout 4 op 1080p op een goed speelbare fps is het doel. Daarnaast zal het ook als office/school-pc gebruikt worden.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het zit nu net boven de €700 en eigenlijk is dat al wat boven budget, dus niet veel meer dan dat. Tips om de prijs naar beneden te schroeven zonder grote performance dalingen zijn ook welkom.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Overstap van laptop, dus geen interne componenten. Monitor, muis+keyboard en OS is niet nodig.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk/hoop dat de 960 sterk genoeg is om nieuwe spellen op een goede fps (minimaal 40-50) te kunnen trekken op redelijk hoge settings. Zelf zit ik op een 760 en dat gaat redelijk, vandaar de aanname. Ik heb nog een combinatie met een AMD X4 860K ipv de i5 overwogen, maar ik denk dat de CPU dan een te grote bottleneck gaat vormen en de socket eventuele upgrades ook voorkomt. Zorgt helaas wel voor een flinke prijsstijging.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn persoonlijke voorkeur neigt een klein beetje richting intel/nvidia, maar is niet heel sterk. Ik heb er ook niet heel sterke argumenten voor, behalve dat in mijn ervaring ik net iets vaker wat klachten over AMD (en driverproblemen e.d.) hoor.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoeft niet ultiem stil te zijn (beetje is wel fijn natuurlijk), maar daarom ook geen aftermarket cooler, want ik denk dat met dit budget je dat beter in de performance kan steken. Daarnaast wordt ik zelf heel gelukkig van mijn eigen SSD, en denk ik dat dat het zeker waard is (maar voel je vrij om daar ook kritiek op te leveren ;) ). Verder geen specifieke eisen.

Ga je overklokken?
Nee

Wat ik nu bedacht heb is dit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 181,50€ 181,50
1ASRock B85M Pro4€ 62,95€ 62,95
1MSI GeForce GTX 960 GAMING 2G€ 213,95€ 213,95
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Zalman Z1€ 30,95€ 30,95
1TP-Link TL-WN881ND€ 10,84€ 10,84
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 45,95€ 45,95
1Antec VPF Series 450W€ 51,61€ 51,61
1Crucial BX100 250GB€ 82,95€ 82,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 728,65

Zoals ik al zei ben ik voornamelijk op zoek naar verbeterpunten, feedback/kritiek en eventuele opties om het goedkoper te maken zonder prestatie te verliezen. Als ik nog informatie vergeten ben of sommige dingen niet duidelijk zijn laat het me weten, dan zal ik het toevoegen!

Alvast bedankt!

Verwijderd

Mooi lijstje alleen misschien kan je een tweedehands r9 290 kopen en zou je een goedkopere mobo kunnen nemen

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:32
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 02:25:
Mooi lijstje alleen misschien kan je een tweedehands r9 290 kopen en zou je een goedkopere mobo kunnen nemen
Leuk dat je tips geeft maar geen eventuele alternatieven. Om je PC wat stiller te maken is een Gelid Transquillo rev2, geen gekkr scheelt enorm en is ook nog eens cheap. Verder is een R9 280 een betere 'bang for the Buck' geeft een fatsoenlijke geheugen bus en is ook nog even snel. Verder is er in principe niks op aan te merken. Een R9 290 2e hands (niet regerende) is ook een optie.

• PDZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-11 21:19

PDZ

📍Damwâld

Demian Brunt schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 07:20:
[...]

Leuk dat je tips geeft maar geen eventuele alternatieven. Om je PC wat stiller te maken is een Gelid Transquillo rev2, geen gekkr scheelt enorm en is ook nog eens cheap. Verder is een R9 280 een betere 'bang for the Buck' geeft een fatsoenlijke geheugen bus en is ook nog even snel. Verder is er in principe niks op aan te merken. Een R9 290 2e hands (niet reference) is ook een optie.

De tiid hâldt gjin skoft.

• thescorpi0n
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-12 18:40
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 02:25:
Bedankt voor de tip! Ik denk dat mijn broer liever nieuw koopt dan tweedehands, maar ik zal het aan hem voorleggen. Heb je misschien ook een idee wat voor mobo goedkoper is maar waarmee ik niet te veel mogelijkheden/aansluitingen e.d. mis?
Demian Brunt schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 07:20:
[...]

Leuk dat je tips geeft maar geen eventuele alternatieven. Om je PC wat stiller te maken is een Gelid Transquillo rev2, geen gekkr scheelt enorm en is ook nog eens cheap. Verder is een R9 280 een betere 'bang for the Buck' geeft een fatsoenlijke geheugen bus en is ook nog even snel. Verder is er in principe niks op aan te merken. Een R9 290 2e hands (niet regerende) is ook een optie.
Bedankt voor de tip, de 280 is wel interessant en zal ik naar kijken. Verder laat ik de aftermarket koeler achterwege om de prijs niet verder op te hogen :).