[Windows 10] Start & Zoeken werken niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EsTeGe
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13-06 12:33
Hey Tweakers!

Ik gebruik sinds een 2-tal weken Windows 10 (upgrade vanaf Windows 7 Home Premium en nadien clean install). Alles werkte prima tot vandaag. Ik kan het startmenu niet meer openen (zowel door te klikken op de knop als door de Windowstoets te gebruiken). Ik zie enkel het startmenu snel even knipperen links bovenaan het scherm (in plaats van links onderaan). Soms lukt het na heel wat klikken om het menu op de correcte plaats te openen én open te houden. Zoeken werkt ook niet; zowel wanneer ik het startmenu eindelijk open krijg, of met het zoekpictogram/zoekvak in de taakbalk.

Heb nagekeken of het in safemode werkt, maar daar heb ik exact hetzelfde probeem. Anti-virus (avast) ook al eens uitgeschakeld; geen enkel effect.

Iemand met hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronno1998
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-05 19:06
Hallo EsTeGe,

Bij mij is dit probleem nog niet eerder voorgekomen, maar heb je al eens geprobeerd om Systeemherstel te en dan een datum te pakken waarop start&zoeken nog wel werkte?

[ Voor 6% gewijzigd door aaronno1998 op 16-08-2015 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:29
Ik had het gisteren ook. Ik bedacht me dat ik daarvoor met Eusing Free Registry Cleaner en Auslogics Free Registry Cleaners het register had opgeschoond. Terugzetten van de back ups van de verwijderde sleutels loste het probleem op voor mij. Ik zal bij gelegenheid eens kijken welke sleutels hier een rol spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EsTeGe
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13-06 12:33
Er is geen herstelpunt aanwezig, want het stond blijkbaar niet ingeschakeld.

Wat die registryscan betreft, dat zou inderdaad de oorzaak kunnen zijn, want ik heb gisteren met CCleaner 100+ items opgeschoond (default instellingen). Jammer genoeg heb ik geen backup hiervan.

Note to self: vertrouw geen default instellingen, neem backup van alles!

Edit: Ik had blijkbaar toch een herstelpunt door eerder een systeemkopie te maken. Heb dit herstelpunt teruggezet en het startmenu/zoeken werken opnieuw. De oorzaak is duidelijk het verwijderen van bepaalde registersleutels met CCleaner. Pas dus op!

[ Voor 27% gewijzigd door EsTeGe op 17-08-2015 12:17 ]