Sata driver HP DC7600 small form factor pc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-10 21:17
Hallo,

Weet iemand waar ik de sata drivers van een HP DC7600 small form factor pc kan vinden?
Het rare is dat ik wel kan installeren op deze schijf met een xp cd zonder sata drivers, maar dat werkt niet bepaald goed (usb poorten die niet werken, traag etc).
De hardeschijf is:
250GB WDC WD2500JS-60MHB1

Ik kan het niet op de site van HP vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Niet vinden? En wat is dit dan? Je mag ook wel iets meer moeite doen, dit heb ik in 2 tellen gevonden door je type nummer in te vullen op de hp website.

Er mist ook nog erg veel informatie in je TS. Zo zeg je niet welk OS je wilt installeren, of je nog andere drivers hebt gevonden, waar je op hebt gezocht, etc. Je hebt maar 106 posts, maar met 6 jaar hier rond hangen zou je toch wel moeten weten hoe een degelijke TS eruit hoort te zien. Zie de Het algemeen beleid #quickstart voor wat een goede TS moet bevatten.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronno1998
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-10 18:07
Hero of Time schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 22:24:
Niet vinden? En wat is dit dan? Je mag ook wel iets meer moeite doen, dit heb ik in 2 tellen gevonden door je type nummer in te vullen op de hp website.

Er mist ook nog erg veel informatie in je TS. Zo zeg je niet welk OS je wilt installeren, of je nog andere drivers hebt gevonden, waar je op hebt gezocht, etc. Je hebt maar 106 posts, maar met 6 jaar hier rond hangen zou je toch wel moeten weten hoe een degelijke TS eruit hoort te zien. Zie de Het algemeen beleid #quickstart voor wat een goede TS moet bevatten.
Zeer waarschijnlijk kan hij de driver daar niet vinden.
:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

aaronno1998 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 22:28:
[...]

Zeer waarschijnlijk kan hij de driver daar niet vinden.
:|
Dat neemt niet weg dat hij wel heel summier is met z'n informatie. Zoals het er nu staat, kan hij z'n hele apparaat niet vinden op de website en dat is gewoon niet waar.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-10 16:57
Ik ben het volledig eens met Hero of Time, zorg dat je post voldoet aan het algemene beleid voor TS.

Extra informatie is welkom, de standaard SATA driver is direct te vinden op de website via de al gegeven link.

Uit je basic verhaal; test je harde-schijf eens op bad-sectors bij traagheid / problemen na een schone installatie. Je kunt dit doen met bijvoorbeeld HDtune (http://www.hdtune.com)

[ Voor 3% gewijzigd door crypt0rr op 16-08-2015 22:32 ]

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronno1998
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-10 18:07
Ook daar moet ik je gelijk in geven dat de informatie niet duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-10 21:17
ja die pagina heb ik wel gevonden, maar er staan nergens sata drivers??

voor windows xp

[ Voor 11% gewijzigd door saken op 16-08-2015 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
saken schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 22:47:
Omdat je geen SATA drivers voor je harddisk zoekt maar Harddisk Controller drivers voor je SATA controller ...

En inderdaad, die staan er niet. Wat mij doet vermoeden dat er in het OS gewoon al support zou moeten zitten voor je systeem

[ Voor 17% gewijzigd door redfoxert op 16-08-2015 22:51 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-10 16:57
saken schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 22:47:

voor windows xp
Zou toch eens nagaan of je beschikt over mogelijk defecte hardware. Hierbij kun je denken aan harde-schijf, geheugen, moederbord waar bolle condensatoren op zitten etc.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
saken schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 22:12:
Het rare is dat ik wel kan installeren op deze schijf met een xp cd zonder sata drivers, maar dat werkt niet bepaald goed (usb poorten die niet werken, traag etc).
Windows heeft voor veel devices standaard drivers bij zich. Die voldoen niet altijd, maar kunnen voldoende zijn dat je kan installeren op een schijf. Normaal moet je alleen extra drivers voor de harde schijven installeren als je exotische constructies hebt, gewoon SATA lukt (vrijwel) altijd.

Voor drivers zou ik naar de HP site gaan, daar kan je ze altijd opnieuw downloaden. Eventueel Windows Update laten zoeken.
Zou je niet liever minimaal Windows 7 willen draaien? Zeker als je de Core 2 Duo versie hebt van de HP DC7600 SFF werkt dat nog prima mits je rond de 4Gb geheugen hebt. De C2D versie kan zelfs denk ik Windows 10 draaien. Dan heb je tenminste een courant OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-10 13:25

ewf

Waarschijnlijk probeer je XP (not SP2) te installeren, daar zitten geen sata drivers in.
Neem een herstelschijf van HP of installeer XP-SP2.

Succes.
Pagina: 1