Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop om vloeiend Full-HD films te kijken

Pagina: 1
Acties:

• surgeon8
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14-10 06:57
Mijn broertje is op zoek naar een laptop waar hij Full-HD films op kan kijken zonder haperingen. Ik heb al veel gezocht maar nog geen geschikte laptop gevonden, omdat er zoveel keus is dat ik niet weet welke ik moet kopen. Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen met mijn zoektocht.

Wat ga je met je laptop doen?
Word,Full-Hd films kijken, surfen, foto's bekijken.

Wat is je budget?
Maximaal 400 euro, het liefst zo min mogelijk, goede prijs-kwaliteit verhouding. Bij goede laptops tussen 400-450 euro, graag vermelden.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, zal op een stabiele plek blijven.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Graag ASUS, HP of Lenovo.

Alvast bedankt!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Denk dat er geen enkele nieuwe laptop is die dat niet kan afspelen.
Dus buiten een budget zou ik toch met meer wensen/eisen komen.

[ Voor 36% gewijzigd door DukeBox op 16-08-2015 21:35 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• surgeon8
Best Dukebox, is dit ook het geval bij celeron laptops met geïntegreerde videokaart en 4gb werkgeheugen? Het gaat er bij hem om dat er geen haperingen zijn tijdens het afspelen.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoe sluit je de laptop aan? Wireless kan je in theorie prima FullHD streamen maar in werkelijkheid zit hier vaak de bottleneck ... Verder kunnen inderdaad vrijwel alle laptops tegenwoordig gewoon FullHD streamen. Welke laptops heb je zelf al gevonden die aan je voorwaarden voldoen?

https://discord.com/invite/tweakers

• surgeon8
Beste redfox, ik had bijvoorbeeld het volgende gevonden:

http://www.paradigit.nl/l...-80/80037903/details.aspx

http://www.laptopshop.nl/...IWT0NSxrscCFajKtAodBnkJYA

http://www.laptopshop.nl/...apad-z50-70-59441342.html

Maar van deze allemaal weet ik niet of deze vloeiend full-hd afspelen. Hij sluit het aan via HDMI. Streamen eigenlijk niet, maar is wel wenselijk voor de toekomst.

Weet jij zelf of er goedkopere laptops zijn met deze bovengenoemde eisen?

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
surgeon8 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 22:03:
Maar van deze allemaal weet ik niet of deze vloeiend full-hd afspelen. Hij sluit het aan via HDMI. Streamen eigenlijk niet, maar is wel wenselijk voor de toekomst.
En hoe word de laptop met het netwerk verbonden? Wat als je niet streamed, hoe komt de content dan op de laptop? Wat speelt je broer af op zijn laptop?

https://discord.com/invite/tweakers

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-11 17:29
http://tweakers.net/categorie/496/laptops/producten/

Even wat schuivertjes aanpassen aan je voorkeuren en je kan eenvoudig weg een volledige lijst zien met laptops die aan je eisen voldoen.

Iedere laptop die nu bestaat kan zonder probleem 1080p afspelen. Haperingen gaan eerder ontstaan door de gebruikte software/website om de 1080p content af te spelen dan dat de processor er moeite mee zou hebben.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:34

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Of omdat de afgespeelde media niet op de laptop zelf staan, maar op een NAS bijvoorbeeld.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• surgeon8
@redfox: netwerk verbinding is via een router. De laptop zelf wordt via HDMI verbonden, en de media die afgespeeld wordt is vaak .mp4, .mkv of .avi (dus staat al op harde schijf)

@deathlord en @Jorgen, ook bedankt voor jullie reacties.

Ik wil dat ik met zekerheid een laptop voor hem kan vinden die full-hd films kan afspelen. Soms inderdaad gebruik van popcorn time, hopelijk hapert het dan niet. Na jullie adviezen ga ik ervanuit dat zelfs een celeron laptop met 4gb werkgeheugen en onboard videokaart 1080p films zonder haperingen kan afspelen.

Verwijderd

Zelfs mijn 3 jaar oude acer (goedkoopste laptop te koop toen) speelt Full-HD materiaal probleemloos af.

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-11 22:28
Bekijk welke videokaart de laptop heeft, en zoek op of hij DXVA aankan (hardwarematig video afspelen). Over het algemeen kunnen zelfs oude beestjes dit. Als de kaart dit kan, dan kun je zonder problemen HD afspelen, met minimale CPU belasting.

• surgeon8
Beste allen, bedankt voor jullie reacties en tips. Ik zal kijken wat ik voor mijn broertje kan adviseren.

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:19
Bij de laatste bbg stond als alternatief een leuke fullhd laptop van asus voor 400-450€

Sorry, prijs is weer gestegen.

[ Voor 16% gewijzigd door mathelicious op 20-08-2015 20:32 ]

• surgeon8
Thnx! Ik zal ernaar kijken.

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:36
nog even een opmerking. Full hd materiaal kan elke laptop wel afspelen maar zonder fhd scherm lekker loos. :p

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:37
Wouter lucassen schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 19:07:
nog even een opmerking. Full hd materiaal kan elke laptop wel afspelen maar zonder fhd scherm lekker loos. :p
Tenzij je het materiaal op een FHD TV afspeelt.

• WouterL
uiteraard. (:

• surgeon8
Juist, ik heb een FHD tv thuis en films kijken doen we daarop. Nooit op de laptop eigenlijk... Fijn om te horen dat ik iig met bijna alle laptops van tegenwoordig wel goed zit. Bedankt jullie allen.

• WouterL
Zelfs de meeste tablets kunnen dit wel :)
Pagina: 1