• Mauricevk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-11-2025
Beste,

Ik heb afgelopen week componenten voor mijn computer gekocht (krijg grotendeels donderdag pas). Nu heb ik Kingston HyperX Fury white HX318C10FWK2/8 geheugen gekocht op aanrader van een Tweaker.
Nu kwam ik erachter dat deze werkt met het moederbord MSI Z97S Krait Edition alleen als die overclockt wordt, ook al had ik aangegeven dat ik niet ging overclocken.

Nu is mijn vraag of het enorm makkelijk is om deze op die geheugensnelheid te krijgen (1866GHz) of dat ik beter nu nog contact op kan nemen om te veranderen naar het geheugen met 1600GHz?

Verwijderd

Waaruit maak jij op dat je moet overclocken?

• Mauricevk
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 21:43:
Waaruit maak jij op dat je moet overclocken?
Kijk bij DDR3 Memory. 1866* ((*OC) MHz)

Verwijderd

En dat geheugen kan niet op 1600MHz. draaien?
Dat het geheugen een snelheid van 1866MHz. aankan betekent in ieder geval dat het prima op 1600MHz. draait.
Leest: http://www.tomshardware.c...pgrade-jungle,1232-3.html
En in de ram faq: RAM FAQ

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2015 23:14 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het enige dat je hoeft te doen is een XMP profiel te selecteren in de UEFI als je wilt dat het geheugen op optimale settings draait. Overclocken hoeft allemaal niet als je dat niet wilt.

• Mauricevk
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 23:10:
Dat het geheugen een snelheid van 1866MHz. aankan betekent in ieder geval dat het prima op 1600MHz. draait.
Kijk dat wilde ik dus weten. Dat ook al is die hoger, zonder OC standaard naar 1600 gaat. Top!
TERW_DAN schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 23:14:
Het enige dat je hoeft te doen is een XMP profiel te selecteren in de UEFI als je wilt dat het geheugen op optimale settings draait. Overclocken hoeft allemaal niet als je dat niet wilt.
Ik kwam in op mijn oude computer nooit in de bios, omdat die zo oud was. Maar als ik jou zo hoor is het dus makkelijk genoeg om hem om te zetten (voor optimaal gebruik).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mauricevk schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 23:23:
Ik kwam in op mijn oude computer nooit in de bios, omdat die zo oud was. Maar als ik jou zo hoor is het dus makkelijk genoeg om hem om te zetten (voor optimaal gebruik).
In je bios komen is niet zo bijzonder hoor, gewoon op DEL drukken bij het opstarten.

• Mauricevk
TERW_DAN schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 23:26:
[...]

In je bios komen is niet zo bijzonder hoor, gewoon op DEL drukken bij het opstarten.
Ja, dat snap ik wel. Maar had er nooit wat te zoeken met die oude zooi er in (HP pavilion, PEGATRON moederbord, Q6600 CPU, 4GB DDR2) :P
Pagina: 1