Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Oplossing voor bedrade verbinding

Pagina: 1
Acties:

• WillemJWZ
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-10 18:05
Hoi

Sinds kort ben ik overgestapt naar een all in one pakketje van ziggo, gisteravond mooi aangesloten, alles werkt maar ik had niet nagedacht dat de router beneden zou komen te staan. Omdat we hiervoor losse pakketten hadden kon de router boven staan en kon ik daar mooi mijn pc op aansluiten.

Nu zit ik dus met een probleem, ik heb geen zin om vanuit de woonkamer een kabel te gaan trekken naar boven, ik heb geen zin om te gaan lopen boren etc maar zou toch bedraad willen hebben. Zou het een mogelijkheid zijn om mn oude kpn router/modem kunnen laten koppelen met mn nieuwe ziggo router/modem zodat ik geen lange kabel hoef te trekken of op wifi te gaan... Over Powerline heb ik nagedacht maar ik vind t toch wel prijzig....

Kort samengevat, is er een oplossing dat bedraad internet kan krijgen zonder dat ik een kabel door het huis hoef te trekken

Mvg Willem

Hi !!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:27
Powerline of zin maken zijn je twee opties

Cloud ☁️

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je wil een draad, maar geen draad trekken
je wil powerline, maar je wil er niet voor betalem.

Je enige oplossingen zouden zijn, een vriend jouw kutklus voor niets op te laten lossen. of een winkel beroven.

Iperf

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

De draad die van je oude KPN verbinding gebruiken?

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Wat had je in gedachten voor die KPN router dan? Inzetten als Wifi client/bridge? Want dat gaattie niet doen. Daar heb je n Wifi accesspoint voor nodig. En guess what? Die kost geld :P

Je kan Powerline kiezen maar dat kost n paar duiten.

Je kan ook een UTP kabel leggen. Veel woningen hebben een telefoonlijn van de huiskamer naar de boven verdieping.
Knoop de UTP kabel er aan vast en dan trek je m zo naar boven toe.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-11 22:31
Je kan ook je pc verplaatsen naar je modem/router.
Met deze oplossing hoef je geen kabel te trekken!
Je hoeft geen powerline adapters te kopen!

Zet je PC op de grond, hiermee bespaar jeje de moeite en kosten voor een tafeltje.

:) >:)

Maar wat McKaamos al zei!
Of toch de moeite nemen om een utp kabel te trekken boren zagen als je er geen telefoonlijn naartoe hebt.
Powerline kost meer en meer kans op storing.

Succes met zin maken!

[ Voor 7% gewijzigd door kmichael op 16-08-2015 21:33 ]

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-11 11:22
Gebaseerd op je verhaal ga ik er voor het gemak vanuit dat er een telefoonkabel naar boven loopt. Deze kun je natuurlijk in combinatie met je KPN modem gebruiken als je een DSLAM aan de andere kant van de kabel neerzet. Voor € 1.000 tot €10.000 kun je op E-bay een tweedehandsje op de kop tikken. Heb je gelijk een mooi nieuw TV meubel. Ow en weken, zo niet maanden plezier met het configureren van de setup.

Maar even zonder gekheid, ja je hebt apparaatjes waarmee je een VDSL verbinding over bestaande telefoonkabel kunt opzetten. Die dingen kosten ecther tussen de € 200 en de € 500 per paar. Voor dat geld kun je beter op zoek gaan naar een bedrijf dat kabels trekt.

Als je een COAX kabel naar boven hebt lopen die je niet gebruikt, kun je eventueel een MoCa setup proberen. Hier ben je echter al snel € 140 euro aan kwijt dus ook niet bepaald goedkoop te nomen. Maar waarschijnlijk wel net iets goedkoper dan een kabel laten trekken.

Als laatste is er idd nog Powerline maar er is geen garantie dat het überhaupt werkt. En als het werkt, is er geen garantie dat het zal blijven werken.
Begrijp me niet verkeerd, er zijn hele volksstammen waarbij powerline zonder enig probleem functioneerd en het is voor velen een acceptabel alternatief.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

luxan schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 22:15:
..
Als je een COAX kabel naar boven hebt lopen die je niet gebruikt, kun je eventueel een MoCa setup proberen. Hier ben je echter al snel € 140 euro aan kwijt dus ook niet bepaald goedkoop te nomen. Maar waarschijnlijk wel net iets goedkoper dan een kabel laten trekken.

...
als er coax liep dan had hij het modem gewoon boven kunnen zetten

Iperf

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-11 11:22
Fish schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 22:30:
[...]

als er coax liep dan had hij het modem gewoon boven kunnen zetten
Indien er bij het pakket een appart modem is geleverd, inderdaad. Maar als er bij het nieuwe alles-in-een pakket alleen een horizonbox geleverd is, moet je een HDMI kabel trekken ;). En aangezien er geen specifieke informatie beschikbaar is, zet ik er voor de volledigheid ook de coax optie bij. Je weet namelijk maar nooit :)

• WillemJWZ
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-10 18:05
Hoi
Naja, ik ben lui dus ga dan toch maar voor de powerline optie, en dan maar hopen dat ie niet stoort,

@waterlelie die ouwe kpn lijn is me te traag, 9mb down en 0,40 up.... En de ziggo 40 down en 5 up, kheb niet voor niets de overstap gemaakt :)

Bedankt voor de reacties, wat mij betreft mag de topic gesloten worden.
Grt Willem

Hi !!

Pagina: 1