# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 0,- | € 0,- |
1 | Sapphire PC-AM3RS790G | € 0,- | € 0,- |
1 | Asus EAH5850 DirectCU TOP/2DIS/1GD5 | € 0,- | € 0,- |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 0,- | € 0,- |
1 | Cooler Master Elite 335 | € 0,- | € 0,- |
1 | Scythe Mugen 3 | € 0,- | € 0,- |
1 | Corsair Vengeance LP CML16GX3M4A1600C9 | € 100,50 | € 100,50 |
1 | Corsair TX750W | € 0,- | € 0,- |
1 | Samsung 830 series SSD 256GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 100,50 |
Laatste keer dat het systeem werkte, Ubuntu GNOME 15.04
Ik was met 't volgende bezig:
- Chromium
- VirtualBox VM
VirtualBox crashte. 'System error detected'. Nu gebruik ik al langer Ubuntu GNOME en ondanks dat het fijn werkt ben ik zo langzamerhand gewend om dat soort meldingen weg te klikken, aangezien het nou niet echt een stabiele distro is. Niet gezien wat de error was, dus.
VirtualBox opnieuw opgestart. Toen gebeurde iets raars. M'n muis 'liep achter m'n arm aan', dus reageerde in een soort slomo op mijn commando's. Zelfde geldt voor 't toetsenbord. VirtualBox wilde niet meer starten. Chromium bleef echter fijn werken.
Aangezien ik toch echt met VirtualBox aan de slag wilde, startte ik mijn computer opnieuw op. Dit lukte niet. De afsluitprocedure zoals ik die ken werd voltooid, maar daarna ging m'n scherm op standby en wilde het systeem niet uitschakelen. Na 5 minuten heb ik de computer afgesloten door 10 seconden poweron ingedrukt te houden.
Het systeem wil nu niet meer aan. De welbekende twee piepjes die ik altijd hoor bij het opstarten (voor zover ik weet vanwege de twee USB-apparaten, mijn toetsenbord en muis) hoor ik niet meer. Fans draaien echter gewoon en HDD spint aan.
Debug Port Post Codes & Verwijderen hardware
Zonder enige hardware te verwijderen:
Geen piepjes, de volgende cycle aan codes:
- C7 - Early CPU Init Exit.
- 00 - Passes control to OS Loader (typically INT19h).
- FF - The flash has been updated successfully. Make flash write disabled. Disable ATAPI hardware. Restore CPUID value back into register. Give control to F000 ROM at F000:FFF0h.
Geen verandering wat betreft DPP codes, geen piepjes.
Alle drives losgekoppeld
Geen verandering wat betreft DPP codes, geen piepjes.
RAM verwijderd
Lijkt heel even dezelfde DPP cycle aan te nemen, maar blijft dan hangen op onderstaande code. Geen piepjes.
- D4 - Test base 512KB memory. Adjust policies and cache first 8MB. Set stack.
Nu mijn vraag: wat is hier in vredesnaam aan de hand? Ik kom niet meer in het BIOS, aangezien de videokaart & IGP geen beeld geven. CMOS resetknopje haalt niks uit. Monitor blijft gewoon op standby.
Klopt mijn wellicht voorbarige diagnose dat 't moederbord kapot is? Hulp wordt zeer gewaardeerd.