TV kopen voor gamen en als pc-monitor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedAhmed
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-05 13:18
Ik ben bezig met het herinrichten van mijn slaapkamer, en omdat ik nogal een kleine kamer heb, wil ik graag een veelzijdige TV hebben.
Ik ben van plan om deze winter een Skylake PC te bouwen, en vanwege ruimte tekort, wil ik een TV hebben die geschikt is als PC-monitor.
Ik ben zelf geen tech-wiz, dus ik weet niet precies waar ik naar moet kijken. :P

Ik zoek een?
Full HD TV van 32 of 40". Mijn kijk-afstand is zo'n 2 a 3 meter.
3D opties, ingebouwde Wi-Fi en 4K vind ik niet belangrijk. TV wordt opgehangen aan de muur met een Vogel's Wall 2225. Het zou mooi zijn als er veel aansluitingen zijn voor HDMI.(Voor PC, PS3 en Wii U.)

Wat is je budget?
Mijn budget bedraagt ongeveer €400. Zoals gezegd heb ik een kleine kamer, dus een grote tv is niet nodig.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik zal het vooral gebruiken om te gamen op mijn PS3 (binnenkort een PS4 en PC) en Wii U. Ook ga ik gebruik maken van Netflix en zou ik het handig vinden als de TV over een mediaspeler beschikt dat MKV bestanden afspeelt, en verschillende ondertitel bestanden ondersteunt.
Verder ben ik van plan om een soundbar te kopen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf even rondgekeken of er een leuke TV te vinden is, en ben op een aantal gestuit.

Samsung UE32H6400AW
32" TV, 400Hz refreshrate, inclusief Smart Remote(is geen pre), en de mediaspeler heeft alles wat ik zoek. Ook zitten er 4×HDMI aansluitingen, wat meer dan voldoende is.
Nadeel is de hoge prijs.

LG 32LF580V
Goedkope 32" TV met een refresh rate van 400Hz, 3×HDMI aansluitpunten en is ook aardig dun.
Ik weet alleen niet of deze een goede mediaspeler heeft, en of die genoeg videoformaten ondersteund. Deze TV bevat geen WebOS van LG, wat wel jammer is. Netflix is wel aanwezig. (dacht ik)

Philips 32PFK5300
Ook een hele mooie prijs, en 32". Is ook een Smart TV, en een mediaspeler is aanwezig. Heeft wel "maar" 2 HDMI aansluitingen.

Sony KDL-32W705B
32" TV waar ik veel goeie dingen over heb gelezen. Blijkbaar heeft deze TV een externe voeding. Dit zou een probleem kunnen zijn bij het ophangen, maar ik weet niet hoe lang de kabels zijn. :/

Zoals je ziet heb ik van geen enkele tv kunnen zien hoe goed het werkt als monitor. Maar eigenlijk heb ik geen strenge eisen, zolang het voldoende werkt.
Ik zou graag wat advies willen krijgen, misschien andere aanraders? Of in ieder geval, welke tv bij mijn voorkeuren past.
Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepvreezo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05:16

deepvreezo

Redacteur
De LG en Philips die je noemt zou ik laten afvallen, ik kon er vrij weinig over vinden. Maar meestal laten LG's het afweten op beeldkwaliteit, terwijl bij Philips-tv's de software vaak een bron van problemen is (de tv reageert traag, heeft last van reboots, etc.).

Blijven dus over de Sony W705B en Samsung H6400. Beide hebben 4 HDMI-poorten, uitgebreide smart-functies met een mediaplayer die mkv's afspeelt (zie de ondersteunde formaten van de Sony in deze review) en kunnen prima worden ingezet als pc-monitor (afgezien van de wat lage resolutie - 1080p op 32" is een stuk lager dan de scherpte van een gemiddelde monitor). Vergeet overigens niet de PC-modus (Samsung) of Graphics/Game-modus (Sony) aan te zetten bij gebruik op de pc.

De W705B heeft een zeer lage inputlag, waardoor beelden vrijwel zonder vertraging op het scherm verschijnen. Dat is voordelig voor gamen. De H6400 zit op dat gebied wat hoger, maar op die tv wordt bewegend beeld weer scherper weergegeven. De H6400 heeft verder als extraatjes de genoemde Smart-remote en 3D. Het model van Sony is luxer afgewerkt (donkergrijs metaal ipv. zwart glimmend plastic).

Over het snoer: de Sony W705B heeft inderdaad een externe voeding; de lengte van het snoer tussen de tv en de voeding bedraagt ongeveer 1 meter 20.

[ Voor 7% gewijzigd door deepvreezo op 17-08-2015 18:06 ]