Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:58
Goedenavond,

Ik zit in een dubio. Ik twijfel tussen een WD My Book 2TB of een Synology DS115J met een HDD.

Situatie. Ik wil graag een netwerk opslag voor alleen films die ik dan weer stream naar een mediaspeler (WD Live op dit moment, gaat een Pi 2 worden met XBMC.

Nu kwam ik in de prijsklasse waar ik naar kijk de 2 mogelijkheden tegen. Maar wat is nu het meest geschikt. 2Bay systeem hoeft niet, als het crasht dan verlies ik alleen wat films. Een USB HDD aan mijn router kan, maar niet optimaal merk ik. Ik heb een ASUS RT66N. De CPU komt geregeld op de 100% wat de performance niet goed doet.

De WD is een stukje goedkoper en in de basis lijkt het makkelijker. Maar ik lees wisselende verhalen zoals instabiel.
De Synology, veel positieve verhalen over het merk.

Wat is aan te raden? :)

Dank alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vriendelijk verzoek om voortaan eerst de sticky topics te lezen: Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Move OT->CAA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 19:27:
[mbr]Een vriendelijk verzoek om voortaan eerst de sticky topics te lezen: Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Move OT->CAA[/]
Excuus. Dank voor verplaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pannekoek81 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 19:26:
Ik zit in een dubio. Ik twijfel tussen een WD My Book 2TB of een Synology DS115J met een HDD.
[...]
Op welke WD My Book 2TB is precies je oog gevallen (zou je een link naar de Pricewatch kunnen maken)?

Bij de goedkoopste Synology NASsen (DS115j & DS214e) vind ik het jammer dat je ze niet kunt inschakelen op afstand (Wake-on-LAN) en dat ze geen in- & uitschakelschema hebben. De duurdere DS115 en DS215j beschikken wel daarover (vergelijkingstabel met allevier: Synology, Pricewatch).

Gooi je eenmaal bekeken films geregeld in de prullenbak, of groeit je verzameling? Hoe snel? Want een tweede hardeschijfinsteeksleuf is uitermate handig bij uitbreiding. Persoonlijk zie ik daarom uit naar de op een beurs gepresenteerde DS216se (bekijk het filmpje op Hardwareluxx in Verwijderd in "[Synology] Nieuws en discussie" en de 2e slechtbelichte foto op http://www.bit-tech.net/h.../02/computex-2015-day-1/6), waar een van de ongemakken van de DS214se (ontbreken in- & uitschakelschema) verholpen zal zijn. Als je tot eind september (einde derde kwartaal; is verwachte introductiedatum) kunt wachten zou je die ook nog kunnen overwegen (maar Synology wil op beurzen gepresenteerde modellen ook wel eens niet uitbrengen, dus pin me er niet op vast), waarbij ik er vanuit ga dat de introductieprijs van de DS216se gelijk zal liggen met z'n voorganger (ca. €135). Of wil je voor de behuizing echt onder €100 blijven qua budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:02:
[...]
Op welke WD My Book 2TB is precies je oog gevallen (zou je een link naar de Pricewatch kunnen maken)?
Typo. Moest zijn cloud. Bij deze de link: http://tweakers.net/pricewatch/353774/wd-my-cloud-2tb.html
Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:02:
Bij de goedkoopste Synology NASsen (DS115j & DS214e) vind ik het jammer dat je ze niet kunt inschakelen op afstand (Wake-on-LAN) en dat ze geen in- & uitschakelschema hebben. De duurdere DS115 en DS215j beschikken wel daarover (vergelijkingstabel met allevier: Synology, Pricewatch).

Gooi je eenmaal bekeken films geregeld in de prullenbak, of groeit je verzameling? Hoe snel? Want een tweede hardeschijfinsteeksleuf is uitermate handig bij uitbreiding. Persoonlijk zie ik daarom uit naar de op een beurs gepresenteerde DS216se (bekijk het filmpje op Hardwareluxx in Verwijderd in "[Synology] Nieuws en discussie" en de 2e slechtbelichte foto op http://www.bit-tech.net/h.../02/computex-2015-day-1/6), waar een van de ongemakken van de DS214se (ontbreken in- & uitschakelschema) verholpen zal zijn. Als je tot eind september (einde derde kwartaal; is verwachte introductiedatum) kunt wachten zou je die ook nog kunnen overwegen (maar Synology wil op beurzen gepresenteerde modellen ook wel eens niet uitbrengen, dus pin me er niet op vast), waarbij ik er vanuit ga dat de introductieprijs van de DS216se gelijk zal liggen met z'n voorganger (ca. €135). Of wil je voor de behuizing echt onder €100 blijven qua budget?
Hoeft niet onder de €100 te blijven. De collectie groeit niet super hard. Ik gooi geregeld nog wat weg. Ik bewaar alleen de films die ik echt leuk genoeg vind. En top films die uh heb ik op zo'n rond schijfje staan O-).