Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Studie laptop [550 max]

Pagina: 1
Acties:

• Adipose
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-03-2021
Mijn vriendin is op zoek naar een laptop en vroeg aan mijn of ik hier advies kon vragen, omdat jullie er veel kennis van hebben.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik doe een grafische opleiding en gebruik programma's als het Adobe pakket en spelletjes als de Sims 4. Mijn oude laptop de Emachine G640G was hier goed genoeg voor, maar is nu echt aan vervaning toe.

Wat is je budget?
Ik wil er maximaal 550 euro aan uitgeven. Duurder gaat echt niet.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, hij moet elke dag mee naar school.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
De resolutie moet 1600 x 900 zijn, minimaal 4GB ram aanwezig en een hardeschrijf van 500GB, hoger is natuurlijk beter. Het scherm moet 15.6" zijn. Qua CPU het liefst Intel, maar mocht een AMD laptop over het algemeen beter zijn is dat ook goed.

Ik heb al een paar laptops opgezocht:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus F555LA-DM766H€ 399,-€ 399,-
1Asus R556LA-DM750H€ 489,-€ 489,-
1Asus R556LA-DM801H€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 888,-

De onderste Asus is volgens Tweakers nergens te vinden, maar hij is nog wel te koop bij Paradigit.

Alvast bedankt voor de hulp.

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-11 19:31

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Als je effe €50 meer kan uitgeven kan je pricewatch: Lenovo Z50-70-59442527 kopen. Hij is echt lekker snel. Vraag even aan je vriendin welke WIndows versie moet hebben. Ik moet 8.1 hebben.

Review QNAP TS-230 NAS

• Adipose
Dutchredgaming schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 22:29:
Als je effe €50 meer kan uitgeven kan je pricewatch: Lenovo Z50-70-59442527 kopen. Hij is echt lekker snel. Vraag even aan je vriendin welke WIndows versie moet hebben. Ik moet 8.1 hebben.
Lenovo hebben we beide liever niet, ivm alle negatieve dingen waar het de laatste tijd mee in het nieuws is. Windows versie maakt niet uit, zolang het maar Windows 7 is, update naar 10 moet mogelijk zijn. De prijs kan helaas echt niet hoger dan 550 zijn.

• nick0294
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-10 22:27
Dutchredgaming schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 22:29:
lenovo maakt zeer degelijke laptop van kwaliteit die prima is,
alleen wat ik veel hoor over de z50 is dat de hardeschijf echt poep is,

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

nick0294 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 22:52:
[...]

alleen wat ik veel hoor over de z50 is dat de hardeschijf echt poep is,
Bij mij lekker snel en goed!

Review QNAP TS-230 NAS

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-11 20:32
Acer e5-571-50hj.

Met i5 processor, mat full hd scherm. Fijn apparaat, goede accu duur. Als je hem nu koopt bij media markt krijg je er in ieder geval een software pakket van 11 titels gratis bij. En als je mazzel hebt pak je de aanbieding nog mee: voor 499 ipv 529.

(Ik heb deze laptop zelf ook recente gekocht. Ben er heel blij mee. Het scherm Is echt heel fijn en het toetsenbord voelt ook stevig / kwalitatief )

edit:
die acer staat niet meer op de site bij mediamarkt. Afgelopen week stond er steeds bij: weer leverbaar over 1 tot 2 dagen.
Maar bij een vestiging hebben ze mogelijk nog wel voorraad.

En deze week bij Mediamarkt zie ik deze staan:
http://www.mediamarkt.nl/...0,2259722.html?langId=-11
ook een R556. Maar dan een ander type nummer dan je al noemde in je eigen openingspost...
voor 544,- waardoor hij binnen je budget valt.

Laagste prijs in de pricewatch staat op 599,-:
pricewatch: Asus R556LJ-XX649H

Deze is wel zonder full hd scherm, maar heeft dan wel weer 6gb geheugen en nvidia geforce 920m video.

[ Voor 47% gewijzigd door DeRooney op 17-08-2015 10:28 ]

• Adipose
arjoderoon schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 07:22:
Acer e5-571-50hj.

Met i5 processor, mat full hd scherm. Fijn apparaat, goede accu duur. Als je hem nu koopt bij media markt krijg je er in ieder geval een software pakket van 11 titels gratis bij. En als je mazzel hebt pak je de aanbieding nog mee: voor 499 ipv 529.

(Ik heb deze laptop zelf ook recente gekocht. Ben er heel blij mee. Het scherm Is echt heel fijn en het toetsenbord voelt ook stevig / kwalitatief )

edit:
die acer staat niet meer op de site bij mediamarkt. Afgelopen week stond er steeds bij: weer leverbaar over 1 tot 2 dagen.
Maar bij een vestiging hebben ze mogelijk nog wel voorraad.

En deze week bij Mediamarkt zie ik deze staan:
http://www.mediamarkt.nl/...0,2259722.html?langId=-11
ook een R556. Maar dan een ander type nummer dan je al noemde in je eigen openingspost...
voor 544,- waardoor hij binnen je budget valt.

Laagste prijs in de pricewatch staat op 599,-:
pricewatch: Asus R556LJ-XX649H

Deze is wel zonder full hd scherm, maar heeft dan wel weer 6gb geheugen en nvidia geforce 920m video.
Die Acer is op zich goed voor wat ze hebben wil, alleen vind ze de ruimte tussen het scherm en toetsenbord erg lelijk en onpraktisch. Verder zijn haar ervaringen met Acer ook niet echt goed, zo kregen we van de support bijvoorbeeld een antwoord lijkend op: "ja, jammer dan, het is niet anders."

De Asus is mooier met betere specs, alleen de resolutie is veel te laag. Daar liepen wij ook steeds tegen aan, er zijn echt betere laptops te vinden, maar dan heb je weer die 1366px.

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-11 20:32
al gekeken op de dell website wat er te halen valt (eventueel met gebruik van kortingscodes)?
afhankelijk van hoe kritisch je bent is daar nog wel wat te vinden (wil je i5 of is i3 ook genoeg?, wil je glans scherm of niet (volgens mij heeft dell enkel glans schermen, ik wilde perse een mat scherm) etc).

voor mij was de Acer perfect en heb ik niet naar het uiterlijk gekeken (ik heb een laptop/computer niet om naar te kijken, maar om te gebruiken). En je houdt natuurlijk altijd dat je gebonden bent aan de limieten van je budget. Die ruimte tussen het scherm en toetsenbord is mij nog niet eens opgevallen. Ga eens kijken wat voor ruimte daar zit.

Over de door jouzelf aangedragen producten:
Als het verschil tussen de eerste 2 laptops die jij zelf aandraagt enkel de aanwezigheid van een optische drive is, zou ik de eerste nemen. En vervolgens (als dat nodig is) voor 2 tientjes een usb optische drive erbij aanschaffen (zo heb ik het zelf gedaan bij de genoemde acer, die is ook zonder optische drive).
Het verschil in prijs tussen de 2 is groter dan de prijs van een externe optische drive.

en voor die 3e geldt dat volgens mij enkel het interne geheugen groter is, maar niet schokkend (6gb ipv 4).

edit:
die 2gb extra scheelt 100 euro. verder zijn ze hetzelfde voor zover ik gezien heb. Daarvoor kan je ook je bestaande 4gb laten zitten en voor het bedrag dat je bespaart (100,-) nog extra geheugen kopen. 8 gb (ik gok dat je 2x8gb in die laptop kunt prikken) is goedkoper dan 100,- en dan heb je dus voor minder dan 499,- dezelfde laptop maar dan met 12gb ipv 6gb.

Ps. De prijs van de eerste die je noemt is geen 399,-. Als ik op de link klik zie ik nu 501,xx. Dat is nogal een verschil.

[ Voor 38% gewijzigd door DeRooney op 17-08-2015 19:48 ]

• Adipose
Iedereen bedankt voor de hulp. We hebben besloten tweedehands te gaan zoeken, omdat je daar toch meer waar voor je geld krijgt en hebben ook Lenovo weer als mogelijke kandidaat toegevoegd.

De laptop waar ons oog op is gevallen is de Lenovo Z50-70 (link verwijst naar marktplaats).

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

YsWDesign schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 09:34:
Iedereen bedankt voor de hulp. We hebben besloten tweedehands te gaan zoeken, omdat je daar toch meer waar voor je geld krijgt en hebben ook Lenovo weer als mogelijke kandidaat toegevoegd.

De laptop waar ons oog op is gevallen is de Lenovo Z50-70 (link verwijst naar marktplaats).
Specs? Linkje van pricewatch mag ook ;)

Review QNAP TS-230 NAS

Pagina: 1