Hallo Tweakers,
Ik ben eigenlijk helemaal nieuw in de computer wereld maar red moet tot noch toe aardig.
Maand of twee geleden kon ik voor een leuk prijsje 5 raspberry pi 2 overnemen.
Wist dat hier Kodi makkelijk op ging dus dat maar gelijk gedaan voor de woonkamer en slaapkamers.
Daarbij ook geleerd dat je makkelijk muziek kan streamen. Dus ook een eigen sonos speaker gebouwd.
Nu heb ik alle kamers verbonden met het programma Airfoil. Werk naar mijn ervaring heel goed.
Maar nu komt het nadeel je moet een pc aanhebben staan om airfoil te gebruiken maar ik heb niet altijd mijn pc aanstaan.
Ik ben nu dus opzoek naar een low energy pc die eigenlijk maar twee dingen hoeft te kunnen...
1. Airfoil te openen.
2. Spotify openen.
Heb al gekeken of er een mogelijkheid was om airfoil op een rpi te zetten maar dat gaat nog niet.
Hoop dat iemand een goed advies heeft.
Hoe ik het nu gebruik:
1. Computer opstarten met spotify en Airfoil.
2. Telefoon of tablet pakken en inloggen met airfoil remote.
3. speakers selecteren die aan moeten.
4. Spotify openen op telefoon of tablet en dan nummer selecteren.
In deze opzet doe ik dus eigenlijk niets met de computer. Ik stuur alles aan met tablets of telefoons.
Dus nog 1 keer de specs.
snel kunnen opstarten.
low energy
budget maakt niet uit.
Ik ben eigenlijk helemaal nieuw in de computer wereld maar red moet tot noch toe aardig.
Maand of twee geleden kon ik voor een leuk prijsje 5 raspberry pi 2 overnemen.
Wist dat hier Kodi makkelijk op ging dus dat maar gelijk gedaan voor de woonkamer en slaapkamers.
Daarbij ook geleerd dat je makkelijk muziek kan streamen. Dus ook een eigen sonos speaker gebouwd.
Nu heb ik alle kamers verbonden met het programma Airfoil. Werk naar mijn ervaring heel goed.
Maar nu komt het nadeel je moet een pc aanhebben staan om airfoil te gebruiken maar ik heb niet altijd mijn pc aanstaan.
Ik ben nu dus opzoek naar een low energy pc die eigenlijk maar twee dingen hoeft te kunnen...
1. Airfoil te openen.
2. Spotify openen.
Heb al gekeken of er een mogelijkheid was om airfoil op een rpi te zetten maar dat gaat nog niet.
Hoop dat iemand een goed advies heeft.
Hoe ik het nu gebruik:
1. Computer opstarten met spotify en Airfoil.
2. Telefoon of tablet pakken en inloggen met airfoil remote.
3. speakers selecteren die aan moeten.
4. Spotify openen op telefoon of tablet en dan nummer selecteren.
In deze opzet doe ik dus eigenlijk niets met de computer. Ik stuur alles aan met tablets of telefoons.
Dus nog 1 keer de specs.
snel kunnen opstarten.
low energy
budget maakt niet uit.