Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Importeren van sterke wifi zenders

Pagina: 1
Acties:
  • 1.229 views

• sander.jansen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-09-2023
Hallo,

Ik weet niet of ik hier goed zit maar goed, ik heb een vraag over het importeren van een wifi zender. Het gaat hier om een 1200mW / 2000mW op 5.8Ghz voor het FPV van een drone. maar goed, het gaat uiteindelijk om de sterkte van de zender... Weet iemand toevallig wat de max is wat door de douane goed gekeurd wordt en dus Nederland in komt?

Ik weet wel dat het voor routers enzo een heel stuk lager licht, ergens ronde de 400mW? maar gezien het geen router is en niet in de bebouwde kom gebruikt wordt, zijn hier dan andere regels voor? namelijk de controller van de drone wordt ook hier in Nederland verkocht en daar zit een 1000mW (ongeveer) in en dat is dan weer geen probleem...

Alvast bedankt.

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-11 19:17
Houd bij aanschaf van FPV- en RC-apparatuur rekening met het volgende:
Het zendvermogen van zenders op 5.8Ghz mag maximaal 25mW zijn en op 433Mhz maximaal 10Mw. Sterkere zenders worden aangeboden, maar mag je alleen legaal gebruiken als je een ham-licentie (zendamateur licentie) hebt.

Voor 5.8Ghz lijkt 25mW weinig, maar er valt heel wat signaalkwaliteit te winnen door gebruik van goede antennes; 500 meter moet dan haalbaar zijn.

https://www.fpv-drone.nl/wat-is-fpv/

[ Voor 18% gewijzigd door Double-X-L op 16-08-2015 18:08 ]

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:22
Ik denk niet dat Agentschap Telecom het leuk gaat vinden als jij met een 2watt zender gaat zenden, je loopt iig het risico dat (als ze erachter komen) je spullen in beslag worden genomen.

Voor 2,4ghz is het overigens 100mw MAX

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• sander.jansen
Als 2.4ghz maar 200mw max is, hoe kan ik dan met mijn controller ruim 1000 meter halen? lijkt me niet mogelijk of wel dan? (staat namelijk niet aangegeven op de stickertjes)

• Double-X-L
Line of sight bereik met 200mW in een open en afgelegen gebied lijkt mij 1000m prima haalbaar.

• sander.jansen
Ik wou namelijk van deze winkel een FPV set kopen, hun hebben hun zenders ook los op de site staan, zou deze 200mw dan wel nederland binnen komen?

http://kumbacam.com/accessories/?sort=featured&page=1

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat lijkt me wat veel.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Double-X-L
Inderdaad, fout op die site en dus mijn copy/paste daarvan.
Moet natuurlijk mW zijn.

• sander.jansen
maar 25mW op 5.8 kan ik niet eens ergens vinden (qua zender) dus snap niethelemaal hoe dit dan gedaan moet worden... 200mW zou dan nog te doen moeten zijn gezien het zn beetje de laagste is?

of weet iemand nog ergens een setje in nederland uit te halen die onder een drone gemaakt kan worden die geschikt is voor nederlandse regelgeving... in een set zou ik graag een kabeltje willen wat ik op mijn GoPro kan aansluiten en wat vervolgens de zender, accu en een display heeft... alles wat je nodig hebt voor FPV... kan namelijk in nederland niet echt iets vinden wat in deze opstelling gebruikt kan worden...

[ Voor 52% gewijzigd door sander.jansen op 16-08-2015 20:32 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kijk. Er is niks tegen het hebben van dat spul en dus ook niet tegen het aanschaffen er van. Wel tegen het gebruik, daar moet je een vergunning voor hebben. Of het illegaal en dus op eigen risico doen.

Douane gaat echt niet keihard naar de specs kijken van een zender, die zien gewoon een zender en dar moet je evt invoerrechten over betalen.

Als je wilt weten wat je wel kunt gebruiken: ga bij een modelbouwzaak langs, die kunnen het je zo zeggen.

[ Voor 13% gewijzigd door The Eagle op 16-08-2015 20:49 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:21

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:40
The Eagle schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 20:48:
Douane gaat echt niet keihard naar de specs kijken van een zender, die zien gewoon een zender en dar moet je evt invoerrechten over betalen.
Waar men nog wel eens naar wil kijken is EC keurmerk.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het neerzetten van een 2W wifizender heeft alleen zin als je het aan beide kanten doet. Dus zowel afstandsbediening als drone.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, het is net als met autorijden. Je mag maximaal 130km/u op de meeste snelwegen in Nederland. Je kan misschien wel veel harder en zolang je niet gepakt wordt, is er ook niets aan de hand.

Met een 1200mW zender kom je misschien prima weg, totdat je gepakt wordt :P

Verder zie ik niet zo heel veel toegevoegde waarde in een topic over het importeren van illegale(in NL) zenders.

[ Voor 17% gewijzigd door Equator op 17-08-2015 06:59 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.