Toon posts:

Nieuwe huiskamerset advies.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ga binnenkort verhuizen en wil een geheel nieuwe set aankopen.

Nu heb ik wel een aantal eisen maar op dit moment heb ik nog geen oplossing gevonden. Daarom vraag ik jullie hulp.

Mijn ideale huiskamer:
4k televisie
5.1 surroundset of een hele goede 2.1
Aantal boxen extra in huis in de keuken en badkamer dmv multiroom. ( draadloze speakers)
Internetradio, computer, airplay, aansluitingen. En een handige app om dit alles te bedienen.

Mijn vraag gaat vooral over de geluidsset.

Ik wil graag dat al mijn boxen: dus de surroundset en de draadloze speakers aangesloten kunnen worden op 1 systeem.

Je kan voor Sonos gaan maar ik heb geluisterd en vindt het geluid niet optimaal. Daarnaast hoeft van mij niet alles draadloos maar alleen de boxen in de andere ruimtes

Lg flow lijkt mij interresant alleen heb ik nog niet kunnen luisteren.

Ook heb ik gekeken voor een Receiver om daar alles op aan te sluiten.( ook vanwege 4k upscaling naar de tv.) Maar een Receiver die ook draadloze boxen kan aansturen heb ik nog niet gevonden.

Budget wat ik hier voor over heb is +- 1000€ dit is exclusief draadloze boxen en tv want die wil ik kopen op het moment dat ik weer wat geld over hou.

Ik hoor graag jullie deskundige mening.

Mvg Remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-10 22:43
Hoi Remco,

Een receiver die draadloze signalen stuurt naar 'a la Sonos' systemen ga je ook niet vinden. Het beste wat je kunt doen is een Sonos Connect aanschaffen en die aan de receiver koppelen. Deze Sonos Connect ondersteund o.a. Spotify (geen idee of deze airplay ondersteund, is wel vanalles over te vinden bij een snelle Google zoek).
De Sonos Connect functioneert dus als een soort 'hub' die i.i.g. je draadloze Sonos apparaten kan aanschaffen.

Qua receiver is elk merk dan geschikt gezien je receiver niet over 'fancy' features hoeft te beschikken omdat je Sonos Connect dit voor je regelt. Ga echter ook niet besparen op je receiver gezien deze je 5.1 of 2.1 set moet gaan aansturen.

Nu dan je 5.1 of 2.1 set, dat is een kwestie van een audiozaak binnenlopen en gaan luisteren. Ik heb de Boston A25 met de Klipsch KSW-10 gecombineerd. De A25 hebben echter plaats gemaakt voor de Wharfedale 240's met de 220's als rears en 220c als center.

Je grootste probleem gaat je budget zijn. Je gaat voor 1000,- geen TV + receiver + 6 speakers + Sonos Connect + Sonos Play (1) bij elkaar vinden ;-) Zelfs niet als je voor een 2.1 set wilt gaan. Ik zou Sonos voor nu vergeten en eerst je huiskamer op orde krijgen en dan is 1000,- nog krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou ook voor een sonos connect gaan en die aansluiten op een goede receiver rechtstreeks of d.m.v. Een dac. En daar goede speakers op aansluiten.

En voor andere ruimtes een losse sonos speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het was mij bekend dat je voor 1000 euro niet een hele set haalt.

Dat is dan ook het budget voor een goede geluidsinstallatie.

Dus jullie raden eigenlijk aan om een goede Receiver te kopen met goede boxen?

Om dat later mijn set uit te bereiden met Sonos voor in de rest van de kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:37

Jag

Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 20:00:
Ik zou ook voor een sonos connect gaan en die aansluiten op een goede receiver rechtstreeks of d.m.v. Een dac. En daar goede speakers op aansluiten.

En voor andere ruimtes een losse sonos speaker.
kunnen we ophouden met dat elkaar nakletsen over DACs :+? Realiseer je je uberhaupt wel dat in (bijna) elk audio apparaat een of meerdere DACs zitten. En realiseer je je ook dat DACs in principe niet onderdoen voor elkaar, of iig niet wat betreft de eerste twee cijfers achter de komma. Dit is geen nuttig advies voor iemand die een set van 1000e voor alles moet kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies dus een verhuizing naar CEA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Het lijkt onderhand een beetje of ik aandelen in het bedrijf heb, maar als je op zoek bent naar een Sonos-achtig systeem maar niet tevreden bent over de geluidskwaliteit (zoals ik ook was), kijk dan ook even naar Raumfeld.

Raumfeld heeft overigens ook een losse Connector die je in combinatie met een aparte versterker kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisti
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-10 17:00
Voor €1000 zou ik geen sonos connect van €400 adviseren, en al helemaal geen (prijzige) DAC erbij.
Ik zou de randapparatuur en de reciever zo goedkoop mogelijk houden.
Koop bv een Pioneer VSX-329-K voor rond de €180.

In het opensource wereldje heb je voor rond de €100 een "sonos connect" maar dan met meer mogelijkheden. Deze heeft airplay, spotify intergratie, multiroom, internet radio. Maar je kunt ook eenvoudig je eigen muziek afspelen.

Dan heb je nog maar €300 uitgegeven. De rest van het geld kun je uitgeven aan aansluitmateriaal (telt bij elkaar stiekem op) en luidsprekers die wel veel impact hebben op je geluidskwaliteit en dus je beleving. Als je die luidsprekers dan nog eens tweedehands koopt (echt veel kan er niet ongemerkt aan kapot) dan koop je voor dat geld een set van de bekende merken. B&W, Focal, Tannoy etc.Dit zou anders buiten je mogelijkheden vallen.

Als je meer info over het opensource audio streamen wil, moet je maar even gillen. (of een berichtje typen dan komt het waarschijnlijk wel bij mij aan)

[ Voor 20% gewijzigd door Bisti op 17-08-2015 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo bisti, dat open source streamen klinkt zeker interresant. Ik ben nog niet verder gekomen als de standaard merken.

En bedankt voor je advies👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisti
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-10 17:00
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:05:
Hallo bisti, dat open source streamen klinkt zeker interresant. Ik ben nog niet verder gekomen als de standaard merken.

En bedankt voor je advies👍🏻
Opensource audio streamen is niet heel erg complex maar je moet meer stappen uitvoeren dan een kant en klare set. Je koopt een goedkoop mini computertje waarop je audiostream software installeert.

Dit minicomputertje is een raspberry pi (2B). Om het zo goedkoop mogelijk te maken wordt deze in principe geleverd zonder aansluitmateriaal. (zelfs een stekker ontbreekt). Dit probleem voorkom je door een startersset te kopen voor rond de €60,-.
Bijvoorbeeld via:
https://www.kiwi-electron...spberry-pi-2-basis-bundel

Wat je nu nog nodig hebt is een internet verbinding. Bekabeld heeft zeker de voorkeur (hij komt waarschijnlijk bij jouw tv / geluidsset te liggen), maar als het je niet lukt kun je ook altijd een wifi adapter (€8,-) aanschaffen.

Er zijn een aantal verschillende opensource “programma’s” (squeezeplug, modipy, runeaudio, volumio) Waarbij ik Volumio zou aanraden, heel straightforward en simpel in gebruik en het installeren is eenvoudig.

Zodra je de spullen hebt ga je naar https://volumio.org/get-started en volg je simpelweg de stappen.
Wat krijg je dan:
Afbeeldingslocatie: http://beagleaudio.com/wp-content/uploads/2013/08/RuneAudio_PhoneControl-550x400_c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn.volumio.org/wp-content/uploads/2014/06/Volumio-Settings-1024x545.jpg

Volumio maakt geen gebruik van een APP maar van een website, hierdoor hoef je niets te installeren en kun je de spelers aansturen via iedere ipad / pc / andriod telefoon. Maar net zo gemakkelijk gebruik je natuurlijk Airplay.
Aangezien je de raspberry alleen gebruikt voor digitale audio verwerking (het analoge deel wordt in de reciever uitgevoerd) hoef je je geen zorgen te maken over de geluidskwaliteit, die is exact gelijk aan dat van een sonos / andere bekende merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jag schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 23:42:
[...]
kunnen we ophouden met dat elkaar nakletsen over DACs :+? Realiseer je je uberhaupt wel dat in (bijna) elk audio apparaat een of meerdere DACs zitten. En realiseer je je ook dat DACs in principe niet onderdoen voor elkaar, of iig niet wat betreft de eerste twee cijfers achter de komma. Dit is geen nuttig advies voor iemand die een set van 1000e voor alles moet kopen!
Dat weet ik heel goed dat ze niet veel onderdoen voor elkaar. Daarom staat er ook rechtstreeks aansluiten op een receiver of anders met een dac. Stel dat je een stereo receiver hebt die geen digitale ingangen heeft dan is een dac wel handig want vind de analoge uitgang van de sonos niet super. De digitale uitgangen klinken wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allen voor het advies.

Ik heb nu de denon-avr-x1100 op het oog. Dit omdat hij streaming mogelijkheden heeft. Meerdere ruimtes kan bedienen en 4k upscaling biedt.

Daarbij ga ik op zoek naar een 2de hands set van een goed merk. Dan denk ik dat je met een paar honderd euro een leuk starterspakket kan kopen.

Multiroom ga ik dan in de toekomst nog eens bekijken. Of ik dit open source ga doen of ga kijken naar Sonos daar ga ik nog eens goed voor zitten.

Denon heeft met heos ook een goed multiroom systeem dus misschien is dat nog het overwegen waard.

Bedankt allemaal
Pagina: 1