media streamen onder windows 10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorretje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-03 14:12
update gedaan vanaf windows 7 pro naar windows 10 pro. Goed gelukt. Alles werkt naar behoren op 1 ding na.

Onder win7 had ik meerdere gedeelde mappen die middels een Dune HD Smart H1 konden worden uitgelezen en daarmee dus films enzo op tv worden getoond.

Sinds win10 werkt dit niet meer.

De mappen zijn gedeeld, maar de dune ziet de mappen niet meer. Kan de computer wel zien, via SMB, maar de mappen niet.

1. Nu heb ik alle shares verwijderd,
2. de firewall ingesteld op "bestands en printerdeling" inschakelen.
3. De shares opnieuw toegevoegd, Op de ouderwetse manier maar dat werkte niet, dus via Windows Share Manager en dat werkte ook niet.
4. Alle rechten ingesteld op groep "iedereen" heeft lees toegang)

Maar helaas mag dit niet baten. Het apparaat ziet de pc wel, maar de mappen niet.

Wat doe ik verkeerd.

(via upnp ziet ie de pc wel, maar staan alle bestanden in 1 grote waslijst onder elkaar en worden er dus geen afzonderlijke mappen weergegeven. Iemand hier misschien een oplossing voor indien het bovenste niet werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou een NFS server kunnen draaien op de computer. NFS schijnt sowieso sneller te zijn dan SMB. Dat kan bijvoorbeeld met het programma FreeNFS.

Wat leveren Google zoekacties op als je zoekt naar dat de mappen niet goed worden weergegeven via SMB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorretje
Als ik google kom ik bij de standaard opties uit om mappen te delen en windowsrechten in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou eens NFS kunnen proberen voor een snelle fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Configuratiescherm / Netwerk / Geavanceerde Instellingen Delen

Heb je de volgende instellingen goed staan:

Private:
- "Network Discovery" moet aan staan

Guest or public:

All Networks:
- "Media Streaming" moet aan staan
- "Password protected sharing" moet uit staan

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04:05

DeTeraarist

#Boots2Asses

Hoe log je in in W10? Indien je met een microsoft account inlogt, krijg je daar een 'lokale' gebruikersnaam bij. Bij mij was dat de eerste 5 letters van m'n microsoft account. Daarmee kan ik me aanmelden op Windows shares.

Als je 'iedereen' toegang geeft, betekend dat niet meteen dat 'iedereen' toegang heeft. Er is ook nog ergens een setting die aangeeft of mensen een gebruikers account op de computer moeten hebben ja of nee.
Wat het ook kan zijn, is de encryptie. Tegenwoordig gebruikt Windows 128bit encryptie, maar er zijn nog tal van apparaten die enkel met 40- of 56-bit encryptie werken.
Deze twee settings vind je beide onder 'All Networks' bij de 'Advanced sharing settings' ('File sharing connections' voor de encryptie en 'Password protected sharing' voor het aanwezig zijn van een gebruikersnaam).

edit: Owh, lezen is moeilijk, wat Snowwie zegt dus.

En om je vraag over UPnP/DLNA te beantwoorden: nee, DLNA is een gruwel om mee te werken, helaas zijn er weinig werkzame alternatieven. Er zijn wel mediaservers die er iets aan doen, zoals Plex en Kodi, maar heel veel beter wordt het niet.

[ Voor 15% gewijzigd door DeTeraarist op 17-08-2015 17:57 ]

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gokje: het GUEST account in Windows 10 Pro staat op Disabled.

Je beschrijft niet hoe de oude setup was en ook niet of de Dune een eigen local account nodig heeft op de "server" (in dit geval jouw machine met voormalig Windows 7).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorretje
Guest account staat enabled.
Alle overige instellingen staan zoals ze horen te staan incl "beveiligd delen" uit.
De dune kon altijd bij bestanden komen die met "iedereen" gedeeld werden, maar met de install van W10 niet meer.

Hetzelfde gezeik had ik ook met een Mede8er 300 maar dat is na ee reset verholpen. Helaas is de Dune al wel 10x gereset, maar het ding vertikt het.

De mappen zijn wel zichtbaar als ik met mijn laptops (win8 en win10) verbinding maak via wifi, dus de mapdeling etc is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Nee, je Sharing staat correct ingesteld voor clients die met/naar Microsoft SMB kunnen authenticeren. Blijkbaar zit er nog ergens iets niet goed voor clients die niet het (up-to-date) SMB protocol willen/kunnen praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVunz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-07 13:05
Hier hetzelfde gezeik met een asus Oplay. Werkte perfect onder Win7. Nu alleen via upnp te benaderen. Krijg continue logon fail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVunz
Die optie kan je aanzetten bij Windows onderdelen in of uit schakelen. Lost ook niks op. Krijg m'n Asus domweg niet binnen op m'n pc. Pc ziet hem ook niet via netwerkbeheer. Onder Win 7 nog wel.
MAX3400 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 13:20:
[...]

Nee, je Sharing staat correct ingesteld voor clients die met/naar Microsoft SMB kunnen authenticeren. Blijkbaar zit er nog ergens iets niet goed voor clients die niet het (up-to-date) SMB protocol willen/kunnen praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:26

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

geen problemen met mijn NAS gehad.

browse naar //nas_streamer/foldernaam zet hem in je quick link of hoe je favorites tegenwoordig heten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Niet ondersteunde SMB versie op de Asus? Firmware upgrade? En anders: http://asusoplay.kipase.c...e=samba_mounts_asus_oplay

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

DaVunz schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:00:
Die optie kan je aanzetten bij Windows onderdelen in of uit schakelen. Lost ook niks op. Krijg m'n Asus domweg niet binnen op m'n pc. Pc ziet hem ook niet via netwerkbeheer. Onder Win 7 nog wel.

[...]
Je hoeft me er niks over uit te leggen; heb gelukkig een flinke opleiding/ervaring Microsoft. Zoals GerardVanAfoort in "media streamen onder windows 10" aangeeft, zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden. Desondanks, je post alleen wat niet werkt maar niet wat je wel hebt geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

caanova1984 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:04:
geen problemen met mijn NAS gehad.

browse naar //nas_streamer/foldernaam zet hem in je quick link of hoe je favorites tegenwoordig heten
De vraag van TS is dan ook niet "ik kan niet meer bij mijn gedeelde mappen", maar de mappen die ik op mijn PC gedeeld heb staan (en die onder W7 ook inderdaad werden gedeeld) zijn nu - in W10 - niet meer door een niet-Windows apparaat te benaderen ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVunz
Ik probeerde alleen een aanvulling op jouw antwoord aan te geven, omdat dat er niet bij stond namelijk. Had ik dan met jouw ervaring wel weer verwacht. En ik heb alles, inc reg sleutels al geprobeerd. Ben niet de enige als ik op Asustek fora kijk. Firmware ook laatste versie.
MAX3400 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:20:
[...]

Je hoeft me er niks over uit te leggen; heb gelukkig een flinke opleiding/ervaring Microsoft. Zoals GerardVanAfoort in "media streamen onder windows 10" aangeeft, zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden. Desondanks, je post alleen wat niet werkt maar niet wat je wel hebt geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:01
Het enige wat ik aan dit topic wil bijdragen is dat ik het met een mede8ter/smb binnen 5 minuten gefixed had.
Dus misschien toch iets met de asus.

OS was windows 10 education

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVunz
Nou ben ik t helemaal kwijt... kan met Telnet ook geen verbinding meer krijgen... :-(

Via sharesfinder op m'n HTC kan ik wel via smb in de mappen komen, dus het probleem zit toch in de Asus.
Firmware opnieuw geinstalleerd, lost ook niks op.

Als er iemand nog een tip/optie heeft, hoor ik het graag. Anders wordt het enkele reis milieustraat vrees ik.

BVD

[ Voor 62% gewijzigd door DaVunz op 29-08-2015 15:58 . Reden: Hernieuwd inzicht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• postvoordennis
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-08 20:44
Ik heb dit probleem ook met mijn Dune en Netgear mediaplayer. De configuratie wizard van de Netgear geeft op mijn PC zelfs de melding 'File sharing is not enabled on this PC', terwijl alle mappen zijn gedeeld. Via SMB kan ik geen bestanden zien en afspelen, de enige optie is om dit via de geïnstalleerde Universal Media Server te doen.

Iemand al een oplossing om SMB met Windows 10 te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:01
Het is jammer dat ik win10 eraf heb gemieterd op mijn pc.
Anders had ik ism mijn mede8ter eens kunnen spieken.
Ik weet zeker dat ik het via smb in de med8ter heb gedaan in en niet via nfc zoals met win7.
Het was nl een van mijn prioriteiten om te kijken of ik simpel en snel een smb share kon opzetten ,anders worden de kids nl gek als ze hun favorieten films niet kunnen zien.
Dit liep overigens snel in win10 en heb wat mkv.s enzo getest en geen gekke dingen gezien .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVunz
Update:

geflasht met AC ryan firmware en ik ben weer tevreden!

Hij doet t!

Asus smb protocol te oud dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVunz
Ja, ik ook, nav div fora. Alleen met geen mogelijkheid te benaderen via telnet, en ineens zondag was ie er. Vraag me niet waarom, maar is wel gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitaloverdose
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-02 17:16
Net de custom firmware van moServices geinstalleerd, loopt als een zonnetje!

[ Voor 84% gewijzigd door digitaloverdose op 08-10-2015 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritsen79
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-10-2019
Goededag

Ik heb dit zelfde probleem als thorretje stream normaal ook van windows 7 naar een Dune mediaspeler...werkt!
Alle instellingen na gelopen ook even naar windows 8.1 instellingen gekeken ...alles oke

Maar heb sinds een paar dagen windows 10 de dune ziet de computer wel in workgroup maar de gedeelde mappen(schijven) niet?????

Heeft iemand al de oplossing???
Is het de SMB protocol waar jullie het over hebben veroudert???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wipi64
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik had hetzelfde probleem met m'n Dune HD na upgrade naar windows 10 deze week, computer werd wel gezien maar gedeelde mappen niet.
Volgende kwam ik tegen http://dune-hd.com/eng/su...etwork_drives_from_player wat meteen werkte. In je root een netwerkmap aanmaken met dezelfde naam als de shared map waar je de onderliggende mappen van wil zien, vervolgens kun je evt een snelkoppeling naar je favorieten maken als je bv zappiti gebruikt. Ik had ivm eerdere problemen wel mijn pc en de dune een statisch ip adres gegeven in de instellingen vd router, is denk ik wel verstandig omdat je dit ip adres ook in moet geven bij het aanmaken vd netwerkmap in de root vd dune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheShadow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-09 13:49

TheShadow

Automonteur in hart en nieren

Snowwie schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:48:
Configuratiescherm / Netwerk / Geavanceerde Instellingen Delen

Heb je de volgende instellingen goed staan:

Private:

Guest or public:

All Networks:
- "Media Streaming" moet aan staan
- "Password protected sharing" moet uit staan
Dit topic is al een oudje, maar deze instellingen losten wel mijn probleem met mijn Mede8er 400X2 op, die mijn PC niet meer kon benaderen. Geen idee waarom dit blijkbaar verkeerd is komen te staan. Een maand of 2 geleden werkte de boel nog prima.
Bedankt in ieder geval!

Een dag niet geprutst is een dag niet geleefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroMan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 14:57
TheShadow schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 23:01:
[...]
Dit topic is al een oudje, maar deze instellingen losten wel mijn probleem met mijn Mede8er 400X2 op, die mijn PC niet meer kon benaderen. Geen idee waarom dit blijkbaar verkeerd is komen te staan. Een maand of 2 geleden werkte de boel nog prima.
Bedankt in ieder geval!
Ik krijg mijn 400x2 niet meer aan de praat met Windows 10, ook niet a.d.h.v. de hier geposte info. Nou ben ik razend benieuwd of jouw 400X2 het nog steeds doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

De 400x2 is afhankelijk van SMBv1, dat vanaf win10 1803 is uitgeschakeld
Je komt nu nog weg met het re-enabelen van SMBv1; in één van de volgende win10 versies wordt SMBv1 niet meer meegeleverd

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1