Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk gaat de laptop gebruikt worden voor mijn studie elektrotechniek. Hier zal ik arduino software e.d. op draaien en wellicht wat CAD en 3D print software op gaan gebruiken.
Daarnaast ben ik hobbymatig/freelance fotograaf en grafisch ontwerper dus zou het leuk zijn als ik dat af en toe portable kan doen. Af en toe een spelletje zou ook leuk zijn maar daar heb ik ook een desktop voor. Het zou dan gaan om CS:GO en Battlefield 4.
Wat is je budget?
€900,- met een kleine €100,- speelruimte.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, de laptop zal dagelijks van en naar mijn studie vervoerd worden en tijdens colleges gebruikt worden. Ik neem aan dat er op de studie elektrotechniek voldoende mogelijkheid is om de laptop op te laden. Een 15,6 inch laptop of kleiner is wel gewenst natuurlijk.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Als ik bij andere elektrotechniek opleidingen kijk zie ik de volgende aangeraden specificaties:
pricewatch: Asus N551JB-CN021H
Voornamelijk gaat de laptop gebruikt worden voor mijn studie elektrotechniek. Hier zal ik arduino software e.d. op draaien en wellicht wat CAD en 3D print software op gaan gebruiken.
Daarnaast ben ik hobbymatig/freelance fotograaf en grafisch ontwerper dus zou het leuk zijn als ik dat af en toe portable kan doen. Af en toe een spelletje zou ook leuk zijn maar daar heb ik ook een desktop voor. Het zou dan gaan om CS:GO en Battlefield 4.
Wat is je budget?
€900,- met een kleine €100,- speelruimte.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, de laptop zal dagelijks van en naar mijn studie vervoerd worden en tijdens colleges gebruikt worden. Ik neem aan dat er op de studie elektrotechniek voldoende mogelijkheid is om de laptop op te laden. Een 15,6 inch laptop of kleiner is wel gewenst natuurlijk.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Als ik bij andere elektrotechniek opleidingen kijk zie ik de volgende aangeraden specificaties:
- Intel i5 / AMD A8
- 8GB geheugen
- 256GB ssd of groter.
- 1080p scherm
- Intel (eventueel i7 quad voor Lightroom/Photoshop/Illustrator
- behoorlijk kleuraccuraat, mat en helder scherm (via kalibratie is ook prima)
- 15,6 inch of kleiner
- numeriek toetsenbord
- verlicht toetsenbord (is geen must)
- Asus laptops vind ik zelf altijd netjes (is geen must)
pricewatch: Asus N551JB-CN021H
- ruim binnen budget
- i7 quadcore
- 1080p 15,6 inch mat ips scherm
- numeriek toetsenbord
- Asus
- Grafische kaart welke wellicht een spelletje kan draaien zo nu en dan.
- Geen verlicht toetsenbord, geen ramp zoals ik al zei.
- Geen SSD maar ik kan de HHD verkopen en er een 256/512GB SSD inplaatsen of eventueel de optische drive vervangen door een caddy en er een SSD bij plaatsen.
- Ik kan geen review vinden van dit specifieke model dus weet ik niet hoe goed het display is. Wat ik wel heb gevonden is een review van begin dit jaar van de N551JW. Hier lijkt het zo dat de N551 een prima scherm heeft welke met enige kalibratie perfect voor fotobewerking kan zijn. Kan ik verwachten dat hetzelfde paneel ook in de N551JB zit?
- Is er wellicht een laptop welke nog beter in mijn budget en wensen kan vallen?
- Kan ik beter wachten op Skylake en in de tussentijd iets anders proberen te regelen?