Toon posts:

Upgrade Hulp nodig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Graag wil ik gaan gamen op 1080p met stabiele 60 fps frames

Wat mag het systeem gaan kosten?
De meeste onderdelen heb ik al maar het is meer een upgrade. De upgrade mag 400 euro kosten en uiterlijk 500 als het echt een enorm verschil is qua performance. [/i]

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zelf heb ik de onderstaande onderdelen:
Kingston hyperx fury 8gb 1600mhz Ram
Seagate barracuda 1tb
Sharkoon wpm 500w psu
Coolermaster hyper 212 evo
en Windows Os

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De onderdelen die ik nodig ga hebben zijn:
CPU
MOBO
GPU
CASE

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua merk heb ik graag een Intel Chip. En de Case heb ik al besloten dat word een Bitfenix Phenom ( Tenzij jullie iets beters aan raden)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-4160 Boxed€ 115,95€ 115,95
1ASRock B85M Pro4€ 62,95€ 62,95
1MSI Radeon R9 270X GAMING 2G€ 178,-€ 178,-
1BitFenix Phenom Micro-ATX Zwart€ 62,95€ 62,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 419,85

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voor de rest geen eisen.

Ga je overklokken?
Ben niet van plan om te overklokken tenzij jullie dat aanraden.

Hier onder mijn zelf gemaakte lijstje.
Ik hoop dat jullie een mening er over kunnen geven ;) en of suggesties over de aankoop.

en wat is jullie mening over de Pentium G3258? beter dan de i3?

De games die ik wil gaan spelen zijn Battlefield 4, Minecraft, Witcher 3 CS GO en COD

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2015 16:34 ]

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:39
volgens mij mist er wat info?

Verwijderd

Welke games wil je gaan spelen?

Je kan beter minder uitgeven aan je case en meer aan cpu of gpu want met dit budget wordt het systeem elke €10 merkbaar sneller.

[ Voor 146% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2015 16:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ACB2401 Wat voor CPU en GPU raad je aan?

Verwijderd

pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed en pricewatch: Gigabyte GV-R928WF3OC-3GD of eventueel een R9 280 of HD7970/7950 uit v&a.

Verwijderd

Topicstarter
Is een AMD kaart beter dan NVIDIA?

• GOTD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-11 12:17
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 18:27:
Is een AMD kaart beter dan NVIDIA?
Bedoel je welke merk van videokaarten beter is? Opzich maakt dat niet uit beide merken zijn gewoon goed. Je kan beter kijken naar wat je precies wilt en hoeveel geld je te besteden hebt voor een videokaart. Dan kun je benchmarks gaan opzoeken op tweakers of bijvoorbeeld hardware.info

Verwijderd

In het segment waar jij in zoekt biedt AMD meer prestaties voor je geld.

Verwijderd

Topicstarter
is het waard om een r9 280x te kopen over de r9 280 beide van MSI?

Verwijderd

Ligt er aan wat de prijs is. Meestal zitten een 280x en een 290 qua prijs niet erg ver van elkaar. De 290 is dan de meest interessante kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Graag wil ik gaan gamen. het is de bedoeling dat ik battlefield 4 kan spelen op ultra met 60 fps (als dat mogelijk is)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Een groot deel van de onderdelen heb ik zelf als dus het is een soort upgrade en die mag rond de 500-550 euro gaan kosten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zelf heb ik de onderstaande onderdelen:
Kingston hyperx Fury 8 gb
Seagate barracuda 1tb
Sharkoon wpm 500w
coolermaster hyper 212 evo
2 coolermaster 120mm fans
Rand apparatuur en OS is niet nodig dat heb ik al

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat ik nodig heb zijn:
Een nieuwe GPU
Een nieuwe CPU
Een nieuw MOBO (u-Atx)
De case Heb ik al in gedachten ervoor (Bitfenix Phenom)
Misschien een 200mm fan voor de Case als dat nodig is?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Graag wil ik de beste prijs/performance verhouden dus ik heb geen merk voorkeur

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Qua wensen wil ik graag dat het een stil systeem word en niet al te heet.

Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan om te overklokken als dat niet nodig is.

Ik zal ook een lijstje erbij gooien met de onderdelen die ik al bij elkaar heb gezocht. graag wil ik jullie mening daar over en of het misschien beter kan.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 181,50€ 181,50
1Gigabyte GV-N960G1 GAMING-2GD€ 220,50€ 220,50
1BitFenix Phenom Micro-ATX Zwart€ 62,95€ 62,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 527,90

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2015 00:56 ]

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-11 14:45
Snel antwoord: als je op 1080p zit, dan kun je BF4 op ultra draaien met een GTX 960 op 50-55 fps gemiddeld. Zie reviews: Nvidia GTX 960: midrange-videokaarten los en in sli getest. Ook blijkt deze game het toevallig fantastisch te doen als je er nog een GTX 960 bijprikt. Dat gezegd hebbende zou ik zeker overwegen om een tweedehands videokaart te nemen. Voor dit geld krijg je bijvoorbeeld tweedehands een R9 290, en die haalt ca. 70 fps gemiddeld. Dat is ook wat meer zekerheid voor de volgende generatie games.

• StarAlpha
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:48
Qua cpu en mobo zit je goed ik had alleen een ander gpu gekozen bijv de r9 380 4gb waarmee je mantle kan gebruiken wat handig is bij bf4 weet alleen niet van welke kwaliteit je voeding is en die extra fan kan je wel uit je lijstje halen

Verwijderd

Topicstarter
bij mij in de buurt zie ik alleen een Gtx 770 2gb windforce staan voor €190 euro. is dat een oke prijs of is het dan verstandiger om voor een nieuwe r9 380 te gaan? of is dan een R9280x beter?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:22

Thomg

Aww yiss

Veel te duur, 280Xen gaan voor minder en zijn aantrekkelijker wegens de 3GB VRAM.

• StarAlpha
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:48
Gtx 770 heeft maar 2gb vram wat aan de krappe kant is bij bf4 r9 280x heeft gelijke prestaties en 3gb vram een r9 380 heeft dan 4gb vram wat meer futureproof is en ook gelijke prestaties

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al een beetje rond gespeurd en zag dat de 280x goedkoper is en beter dan de 380 in theorie dan. weet iemand of dat echt zo is? want dan is een r9 280x aantrekkelijker dan een gtx 960.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Ja de 280X is beter dan een 380, maar niet goedkoper tenzij we het over 2e hands hebben.

Verwijderd

Topicstarter
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI R9 380 Gaming 4GB€ 244,95€ 244,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 244,95
en de
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB€ 247,95€ 247,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 247,95
zitten hier aardig dicht bij elkaar, is het dan verstandiger om de 280x te nemen voor de extra kracht of de 380 nemen voor de future proofing? en maakt het merk nog wat uit want ik zag dat Clud 3d 25 euro goedkoper was dan de Msi 280x..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2015 01:03 ]

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Ik zet liever deze tegenover de 280X.
pricewatch: MSI Radeon R9 380 2GD5T OC

De 4GB zet ik mijn vraagtekens bij, erg magere bus. Niet zo erg als de 960, maar nog...

• DutchTaz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-12 20:51
Ik heb nog wel een mooie tweedehands 280x voor je te koop :)

Verwijderd

Topicstarter
Toch heb ik liever een nieuwe GPU maar toch bedankt @ DutchTaz

• DutchTaz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-12 20:51
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 01:07:
Toch heb ik liever een nieuwe GPU maar toch bedankt @ DutchTaz
gg en succes

Verwijderd

Thomg schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 01:03:
Ik zet liever deze tegenover de 280X.
pricewatch: MSI Radeon R9 380 2GD5T OC

De 4GB zet ik mijn vraagtekens bij, erg magere bus. Niet zo erg als de 960, maar nog...
Een GTX 970 heeft ook een bus van 256bit en daar werkt het wel, waarom zou die dan bij een R9 380 te krap zijn voor 4gb!

Verwijderd

Topicstarter
Oke ben tot de conclusie gekomen dat het wel een R9 280x wordt. is er nog veel verschil qua merk? Club 3d is het goedkoopste en daarna XFX en dan Msi. is het verstandig om voor een bepaald merk te gaan of maakt dat niet uit?

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2015 10:37 ]

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Ik heb zelf club3ds in mijn handen gehad, 6 om precies te zijn, en naar mijn mening zijn ze ontzettend luid en warm, enige voordeel is dat de spanning unlocked is waar jij niks aan hebt ( maar voor mij de dealmaker was ).
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 08:17:
[...]

Een GTX 970 heeft ook een bus van 256bit en daar werkt het wel, waarom zou die dan bij een R9 380 te krap zijn voor 4gb!
De 970 heeft een veel snellere geheugensnelheid.

[ Voor 40% gewijzigd door Thomg op 17-08-2015 17:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
De Msi staat als beste aan geschreven in de Prijs categorie, Oke dan is de i5 4460 een goede en ook een beetje future proof? of is het verstandiger om meteen een goed moederbord te kopen met de g3258? en dan over een jaar of 2 een i7 aanschaffen? bedankt voor alle reacties trouwens :)!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zoek een?
Naar een antwoord op de vraag de i3 4160 of de i5 4460

Wat is je budget?
rond de 125-150 euro maar als het echt heel veel verschil maakt dan is de i5 4460 van 182 euro ook te overwegen

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel graag :) of alleen Amd als de Price/Performance echt veel beter is dan Intel
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Graag wil ik gaan gamen. De spellen die ik voornamelijk ga spelen zijn:
Battlefield 4
Farcry 3-4
Cs Go
Minecraft
GMod
Oudere spellen (skyrim, fallout, etc.)
GEEN mega zware nieuwe spellen zoals witcher.

Ik zit zelf met een dilemma, kan de i3 4160 de games een beetje goed aan samen met de Msi GTX 960 gaming 2gb? of is daar echt de i5 Voor nodig?

Ik zat zelf te denken om nu de i3 aan te schaffen en dan over een jaar of misschien 2 een i7 aan te schaffen.

Nou raden ook veel mensen de G3258 aan. Is de i3 beter dan deze of ? ik heb namelijk dit moederbord op het oog:
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 62,95

Ik weet niet of dit moederbord goed is om te overklokken wat de meeste mensen aanraden met de G3258
zo niet kan ik altijd nog kijken voor een beter moederbord om de G3258 te overklokken als die beter is dan de i3.

Dus graag jullie mening!
I5 4460 nu en niet naar een i7 upgraden (veel later)?
of is de i3 geschikt om de games goed te draaien tot ik een i7 aanschaf(1-2jaar)?
Of is de overklokbaarheid van de G3258 superieur boven de i3 in gamen? (en dan de i7 zelfde als de i3)

Het systeem wordt alleen gebruikt om te gamen niet voor andere dingen zoals video editten en renderen. (daar is de i7 voor)

Alvast bedankt,

• Rev-anche
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-12 16:16
productreview: ASRock B85M Pro4 review door Verwijderd

Daar kun je lezen dat het Mainboard beperkte, niet door de chipfabrikant ondersteunde oc mogelijkheden biedt,

http://www.asrock.com/mb/...0Pro4/?cat=Specifications

Hier kun je lezen dat hij maar 4 phases (4 Power Phase Design) ondersteund.

Met andere woorden, dit is niet echt een mobo dat je zoekt om te OC,en.

‘Eén dode is een tragedie, een miljoen doden een statistiek.’

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Naar mijn idee is die i3 een geschikte kandidaat voor je gtx 960. De 4460 zal wel helpen ineen beetje meer fps maar is zijn extra geld naar mijn mening niet extra waart voor een 960.

Overclocken kan je doen op een g3258 hoewel je dan misschien iets meer performance of gelijke performance krijgt met de i3.

Bedenk wel dat je in extra kosten loopt hierdoor:
1. Je moet een moederbord hebben dat kan overclocken.

2. Je kan een aftermarket cooler nodig hebben.

3. Overclocken kan instabiliteit en problemen geven.

Kort gezegd zou ik voor de i3 gaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Galinsky op 18-08-2015 03:14 ]

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Het eerste is nogal moot aangezien het duidelijk is dat je niet een Z97 ( of Z87 ) moederbord nodig hebt om te overklokken, het tweede klopt ook niet aangezien er zat lui zijn die dik 4Ghz halen op stock.

Derde klopt wel, maar alleen als je het half-assed doet.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:06
Had je om te overklokken niet sowieso een K (unlocked multiplier) processor nodig?
Volgens mij kan je een reguliere i5 4460 niet overclocken namelijk.
En even voor de luie mensen onder ons: http://tweakers.net/price.../404898;385757/categorie/

*sowieso

• Thomg

Thomg

Aww yiss

De G3258 is unlocked, waarom ze het niet gewoon de G3258K genoemd hebben is mij een raadsel.

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-11 20:13
Ik heb de G3258 gehad op 4.5GHz maar nog steeds vond ik hem niet echt fijn bij gamen, haalde wel hoge FPS in Battlefield 4 en Far Cry 4 maar had toch last van continue kleine stotteringen. In Far Cry 4 moest ik de dual-core blokkade omzeilen met een soort crack, en bij het laden van de maps in Battlefield 4 bleef ie altijd een tijdje hangen. Voor games als CS:GO is ie prima maar voor de nieuwere games is het geen aanrader.

Met die i3 zal je die games wel prima kunnen draaien maar toch zou ik de i5 aanraden, die zal ook nog goed genoeg zijn om de volgende Elder Scrolls en Fallout games te draaien en dan hoef je niet over 2 jaar een nieuwe processor te kopen. Misschien moet je iets langer sparen maar dan heb je wel gelijk iets wat écht goed geschikt is, en hoef je niet te balen dat je processor vanaf het begin je systeem beperkt.

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Imo is de sprong van i3->i5 veel groter dan i5->i7. Ik zou iets extra's uitgeven en direct voor de quadcore i5 gaan, en voorlopig de i7 laten.
Steeds meer games weten de quadcore beter en beter te benutten.
G3258 heeft een chipset nodig dat geschikt is om deze CPU als unlocked te laten werken, sommige mainborden omzeilen dit door een patch in de bios. Ondanks dat, G3258 is een loterij, mijn eerste wilde al geen 3.8Ghz 24*7 stable draaien, mijn 2e deed doodleuk 4.5Ghz, en nog stabiel ook.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:02
Mee eens, waarom dubbel geld uitgeven als je nu al weet dat je 'binnenkort' gaat upgraden (met een verouderd platform).
Ik zou gelijk voor de i5 gaan, die gaat waarschijnlijk gewoon 5+ jaar mee.

De i3 kan een goedkopere oplossing zijn, maar je loopt het risico dat er (over een paar jaar) een game uitkomt die je er niet mee kunt spelen. De games die je noemt gaan in ieder geval wel prima, dus je zou er 50 euro mee kunnen besparen.
Dan zou ik overigens later niet overstappen naar een i5/i7 op dit moederbord, hou het setje gewoon tot de processor niet meer bevalt en upgrade dan volledig.

De pentium is imo gewoon een no-go, die laat nu al steken vallen bij sommige games die je noemt.

Waarom dacht je specifiek aan de 4160?
http://tweakers.net/price...;446993;385757/categorie/

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit kan natuurlijk prima in Upgrade Hulp nodig. Merge.
Pagina: 1