Toon posts:

Verbetering van mijn PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers-forumleden,

Ik heb een vraag met betrekking van het verbeteren van mijn huidige pc.
Enkele jaren geleden gebouwd en ik vind dat het tijd is geworden om hem te moderniseren en als jullie lezen wat erin zit denk ik dat jullie het met mij eens zijn.

De onderdelen wil ik stap voor stap vervangen en niet in één klap alles dus als jullie mij hierbij willen helpen om mijn pc sneller te maken voor anno 2015 in een mooi stappenplan zal ik dat erg waarderen.

Op deze computer worden wel spellen gespeeld maar dan moet je denken aan bijv: Sims3 ,SimCity en CitiesXXL voor de rest geen andere spellen en zal waarschijnlijk ook niet echt gaan gebeuren.

De computer word wel veelvoudig gebruikt voor downloaden (Betaald downloaden mochten jullie het willen weten)

Mijn huidige pc bestaat uit de volgende onderdelen:

Besturingssyteem: 32-bits Windows Vista (Wil ik binnenkort upgrade naar Windows 7 maar liefst windows 10)
Processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 6000+ 3.00GHz
Geheugen (RAM): 2GB
Geheugen intern: 1250 GB (Totaal 2 schijven)
Voeding: RECOM ATX 12V Power - Power Engine RC-450
Grafische Kaart: Gainward Geforce GT 630 1GB
Moederboord: M2A-VM AMD 690G

Wie kan mij helpen om dit verouderde systeem weer een beetje te moderniseren?

Alvast hartstikke bedankt voor jullie hulp.

Groet,

Mark

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Budget? Sneller maken in welk opzicht? Waar zitten eventuele problemen?
Hou je ten eerste eens aan de mooie template die je kreeg. Daar schieten wij meer mee op dan "hoe maak ik mijn pc sneller".

Ik zie sowieso al een hele oude processor, die kan wel een vervanger gebruiken. Maar ja, zonder budget kan ik er moeilijk eentje uitkiezen voor je.

[ Voor 2% gewijzigd door TheTinusNL op 16-08-2015 16:09 . Reden: Typos :) ]

Informaticus of vakkundig Googler?

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-12-2025

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Ik zou er een SSD induwen, daar wordt hij flink sneller van.
Mocht je gaan willen gamen, dan raad ik aan om een nieuwe pc te kopen. Eigenlijk kun je niets van de huidige pc gebruiken om spellen te gaan spelen.

Het is altijd mogelijk om een tweedehands GTX660ti of iets dergelijks te scoren om je grafische kracht omhoog te krikken, maar een echte "gamepc" wordt lastig.

Show me your moves.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de onjuiste layout:

Ik zoek nieuwe componenten om mijn PC sneller te maken voor het gebruik van Adobe programma's hierbij denkend aan photoshop en dreamweaver en voor het downloaden van films word hij veelvuldig gebruikt, het word geen game PC de spellen die erop gespeeld worden werken nu al prima..

Ik zit te denken aan een budget van ongeveer?
€ 400~500 Maar minder is altijd goed :P

Ik heb geen voorkeuren voor merken of wat dan ook.

Zoals hierboven vermeld word het systeem gebruikt voor het bewerken van foto's met adobe en het bouwen van website's. En andere administratieve werkzaamheden als office progromma's

Momenteel werkt hij met de huidige hardware "oke" maar met de komst van nieuwe programma's word er meer verwacht van mijn PC.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2015 16:18 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als het nu "ok" is, dan is er nu ook geen reden tot upgrade. Zo te zien ben je met een absoluut minimum al tevreden, mooi toch?

Aan de andere kant zijn er 2 zaken die je echt kan verbeteren. Ten eerste heb je weinig RAM. 4 GB totaal is wel aan te raden. Hou er rekenening mee dat je dit geheugen niet meer kan gebruiken als je straks overstapt naar een echte upgrade (moederbord+cpu).
En dan natuurlijk een SSD. Ideaal gesproken zou je kunnen overwegen de harde schijven eruit te halen en deze bijv als backup schijven te gebruiken. Een mooie SSD is de Crucial mx of bx

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:04
en waar is je eigen inzet? goed CAA begint met eigeninzet.

• TheTinusNL
  • Niet online
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 181,50€ 181,50
1ASRock H81M-HDS€ 48,95€ 48,95
1Crucial BLS4G3D1609ES2LX0CEU€ 24,50€ 24,50
1Seasonic M12II Evo 520W€ 59,80€ 59,80
1Crucial BX100 500GB€ 165,95€ 165,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 480,70

Zo kom je al een héél eind vooruit.
SSD eventueel vervangen voor je 250GB model als je geen 500GB nodig hebt.

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-12-2025

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

TheTinusNL schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 17:16:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 181,50€ 181,50
1ASRock H81M-HDS€ 48,95€ 48,95
1Crucial BLS4G3D1609ES2LX0CEU€ 24,50€ 24,50
1Seasonic M12II Evo 520W€ 59,80€ 59,80
1Crucial BX100 500GB€ 165,95€ 165,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 480,70

Zo kom je al een héél eind vooruit.
SSD eventueel vervangen voor je 250GB model als je geen 500GB nodig hebt.
Dit is inderdaad een perfect lijstje. Je kunt je oude videokaart hierin duwen en later upgraden als je wilt gaan gamen. Ik zou voor 250GB gaan en 2 sticks van het RAM geheugen halen, 4GB is tegenwoordig al snel te weinig. Je kunt dan ook nog je oude hardeschijven in je PC duwen.

Show me your moves.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Nou jongens, ik vind dat /\ wel gigantische overkill voor een download/sims bakkie.

Maar het is wel een goed idee om meteen te kopen wat nodig is, want het stappenplan van de TS gaat niet werken. Het enige dat hij nu kan kopen is een SSD. De rest is niet upgradebaar.

Waarom niet iets als de "Bestbuy budget" ? reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2015

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:04
Reepje schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 19:00:
Nou jongens, ik vind dat /\ wel gigantische overkill voor een download/sims bakkie.

Maar het is wel een goed idee om meteen te kopen wat nodig is, want het stappenplan van de TS gaat niet werken. Het enige dat hij nu kan kopen is een SSD. De rest is niet upgradebaar.

Waarom niet iets als de "Bestbuy budget" ? reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2015
Ik zoek nieuwe componenten om mijn PC sneller te maken voor het gebruik van Adobe programma's hierbij denkend aan photoshop en dreamweaver en voor het downloaden van films word hij veelvuldig gebruikt, het word geen game PC de spellen die erop gespeeld worden werken nu al prima..

photoshop kan geloof ik best wel water power gebruiken. alleen stond dat weer niet in zijn OP. dus makkelijk overheen te lezen.

• TheTinusNL
  • Niet online
Reepje schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 19:00:

Ik stel een i5 4460 voor omdat je hier langer mee uit de voeten kunt dan een AMD/i3 en hij lekker geprijsd is. Daar moet een nieuw moederbord en nieuw RAM bij. De voeding is van slechte kwaliteit, deze heb ik dus ook vervangen. Bovendien geeft hij een budget op van maximaal €500. Binnen dit budget heb ik de onderdelen gekozen die het meest aan vervanging toe zijn, wat er eigenlijk op neer komt dat alles behalve zijn GPU en opslag moet worden vervangen. De SSD is een welkome bonus, zijn oude HDDs kan hij natuurlijk makkelijk meenemen naar zijn nieuwe systeem.
Met het nieuwe systeem kan er ook altijd nog een betere GPU in worden geduwd, zonder dat de rest voor een bottleneck zorgt, mocht markbrink ooit nog eens een krachtiger spelletje willen spelen.

Tips voor een verbetering van mijn voorstel zijn natuurlijk altijd welkom. :Y

[ Voor 0% gewijzigd door TheTinusNL op 17-08-2015 17:35 . Reden: Typos :) ]

Verwijderd

Topicstarter
Tinus bedankt voor je voorstel en ik kan me goed in jou componenten vinden en ik denk dat ik aan de slag ga met deze upgrades!

• TheTinusNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 17:29:
Tinus bedankt voor je voorstel en ik kan me goed in jou componenten vinden en ik denk dat ik aan de slag ga met deze upgrades!
Goed om te horen. Houd ons (of in ieder geval mij :+ ) op de hoogte. :D

Pagina: 1