Windows 7 iso downloaden...

Pagina: 1
Acties:
  • 55.738 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-05 10:59
Hallo,

Ik stel wellicht een hele simpele vraag, maar ik dacht ook dat het antwoord simpel was totdat ik op http://www.microsoft.com/en-us/software-recovery uit kom bij de meeste links omdat de originele pagina niet meer lijkt te bestaan (oude forum links).

Ik dus gewoon de key invullen die op het stickertje staat en dan krijg ik vervolgens een foutmelding dat de key is voor een product met voorgeinstalleerde software (een OEM key of die onder op laptops zitten)... Alsof daar de cd of herstelpartitie niet van kapot kan gaan...

Daar heb ik natuurlijk helemaal niks aan.

Iemand die mij kan vertellen, zonder dat ik key nodig heb, waar ik gewoon de formele en legale iso van windows 7 (home premium x64 NL) kan downloaden?

Ik kan gemakkelijk uitwijken naar een torrent o.i.d. maar dan weet je niet wat er mee gebeurd is.
Een USB stick die ik normaal gebruikte is corrupt, dus ik moet een nieuwe hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door BLACKfm op 16-08-2015 15:19 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:19

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Als het een pc/laptop is met voorgeinstalleerde Win7 kan je vaak via de fabrikant wel een recovery disk bestellen of downloaden. Stuur ze gewoon even een mailtje. Zat er geen recovery CD/DVD ofzo bij je computer?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
Voorheen kon je het gewoon bij microsoft downloaden en nu moet je ineens een key van je product invullen.
Daarbij gaat het in mijn geval om een OEM licentie die je in de winkel kunt kopen. Ik heb wel 2 windows professional cd's, en home premium heb ik ook in een 32 bit variant, maar ik moet de 64bit versie hebben (de keys werken op beide).

Dus ik denk download die via Microsoft zoals ik dat vaker doe (heb ik ook met windows 8 gedaan), maar nu lijkt dat niet te kunnen.

En ook daarbij heb ik geen zin, als ik die optie al had, om weken te wachten op een fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Je bent afhankelijk van andere bronnen dan MS of Digitalrivers. MS is enkel voor Retail licenties. De links van Digitalrivers met Win7 ISO's is offline gehaald. Je kunt echter wel de SHA-1 hash gebruiken om de integriteit van de Win7 ISO te verifiëren: MSDN: MSDN Subscriber Downloads (klikken op details). Anders in je omgeving vragen? Misschien heeft iemand nog een ISO of Win7 CD liggen.

Kun je niet die Pro versie CD gebruiken?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 16-08-2015 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
Ik kan de pro versie niet gebruiken met een home licentie lijkt me? Of kan ik de pro versie cd gebruiken om een multi-versie usb stick te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19701

Waarschijnlijk niet...
Je kunt de Engelse home versie proberen... maar daar weet ik het ook niet zeker van.
Lees dit artikel:
http://www.mydigitallife....1-iso-from-digital-river/

Edit:
http://nl.hardware.info/n...ws-7-herstelsite-met-isos
http://msft.digitalrivercontent.net/win/X17-24279.iso
(2147483647 X17-24279.iso Windows 7 Professional x64 Dutch)

Het gaat hier om de ISO van de Professional versie.
Zoek je echter bijv. de Home Premium versie, kan dat ook met deze ISO.
Verwijder dan het volgende bestand - /sources/ei.cfg
en daarna krijg je de keuze uit Starter (alleen x86), Home Basic, Home Premium, Professional of Ultimate.

Heeft bij mij perfect gewerkt, ook voor OEM keys

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 16-08-2015 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Check deze link even: http://www.pcworld.com/ar...ws-disc-you-can-find.html Daar staat iets over het aanpassen van een cfg bestand dat heb ik vaker gezien. En: http://www.sevenforums.co...allation-disc-create.html

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 16-08-2015 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-05 13:31
Ja, met Windows 7 kun je weldegelijk een Home versie installeren met elke ISO, de ISO images zijn namelijk zo goed als hetzelfde ;) (per taal). Soms staat er een ei.cfg bestand op wat zorgt dat je van de DVD alleen de Home of Pro versie kunt installeren. Als je echter een installeerbare USB stick maakt van het ISO image (met de MS Windows 7 USB installer tool) kun je de ei.cfg aanpassen verwijderen en installeren wat je zelf wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aha... er zitten meer mensen op het spoor... ik was nog even dat aan het uitzoeken om een NL site daarvor te vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Win_7_Hm_Prem_German_x64.iso
Duits dus... en taalpakketten werken imho niet met Home editie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Jawel hoor, gewoon met vistalizator

Sprachumstellung:

http://www.chip.de/downloads/Vistalizator_31709612.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat kan dan ook met mijn tip van "zondag 16 augustus 2015 15:32" voor de Engelse versie... ;)
PS: zet zoiets een volgende ker erbij, is was die tool ook even vergeten omdat ik hem nooit gebruik; was hem wel al een aantal keren tegen gekomen, maar ik doe nu meer met Linux installs.. en dan heb je hem niet nodig.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Je kan gewoon ei.cfg verwijderen. Download een legale Windows 7 ISO, controleer de checksum (al helemaal als je hem niet bij microsoft downloadt!), en gebruik Microsoft's USB download tool. Daarna op de USB stick dus ei.cfg doen, en je kan er legaal elke editie mee installeren.

Wat activatie en keys betreft: je kan je key tijdens installatie overslaan en dan daarna na de installatie invullen. Als het dan niet lukt kan je Microsoft met je OEM key bellen en helpen ze je wel. Verder gaan ze je niet helpen, ook niet met recovery media, dat is waarom het OEM is: alleen de fabrikant van de laptop gaat je helpen, en vaak hebben ze geen zin of maken ze het moeilijk.

Stel dat dat ook niet lukt is er nog een andere optie: OEM's installeren Windows 7 op OEM hardware d.m.v. SLP, System Locked Preinstallation met OA (Offline Activation). Dat gaat als volgt te werk:

- In de fabriek wordt een BIOS geflasht met een geheime code (nouja, die is al jaren niet meer geheim)
- De Windows versie die geïnstalleerd wordt, wordt met een SLP key geinstalleerd
- In Windows wordt een door Microsoft ondertekend certificaat geinstalleerd

De SLP key is een algemene key die voor alle computers van een merk geldt. Je kan Windows er niet mee 'installeren' of 'activeren', en het is ook niet de key die op de sticker staat (dat is slechts de COA key). Het is een beetje als een GVLK key voor enterprise installaties. Die keys zijn publiekelijk bekend, en ook per merk gewoon in een lijstje te vinden. Deze keys zijn gebonden aan de editie van Windows die je installeert.

Daarna het certificaat: dat is een XML bestand waar digitaal ondertekende verificatie mee plaatsvind. Dat zijn gewoon bestandjes die je overal op internet wel kan vinden. Deze zijn niet gebonden aan een editie van Windows, maar wel gebonden aan de fabrikant. Dus je moet het certificaat gebruiken dat de fabrikant zelf gepubliceerd heeft met z'n Windows installatie. Deze staan normaalgesproken op de harde schijf en recovery DVD, maar als je die niet hebt zijn er zat mensen die ze online ergens beschikbaar stellen.

Het enige wat je in elk geval niet legaal kan doen is de code in je BIOS toevoegen, dat valt volgens mij ergens onder DMCA om dat je er dingen mee circumvent. Hoewel dat nooit in een rechtszaak besproken is heeft Sony met de PlayStation 3 daar al wel een precedent voor neergezet om dat dat een vergelijkbare methode is.

Dus, kortom:

- Probeer eerst 'normaal' te installeren met je OA key onderop je laptop
- Probeer daarna SLP/OA activatie te doen door het certificaat en de key van internet te plukken

Zowel de key als het certificaat zijn geen 'geheime' data, maar worden niet makkelijk ter beschikking gesteld door de fabrikant. Zowel de key als het certificaat met Microsoft's eigen licentietool installeren, niet met een of ander shady stuk malware. Het ding van microsoft heet "slmgr" en kan je via cmd.exe als Administrator uitvoeren. met -ipk kan je de product key installeren, met -ilc het certificaat.

Verder is de ISO prima te vinden online, linken zal wel illegaal zijn, maar de hashes kan je overal vinden en ook wel makkelijk ergens ter download aangeboden vinden, zelfs P2P moet nog kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Hetzelfde probleem gehad, iets dat ik raar vind, maar het zal wel contractueel tussen MS en de fabrikant vastgelegd zijn. Juiste versie downloaden, en geen probleem met HP OEM key.

Zo heb ik het opgelost:
*knip* geen linkjes naar torrent sites

Note: Even voor de zekerheid (mods), hier is niets illegaals aan. Dit zijn gewoon legale ISO's, waar je gewoon een genuine key voor nodig hebt.

[ Voor 22% gewijzigd door TheVMaster op 16-08-2015 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
Hmz, ik had blijkbaar nog een USB stick met een multi-installer (ei.cfg aangepast) maar deze was corrupt (kon bepaald bestand niet vinden bij setup, maar boot wel)

Iso gemaakt van mijn originele Win7 Pro disc en deze uitgepakt naar een usb stick. Kon geen tool vinden om die ISO naar USB te krijgen (die werkte). Ook de 'officiële' tool van microsoft werkt niet, die wil denk ik alleen maar hun eigen iso slikken.

Dus maar booten met de corrupte stick en de installatie vervolgens verder gedaan met de stick van de PRO cd (met ei.cfg verwijderd).

Ik vind het een hoop gekloot van MS, het was altijd zo simpel :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik moet dat ook nog een keer doen met de laptop van mijn vrouw. Ik heb zelf een legale Windows 7 op een identieke laptop, maar die is defect dus die wilde ik op de Lapotop van mijn vrouw zetten. Maar het vinden van een Iso van de home versie is niet simpel, Microsoft had het inderdaad, ik denk dat ze het vanwege Windows 10 verwijderd hebben.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:34

TheVMaster

Moderator WOS
Helaas voldoet jou topic niet aan de eisen die wij op Tweakers stellen.

Ik mis het volgende :
  • Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd om je probleem opgelost te krijgen?
  • Welke oplossingen heb je (via de zoekmachines of onze Tweakers Search) gevonden en waarom voldoen deze niet?
  • (en als je gezocht hebt) Op welke termen heb je gezocht?
Kijk even goed in het beleid, wat er nu precies verwacht wordt van een goede topicstart en probeer het dan nogmaals....

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Dus als jij even laat zien dat je zelf ook inzet hebt getoond, zijn je mede-Tweakerts ook vast wel genegen om mee te denken.. O-)
Dit topic gaat dus op slot!

Ben je het hier niet mee eens? Reageren mag in Oneens met de actie van een moderator? Post het hier :+
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.