Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oosterhouter
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-09-2024
Beste mensen,

Mijn iPhone 4s houdt er opeens mee op. Ik heb hem de hele nacht in de oplader gehad en vanochtend kon ik mijn iphone nog gebruiken zonder problemen. Tot net. Ik wil iemand een bericht sturen, maar hij blijft op zwart staan. Resetten werkt niet en hij reageert ook niet als ik hem in de oplader doe. Ook als ik mijzelf bel gebeurt er niks, zelfs geen voicemail.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is en hoe ik het kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:38
Kun je hem met de pc nog zien? En met dfu modus?

Zo niet, dan is hij zojuist gesneuveld. Garantie heb je waarschijnlijk niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oosterhouter
Bedankt voor je reactie Jeroen.

Kan ik hem met mijn pc nog zien. Hoe bedoel je? Als ik de iphone aan de computer koppel via de usb ingang? Dat heb ik geprobeerd maar geen reactie.

De DFU modus had ik niet geprobeerd, maar als ik de filmpjes goed begreep moet de iphone daar wel beeld voor weergeven. Mijn beeld is volledig zwart.

Ik ben inderdaad bang dat hij gesneuveld is, maar dat zou vervelend zijn. Ik heb belangrijke notitie's staan op die telefoon. Op welke manier kan ik de telefoon nieuw leven in blazen? Een onderdeel vervangen? Ik heb reservekopieën gemaakt via itunes op de computer. Is er een kans dat ik de notitie's kan bereiken via de computer zonder mijn telefoon te koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Ik heb dit vaker gezien bij iPhone 4 & 4s. Bij mijn collega's die dit probleem ook hadden hielp het om de iPhone een dag/aantal dagen te laten liggen (tot de accu leeg zou zijn wanneer hij wel beeld zou geven) en daarna weer op te laden.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oosterhouter
Nou interessant dat je dit zegt. Ik herinner me opeens dat hij de dag ervoor ook al gek deed in de auto. In het begin laadde hij gewoon op. Kort haalde ik hem los van de oplader en daarna laadde hij niet meer op. Later die nacht vervolgens wel weer aan een normaal stopcontact. Ik zal de telefoon een paar dagen met rust laten in de hoop dat ik hem daarna weer kan opladen.

Mocht dit niet lukken dan ben ik alsnog er benieuwd naar ideeën om toch mijn notities te kunnen bereiken. Daarnaast zou het ook handig zijn om mijn contactlijst terug te krijgen. Al kan ik gelukkig via een andere telefoon veel van mijn contacten via whatsapp terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oosterhouter
Een deel van het probleem heb ik zelf gelukkig kunnen oplossen! Met iBackup Viewer heb ik mijn laatste reservekopie terug kunnen halen. Gelukkig was deze van 23 juli dus de meeste én belangrijkste informatie is niet verloren gegaan.

Ik ben blij dat ik mijn gegevens terug heb. Indien mogelijk wil ik de telefoon ook weer aan de praat brengen. Denken jullie dat de accu vervangen moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Die van mijn collega's draaien ondertussen alweer maanden probleemloos, dus wie weet doet die van jou het ook spontaan weer goed. Check wel ff of er geen berg stof in je poort zit, blaas dat er evt uit met wat perslucht.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Meestal staan notities in iCloud, Exchange of Gmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oosterhouter
Notities stonden inderdaad ook gewoon in mijn iCloud. Bedankt voor jullie hulp tot dusver.

Toch rest mij nog steeds eerder genoemd probleem en bijbehorende vraag:
Indien mogelijk wil ik de telefoon ook weer aan de praat brengen. Denken jullie dat de accu vervangen moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 689739

Ik heb dat ook gehad, bij mij lukte het met de homeknop en de "uit" knop bovenop ingedrukt te houden totdat hij opnieuw opstart. Is te proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeest
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-12-2024
waarmee ik meerdere 4 en 4s'en werkend mee gekregen heb; batterij even loshalen.
Als je de batterij weer aansluit staat de datum op 1970, wat je op je toestel niet kunt wijzigen. Hiervoor verbinden met itunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oosterhouter
Anoniem: 689739 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 17:20:
Ik heb dat ook gehad, bij mij lukte het met de homeknop en de "uit" knop bovenop ingedrukt te houden totdat hij opnieuw opstart. Is te proberen...
Geprobeerd, maar mocht helaas niet baten.
Jeest schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 19:14:
waarmee ik meerdere 4 en 4s'en werkend mee gekregen heb; batterij even loshalen.
Als je de batterij weer aansluit staat de datum op 1970, wat je op je toestel niet kunt wijzigen. Hiervoor verbinden met itunes.
Bedankt, dat ga ik morgen proberen na de optie van FooLsKi. Bedoel je de iphone los halen op deze manier: YouTube: Vervangen batterij iPhone 4S - www.Parts-Repair.nl - Menko Ubbens ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Voordat je hem open maakt. Heb je hem al eens een nachtje aan een werkende Apple opader gehad?
En controller even of je niet stiekem toch garantie hebt bij de winkel of Apple store.

Ik heb ook wel eens gehad dat ik hem dood uit mijn broekzak haalde. Helemaal niets meer, zelfs niet met oplader. Het duurde een uur voordat het teken van lege batterij in beeld kwam.
Kennelijk had hij aan gestaan in mijn broekzak, of er was een bug o.i.d dat hij helemaal leeg was geraakt. Hij doet het nog steeds, nu 3 jaar oud.

Gelukkig is de automatische iCloud Back-up wel zo chill dat als je een nieuwe koopt je vrijwel zonder verlies van data verder kan. Ongeacht of je een 4s of nieuwer koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeest
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-12-2024
Jep, achterkant er af, de 2 kruiskopjes van de connector los, connector loswippen. Maak de dock even vrij van pluisjes etc.
Connector vastdrukken en de schroefjes weer terug. Waarschijnlijk start je toestel direct wanneer je op power drukt en is je batterij deels gevuld.
Omdat de datum zó scheef loopt zal je geen verbinding krijgen en is het handig om de sim er uit te halen tot het toestel, door het op itunes aan te sluiten, weer de op juiste tijd staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oosterhouter
Goed nieuws. Vanaf zondag heb ik mijn mobiel niet meer aangeraakt. Een half uur geleden deed ik mijn mobiel in de oplader en hij gaf meteen het oplaadbalkje aan. Na een half uur heb ik de telefoon uit de oplader gehaald en hij bleek herrezen te zijn. Hij doet het weer dus. Bedankt voor jullie hulp!

Nu we hier toch zo goed bezig zijn, probeer ik meteen maar mijn oude iphone 3gs weer tot leven te wekken. De onderkant van mijn scherm reageert niet op mijn aanrakingen. Zo kan ik de iphone niet ontgrendelen door met het balkje naar rechts te schuiven. Wanneer ik de iphone 3gs echter uit zet dan kan ik boven in het scherm wel sliden met het balkje. Ik heb verschillende manieren van herstellen geprobeerd. Het herstel door de homeknop en aan/uitzet knop ingedrukt te houden én DFU herstel dmv itunes. Heeft iemand misschien een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-03 11:30
de 3gs zou ik het touschreen van vervangen, dat kost tegenwoordig niet zo veel meer. als je het zelf wilt doen heb je het voor 5 a 10 euro klaar.

misschien heeft de 4s een soort van kortsluiting gehad, en reset de accu pas als die helemaal leeg is.

is de docking connector van de 4s wel helemaal schoon? deze kan je mooi leeg pulken met een naald oid.

en anders naar de plaatselijke gsm boer en een nieuwe accu er in a 15 a 20 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oosterhouter
Dank voor je reactie.
Weet je zeker dat het probleem is opgelost als ik het touchscreen vervang? Of kan het ook een fout zijn in het toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Als de connectoren van het scherm niet helemaal lekker op hun plek zitten kun je een half reagerend touchscreen krijgen. Zelf ook wel eens ervaren bij een iPhone 5. Ik weet niet hoe makkelijk je de 3GS open kun maken, maar je zou kunnen proberen om de connectoren van het scherm los te maken en opnieuw te bevestigen.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Oosterhouter
Dank voor je reactie. Dat kan inderdaad wel eens het probleem zijn. Ik heb hem ooit opgemaakt om mijn scherm te vervangen. Ik ga het eens proberen. Al ben ik bang dat ik die schroevendraaiers niet meer kan vinden.

Zou het ook kunnen komen door eventuele vochtschade?

• Oosterhouter
Ik heb de iphone 3gs open gemaakt. Eerst heb ik 3x de connectors opnieuw aangesloten, maar dat bleek niet te werken. Eenmaal dicht gemaakt, bedacht ik me om het lcd scherm eens los te halen van het normale scherm. Dus ik weer de telefoon open maken en daarna het scherm loskoppelen van het lcd scherm. En daar vond ik het het probleem. Grote inkt zwarte vlekken onderaan in het LCD scherm. Ik heb ooit water schade gehad, maar een tijd lang bleef hij gewoon werken. Ik denk dat er corrosie is ontstaan na een tijdje.

Voor de mensen die dit ooit nog lezen. Er bestaat dus een kans dat het scherm niet reageert door waterschade aan de telefoon. Ik ga dit oplossen door er een nieuw lcd scherm in te plaatsen. Ik zal jullie een update geven als het heeft gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-05 14:58
Nah daar zit het em niet in hoor. Als het toestel door waterschade niet meer reageert dan zie je dat aan de connectoren.

die inkt zwarte vlekken op je display betekenen vaak dat er een barst in je scherm zit.

De problemen die je hebt gehad met je 4 is een usb kortsluiting geval wat laptops ook wel eens hebben. in dit geval waarschijnlijk veroorzaakt door een hoop stof in de dock connector. Makkelijkste methode is de accu loshalen, de powerknop tien seconden ingedrukt houden (om eventuele condensatoren leeg te trekken) en daarna weer dichtmaken. werkt vrijwel altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oosterhouter
Mijn iphone 3gs ga ik niet meer maken. Ik vind een nieuw LCD scherm overdreven duur ten opzichte van wat ik er nog mee ga doen. Zeker gezien de tijd en moeite die ik er weer in moet stoppen, zonder dat ik de 100% zekerheid heb dat hij ook daadwerkelijk weer gaat werken.

@supersnathan94 stof in de dock connector is denk ik niet het geval. In ieder geval geen zichtbaar stof. Maximaal een week van te voren had ik hem namelijk al helemaal schoon gemaakt. Het zal inderdaad een probleem met de accu zijn geweest. Indien hij ooit nog kuren krijgt mbt de accu is wat jij aangeeft een mooie nieuwe optie.

Allemaal bedankt voor jullie hulp. Wat mij betreft kan dit topic dicht :)
Pagina: 1