Google maps postcode gebied

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerok
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 23:28
Ik ben bezig om een stad (haarlem) op te delen in een paar wijken aan de hand van de 4 cijfers van de postcode.

Via google maps kan ik mooi zien wat het gebied is van een postcode. Zoeken op "postcode 2033" in maps geeft een mooi gebied van de postcode.

De wijken die ik maak bestaan uit meerdere postcodes. Ik zou graag de hele wijk (meerdere postcodes) weergeven op 1 kaart. Ik kan alleen niet de api vinden die een polygon terug geeft aan de hand een postcode.

"never argue with idiots they drag you down to their level and beat you with experience" dilbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
ik weet niet of dat in de api zit, maar de polygonen voor wijken en buurten kun je o.a hier vinden:

http://www.opencbs.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerok
Thanks P.O. Box. Ik heb er even naar gekeken maar dit is niet helemaal wat ik zoek.

Ik denk dat ik de term wijken slecht gekozen heb :) Het is meer een selectie postcodes die niet veel met de wijk te maken heeft.

Ik zit me net te bedenken dat het niet speciaal in de google api hoeft te zitten. Mag ook vanuit een externe bron zijn of met scrapping van google. Het zijn niet zoveel polygonen (stuk of 50) die ik in een database kan opslaan.

"never argue with idiots they drag you down to their level and beat you with experience" dilbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

https://www.google.com/fu...lFbPJhESkfemYHXRSLLlzoULA

Hier kun je de polygonen wel uithalen toch?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerok
Thanks hooglander

Ik heb van de link een csv gedownload. Met een python script een kml file gemaakt voor iedere postcode. Die kml is vervolgens in te laden mbv javascript in google maps.

Het is vast niet de mooiste/beste oplossing maar het werkt voor nu.