Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Normaal gesproken downmixed je receiver het 7.1 geluid naar 5.1 als deze het geluid ook als 7.1 aangeboden krijgt. Ik weet niet via welke wijze je het 7.1 geluid naar de receiver stuurt? Er zijn diverse samples, met daarin 7.1 geluid, te vinden op internet. Mogelijk kun je via een van die samples zelf even vaststellen hoe je receiver nu met 7.1 kanalen omgaat, ik verwacht dat de zijkanalen naar de achterkanalen gestuurd worden, maar daar kan jij eenvoudig zelf achter komen door het te testen.
Testing, one, two ...
Of kijk eens wat er gebeurd als je de center uit zet en dan een 5.1 film start. Waarschijnlijk mixt de receiver het center kanaal gewoon bij je twee fronts
Het zit aangesloten via HDMI vanuit een htpc met een Intel CPU met HD4600 Graphics.hardware-lover schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 13:49:
Normaal gesproken downmixed je receiver het 7.1 geluid naar 5.1 als deze het geluid ook als 7.1 aangeboden krijgt. Ik weet niet via welke wijze je het 7.1 geluid naar de receiver stuurt? Er zijn diverse samples, met daarin 7.1 geluid, te vinden op internet. Mogelijk kun je via een van die samples zelf even vaststellen hoe je receiver nu met 7.1 kanalen omgaat, ik verwacht dat de zijkanalen naar de achterkanalen gestuurd worden, maar daar kan jij eenvoudig zelf achter komen door het te testen.
Na het testen met:
Dolby Digital Plus Channel Check (Lossless)
Dolby TrueHD Channel Check (Lossless)
Blijkt inderdaad dat ondanks de Straight settings dat de reciever toch netjes de 2 rear surrounds samenvoegt.
Stom van mij dat ik daar nog niet aan gedacht had
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.