Toon posts:

Upgrade game pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn pc begint wat kuren te vertonen tijdens het gamen. Ik heb er zelf niet heel erg veel verstand van, dus mijn vraag is wat kan ik het beste vervangen aan mijn pc.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil er vooral mee gamen zoals GTA5, Battlefield 4, Fifa 15.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Aangezien ik niet precies weet wat er allemaal aan vervanging toe is, heb ik dus ook niet echt een budget.
Gewoon wat er voor nodig is om games weer leuk lag vrij te draaien.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige systeem bestaat uit het volgende:
Moederbord: Asus M4A87TD
CPU: AMD Phenom II X4 955 / 3.2 GHz - Socket AM3
Werkgeheugen: Corsair Vengeance 4096 MB DDR3-SDRAM
Grafische Kaart: Asus HD7950-DC2T-3GD5
Harde Schijf: Seagate ST1000DM003-1CH162 ATA Device (1000GB)
DVD-Rom Station: Toshiba-Samsung CDDVDW SH-S223C
Voeding: CoolerMaster Real Power M620 Modular PSU

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Als ik kijk naar de vereisten voor bijvoorbeeld GTA5 dan zie ik dat mijn CPU tekort schiet en ook dat,
mijn werkgeheugen naar 8gb moet. En mocht er meer moeten vervangen worden, dan hoor ik het wel van jullie.

Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen, zodat ik weer fijn kan gamen zonder lag.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:42

br00ky

Moderator Harde Waren
Upgrade, move naar CAA

Op zijn minst een maximum budget zou wel handig zijn. Je kan immers je hele pc vervangen als je wil, maar als je budget maar 200 euro is, schiet dat natuurlijk niet op ;).

En speel je nu al GTA5 en dat de prestaties achterblijven, of is dit ooit op de requirements gebaseerd? Dan zou ik zeggen, lepel er wat extra ram in en kijk wat je pc doet. Kan je altijd van daaruit verder upgraden.

[ Voor 15% gewijzigd door br00ky op 16-08-2015 13:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
GTA5 heb ik er al op staan, maar draait totaal niet lekker heel erg lag. had alles ook al op low gezet maar alsnog.

Ik heb rond zitten kijken en ben op het volgende gekomen.
Intern geheugen vervangen voor een Kingston HyperX 2x 4GB, of 2x 8GB.
En mijn processor te vervangen voor een AMD FX-8350.

Dan zou het volgens de maximum vereisten van de games alles weer goed moeten lopen.
Klopt dit of kan ik het beter vervangen voor iets anders ?

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2015 17:20 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 14:37:
GTA5 heb ik er al op staan, maar draait totaal niet lekker heel erg lag. had alles ook al op low gezet maar alsnog.

Ik heb rond zitten kijken en ben op het volgende gekomen.
Intern geheugen vervangen voor een Kingston HyperX 2x 4GB, of 2x 8GB.
En mijn processor te vervangen voor een AMD FX-8350.

Dan zou het volgens de maximum vereisten van de games alles weer goed moeten lopen.
Klopt dit of kan ik het beter vervangen voor iets anders ?
Bij die FX 8350 heb je erge fps drops in GTA euhm aangezien je nu nog een aardige CPU en GPU hebt moet je GTA wel kunnen spelen minimaal op low misschien kun je eens zoeken naar een andere oorzaak. Ik zou eerst eens ram upgraden dat is misschien wel de oorzaak van de lag.....

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2015 20:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Op het moment heb ik 4gb RAM, maar dan ga ik vanavond 8gb bestellen dan hoop ik het morgen binnen te hebben. En ga ik kijken hoe het dan loopt.

Alvast erg bedankt voor jullie hulp. En zal het morgen laten weten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 20:49:
Op het moment heb ik 4gb RAM, maar dan ga ik vanavond 8gb bestellen dan hoop ik het morgen binnen te hebben. En ga ik kijken hoe het dan loopt.

Alvast erg bedankt voor jullie hulp. En zal het morgen laten weten.
Ik hou dit topic morgen wel in de gaten! En dan kijken we verder!

Verwijderd

Topicstarter
Het word toch morgen dat het geheugen binnen komt, dus nog 1 dagje langer afwachten..

• Dountoun
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-02 11:46
CPU en RAM upgrade is een vereiste, die phenom II X4 gaat het niet redden, maar ik weet niet of een fx-8350 wel past op je moederbord.
Socket van moederbord is AM3 en van de 8350 AM3+.

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Dountoun schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:26:
CPU en RAM upgrade is een vereiste, die phenom II X4 gaat het niet redden, maar ik weet niet of een fx-8350 wel past op je moederbord.
Socket van moederbord is AM3 en van de 8350 AM3+.
Dat past niet, aangezien AM3 en AM3+ alleen in tegengestelde richting backwards compatible zijn.
AM3 processors passen dus op een AM3+ moederbord, maar een AM3+ processor past niet op een AM3 bordje.

Eerst eens afwachten of het nieuwe RAM geheugen wonderen doet, dan zien we daarna wel verder. :)

Informaticus of vakkundig Googler?

Verwijderd

Ik zou zeggen met de processor kun je nog wel even door en ik persoonlijk zou de GPU en ram gaan upgraden GPU is belangrijker dan CPU voor een gamesysteem

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:21
Draai msi afterburner. En kijk eens wat je cpu en gpu doen.

• Dountoun
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 16:58:
Ik zou zeggen met de processor kun je nog wel even door en ik persoonlijk zou de GPU en ram gaan upgraden GPU is belangrijker dan CPU voor een gamesysteem
Wat heb je aan een betere GPU als je processor niet sterk genoeg is om voldoende informatie naar de GPU te sturen?

De AMD Phenom II X4 955 is geen hardloper

Verwijderd

Topicstarter
Dus als het nieuwe RAM geheugen alleen niet genoeg is, dan zou ik dus eigenlijk mijn Processor en moederbord beide moeten vervangen?

Mocht het niet genoeg zijn,
Dan kan ik het mss het beste vervangen voor het volgende:
Intel i5-4960k boxed
MSI Z97 gaming 5

Of is een i5-4460 met een gaming 3 ook al voldoende?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2015 19:27 ]

• Dountoun
Als je niet gaat overclocken is de i5-4460 inderdaad meer dan voldoende ;)

Verwijderd

Dountoun schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 20:33:
Als je niet gaat overclocken is de i5-4460 inderdaad meer dan voldoende ;)
Op een B85 bord. Daar heb je geen H of Z97 voor nodig.

• Dountoun
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 20:37:
[...]

Op een B85 bord. Daar heb je geen H of Z97 voor nodig.
Als hij later wel wil gaan overclocken heeft hij alleen nog maar een andere CPU nodig. Als hij zeker weet dat hij niet gaat overclocken kan het inderdaad ook met een B85 ja.

• TheTinusNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 18:26:
Dus als het nieuwe RAM geheugen alleen niet genoeg is, dan zou ik dus eigenlijk mijn Processor en moederbord beide moeten vervangen?

Mocht het niet genoeg zijn,
Dan kan ik het mss het beste vervangen voor het volgende:
Intel i5-4960k boxed
MSI Z97 gaming 5

Of is een i5-4460 met een gaming 3 ook al voldoende?
Dat kan veel goedkoper.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 181,50€ 181,50
1Gigabyte G1.Sniper B6€ 82,95€ 82,95

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen ervaring met overclocken, maar ik zal me er eens in gaan verdiepen of het iets voor mij is.

• TheTinusNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 20:55:
Ik heb geen ervaring met overclocken, maar ik zal me er eens in gaan verdiepen of het iets voor mij is.
Het is heel simpel, je hoeft alleen wat waardes aan te passen in je BIOS en je bent klaar. Ff kijken of hij stabiel loopt en anders wat lager klokken tot hij weer stabiel is.
Je schiet er alleen niet heel veel mee op, zeker als je kijkt naar de meerprijs.
Dat mensen daar veel geld voor over hebben verbaas ik me nog altijd over...

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:42

br00ky

Moderator Harde Waren
Och, als je het als hobby wil doen, soit. Veel mensen denken echter inderdaad ten onrechte dat ze er "bergen" extra performance door krijgen. Dat is natuurlijk niet zo (anders had intel ze wel als "4890" in de markt gezet voor een nóg hogere prijs).

Ben het dus eens met het setje uit TheTinusNL in "Upgrade game pc". Daar kom je moeiteloos de komende jaren mee door.

Verwijderd

Topicstarter
Dan denk ik niet dat ik ga overclocken.
Maar goed morgen komt voor 3 uur het RAM geheugen binnen, dus kan ik het na het werk erin zetten en testen. En anders dus maar wat meer geld erin stoppen.
En dan is wat theTinusNL zegt dus een goede optie.

Maakt het alleen verder niet heel veel uit of je een MoBo hebt met een B85 of een H97 chip? Of is dat de 20 euro extra niet waard?

• Dountoun
Dat is de 20 euro niet waard.

Afgezien van leeftijd kan ik geen merkbaar verschil zien tussen die 2 chipsets.

• TheTinusNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 22:46:
...
Maakt het alleen verder niet heel veel uit of je een MoBo hebt met een B85 of een H97 chip? Of is dat de 20 euro extra niet waard?
List of Intel chipsets

De verbeteringen in H97 t.o.v. B85:
De twee SATA-300 aansluitingen in B85 zijn vervangen door twee SATA-600 in H97.
Twee extra USB3.0 aansluitingen op H97.
H97 heeft PCIe M.2 mogelijkheid voor snellere SSDs (echter betaal je voor deze SSDs wel de hoofdprijs).

Dus nee. Je kunt beter een B85 van goede kwaliteit kopen dan een afgeslankte H97 voor dezelfde prijs. Tenzij je die extra aansluitingen nodig hebt...

Verwijderd

Topicstarter
Die extra aansluitingen zijn niet nodig, dus een B85 is dan inderdaad prima!

Jammer genoeg heb ik zojuist een melding gekregen dat het RAM geheugen nu morgen pas binnenkomt ...

• TheTinusNL
  • Niet online
TheTinusNL schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 20:53:
[...]
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 181,50€ 181,50
1Gigabyte G1.Sniper B6€ 82,95€ 82,95
Dit lijstje is dan een perfecte oplossing mocht een RAM upgrade niet genoeg zijn. Veel succes! :)

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-12-2025

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Het valt me op dat niemand de TS suggereert om geld te steken in een SSD. Bij mij maakte dit het allergrootste verschil om GTA5 vloeiend te draaien. Bij hard door de stad rijden had ik met een HDD af en toe echt een slideshow (terwijl ik nog boven de 40 FPS zat), met een SSD was alles supersmooth. En dan heb ik het over een HD7750 videokaart op 1680x1050 alles low.

Inmiddels heb ik een veel betere videokaart en hogere settings, maar vond dit toch wel het vermelden waard. SSD maakte voor mij het verschil tussen bijna onspeelbaar en perfect speelbaar (afgezien van Xbox360 niveau graphics dan, maar dat heeft weinig met de speelbaarheid te maken).

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

• TheTinusNL
  • Niet online
adamvansanten schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:28:
Het valt me op dat niemand de TS suggereert om geld te steken in een SSD.
...
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 13:31:
...
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Als ik kijk naar de vereisten voor bijvoorbeeld GTA5 dan zie ik dat mijn CPU tekort schiet en ook dat,
mijn werkgeheugen naar 8gb moet. En mocht er meer moeten vervangen worden, dan hoor ik het wel van jullie.
...
Wij kijken hier naar de rekenkracht van zijn PC. Een SSD is altijd een welkome bonus, maar we hebben het hier over de CPU (en bijbehorend moederbord).
Mocht de TS een toereikend budget hebben, zou ik hem ook aanraden een SSD te kopen. Echter, er zijn onderdelen met hogere prioriteit.

Verwijderd

Topicstarter
Als het RAM geheugen niet mocht werken, dan moet ik er toch al meer geld in gaan steken.
Dus misschien dat ik dan inderdaad ook wel een SSD bij koop.
En omdat ik dan toch al alles moet los halen, zit ik er ook aan te denken om een nieuwe behuizing erbij te doen, aangezien die eigenlijk ook wel aan vervanging toe is.

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

TheTinusNL schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 17:47:
[...]

[...]

Wij kijken hier naar de rekenkracht van zijn PC. Een SSD is altijd een welkome bonus, maar we hebben het hier over de CPU (en bijbehorend moederbord).
Mocht de TS een toereikend budget hebben, zou ik hem ook aanraden een SSD te kopen. Echter, er zijn onderdelen met hogere prioriteit.
Ik vraag mij dus (gezien eigen ervaringen) af of de CPU wel een hogere prioriteit heeft (voor GTA5 specifiek dan). Maar goed, dat is aan de TS. Ik had in mijn situatie wel een veel krachtigere CPU dan TS (i5-4670K), maar wel een crappy videokaart.

[ Voor 8% gewijzigd door adamvansanten op 19-08-2015 10:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag eindelijk mijn RAM geheugen binnen gekregen.
Geinstalleerd en gelijk getest met GTA.
In het begin dacht ik dat het had geholpen, maar na een minuut te spelen kreeg ik weer last van lag.

Dus dan ga ik op advies van TinusNL voor de Intel I5-4460 Boxed en de Gigabyte G1 Sniper B6.

Maar ik begrijp dus dat ik er verstandig aan doe om er ook gelijk een SSD bij te bestellen.
En als ik het zo zie is dan is de Samsung 850 evo 120/250gb een goede keuze.
Of de Crucial BX100?

En dan een nieuwe behuizing erbij, De NZXT S340.

Als ik dit zou bestellen, dan zou het dus goed moeten komen ?

• sw3ex
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-10-2021
Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 18:05:
In het begin dacht ik dat het had geholpen, maar na een minuut te spelen kreeg ik weer last van lag.

Dus dan ga ik op advies van TinusNL voor de Intel I5-4460 Boxed en de Gigabyte G1 Sniper B6.

Maar ik begrijp dus dat ik er verstandig aan doe om er ook gelijk een SSD bij te bestellen.
Of de Crucial BX100?

Ik zou eerlijk gezegd eerst gewoon eens een SSD proberen er in te steken. Het is sowieso geen verloren moeite en met een beetje geluk wat geld uitgespaard.

Mijn thuis is waar mijn Stella staat.

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 18:05:

Of de Crucial BX100?

Crucial BX100 is top. Een van de goedkoopste SSDs en retesnel! Heb hem ook en kan hem aanraden. Ik zou ook beginnen met de SSD en daarna pas de rest upgraden, aan de andere kant is een i5 altijd een goede investering en dan hoef je maar één keer alles opnieuw te installeren.

[ Voor 3% gewijzigd door adamvansanten op 21-08-2015 10:42 ]

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
120gb is niet slim, GTA 5 is al max 70gb...dan houd je niet veel over voor Windows. Ik heb met een 37,9gb partitie te weinig voor Windows en moet dus een clean install doen...

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry beetje late reactie, was even weg.

Maar dan ga ik voor de crucial BX100 250gb.
En dan ga ik toch voor de nieuwe processor en MoBo. Dan heb ik het in 1x goed, anders blijf ik straks aan de gang.

Bedankt voor alle hulp!
Pagina: 1