MSI R9 390 ' Amd driver has crashed'

Pagina: 1
Acties:

• Lockonstratos
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
Hoi,
Ik heb een aantal weken terug hier om hulp gevraagd om een game pc te bouwen, sinds een weekje heb ik die game pc in mijn bezit :D. Het enige wat jammer is, is dat ik geen enkele game tot nu toe heb kunnen genieten omdat die driver has crashed melding mijn spel laat vastlopen.

Info over mijn systeem:

I5 4460
MSI R9 390
H97 gaming 3 mobo
CM V550 semi modular voeding.

Ik heb al een aantal keer gevraagd of de voeding genoeg moest zijn voor die kaart, en niemand reageerde erop dat ik een grotere moest pakken, dus ik neem aan dat het daar aan niet ligt. (Ook via een online tool gekeken hoeveel ik nodig zou hebben, en dat is 464 watt).

Driver informatie:
AMD Driver packaging version : 15.20.1062.1003-150728a1-187451C
Catalyst version : 15.7.1.

Ik heb gisteravond ook de GPU processing time aangepast in de registry door dit artikel te volgen (http://www.drivethelife.c...dows-10-8-7-xp-vista.html) maar helaas, ook dat werkt niet :(

Zover ik weet, denk ik dat het een software probleem is en niet de voeding o.i.d. Ik zou dan graag willen weten welke amd driver wel stabiel is, want ik kan niet eens 1 uur normaal gamen met mijn nieuwe ' game pc' lol.

Bij voorbaat dank!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

En welke melding krijg je precies? Zou je eens wat logs kunnen posten?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Lockonstratos
Ik krijg dus zo een melding (op win 10 64 bits).

http://forums.autodesk.co...cad%252525252520crash.JPG

Voorderest weet ik niet hoe ik aan de logs kom van amd.

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Heb je al een andere Catalyst driver geprobeerd, b.v. die van de installatie CD?

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Lijkt op een defecte videokaart. Heb je de mogelijkheid de videokaart te testen in een andere PC?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Lockonstratos
Nope, momenteel niet jammer genoeg. Ik heb met een GPU driver verwijder programma de drivers verwijderd, en daarna heeft windows update zelf de nieuwe gedownload. Ik zal eens kijken of het hiermee wel lukt, zo niet dan kan ik altijd nog DX 11 herinstalleren/de cd drivers proberen.

GR

Verwijderd

Ervaring met overclocken?
Misschien staat de kaart uit de fabriek wat te hoog overclocked, waardoor het soms instabiel is.
Dat kan je uitsluiten door alle kloks wat naar beneden te gooien.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2015 18:33 ]

• Lockonstratos
'tis wel een OC edition neem ik aan (msi r9 390), maar ik zelf ben een zero op het gebied van OC' en dit heb ik dus ook niet gedaan/ben het ook niet van plan. Maar hoe kan ik de kloks naar beneden gooien mocht dat het probleem zijn (met de msi gaming app kan je overclocken, kan je dus ook hiermee het tegenovergestelde doen?).

P.s Far cry 4 crashte nu bij de first door (best wel populair met dat spel) ik heb echter geen amd foutmelding gekregen zoals ik in de beginpost heb gezegd, misschien lukt het nu wel :D

edit: nu een 'farcry4.exe has been blocked from accessing the GPU blabla' foutmelding waarna mijn pc vastliep.

[ Voor 9% gewijzigd door Lockonstratos op 16-08-2015 19:02 ]

Verwijderd

Ja met die app, of msi afterburner. Gewoon alles 100 naar beneden en kijken of hij crashed. Weet je tenminste of het daar aan ligt.

• Lockonstratos
Nog niet toe gekomen aan het verlagen van de kloksnelheid @Xeonfan, Far cry 4 sinds 1 uur en 10 minuten helemaal stabiel. Ik zou graag dit topic willen openhouden mochten er weer foutmeldingen/crashes optreden, maar ik hoop(het lijkt ook) dat het probleem nu is verholpen :D thanks!

• durotan
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-01 10:30
Je geeft aan dat je de drivers verwijderd hebt, en nieuwe via de windows update hebt geinstalleerd.

Installeer eens vanaf de site van amd.

en niet vanaf de cd.

• Lockonstratos
^ Dat is het eerste wat ik deed toen ik de pc thuis bezorgd kreeg, direct de drivers van de website downloaden. Toen kreeg ik dat probleem > drivers verwijderd > opnieuw gedownload via de amd website, maar alsnog had ik last van dat probleem.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 09:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Toen ik van W8.1 naar W10 ging, liep alles zoals het moest, de ellende begon bij de installatie van de 15.7.1 driver. Niks wilde werken, heb uiteindelijk een andere kaart erin gestoken, driver verwijderd en toen mijn 280X er weer in en Windows maar helemaal opnieuw geïnstalleerd. Pas dus even een iets oudere driver als je weer problemen krijgt.

Nu werkt alles weer naar behoren...
Soms dan kan ik die zooi echt uit het raam gooien.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Lockonstratos
Heb nu nogsteeds de standaard windows ding draaien, en geen enkele problemen mee gehad met zowel ffxiv als far cry 4. Ik moet werken over een uur dus zal morgen eens kijken hoe het verder gaat met mijn pc lol. Dank ;)

• Lockonstratos
Heel vaag dit, zojuist met DDU in safemode een clean remove gedaan van de amd drivers + de amd map, cd erin gedaan die ik erbij kreeg, nergens waren de drivers te bekennen via het autorun menu, dus maar zelf opgezocht op de cd en geïnstalleerd.

Als ik via rechtermuisknop > en dan amd catalyst center ga, dan krijg ik een melding met 'There are no settings that can be configured using AMD catalyst control center).

Ik vind dit allemaal hartstikke vaag rofl, nu start far cry bijvoorbeeld op met laten we zeggen 5 fps XD. Mooie drivers hoor amd

Dus ik kan de drivers van hun website downloaden, die mij een TDR geven, of ik kan de windows update drivers gebruiken die mij om de paar uur, of willekeurig een andere foutmelding geven waardoor ik mijn spel moet afsluiten en weer moet opstarten.

@Xeonfan en anderen die geïnteresseerd waren in de kloksnelheden, in de gaming app zie ik alleen 'oc mode, gaming mode, en silent mode' en daarna de mhz's van mijn gpu. Maar ik kan dat nergens zelf aanpassen zie ik :o

• LennardF1989
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-02-2024
Helaas bekend probleem, meerdere mensen hebben hier last van (waaronder ik met dezelfde kaart als jij): https://www.reddit.com/r/...sh_information_gathering/

Ook groot topic op AMD forum zelf: https://community.amd.com/thread/183430

Lijkt voornamelijk voor te komen met DX11 games. DX9 gaat naar verluid prima, is dus een vbios of driver probleem dus ligt de bal bij AMD om het te fixen...

Ik heb alles al geprobeerd, ik heb een RMA sticker van Alternate, maar ik wil zo graag dat deze kaart gewoon werkt...

Vreemde is dat de ene build er wel last van heeft, de andere niet. Kan ook gewoon een bad batch aan kaarten zijn, maar heel toevallig dat het zowel bij MSI als XFX als Sapphire voorkomt.

[ Voor 14% gewijzigd door LennardF1989 op 24-08-2015 22:13 ]

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-01 13:07
Maakt de videokaart wel goed contact met alle contactjes in het pci-e slot.
Tot en met gisteren kreeg ik ook regelmatig verschillende foutmeldingen met een R9-390X.
Bleek dat die onder zijn eigen gewicht een beetje uit het pci-e slot getrokken werd.
Met een paar tie-ripjes heb ik de kaart opgehangen aan de kast en de kaart werkt nu probleemloos.
Pagina: 1