Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kan map niet verwijderen op NAS (User/nobody foutmelding)

Pagina: 1
Acties:

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-11 08:50
Heb een map op m'n NAS die ik graag wil verwijderen, dit faalt echter met de volgende foutmelding:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/access.PNG

Heb volledige rechten (admin), wil ik echter in de security tab iedereen alle rechten toewijzen (Security/User/Everyone) verschijnt deze melding:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/access2.PNG

Het vreemde is, althans dat is voor mij nogal raar, dat je wel de naam van de map kunt wijzigen (heb er als test een 2 achter gezet) maar verwijderen lukt dus niet. Individuele bestanden die in deze map staan kunnen ook niet worden verwijderd. Take ownership werkt niet. Nieuwe user aangemaakt op de NAS die alle rechten heeft, werkt ook niet.

Hoe krijg ik nu deze map weg? :)

Nickname does not reflect reality

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-11 19:02
En als je probeert via de user/web interface van je NAS de bestanden te verwijderen?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Brad Pitt
Puc van S. schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 12:58:
En als je probeert via de user/web interface van je NAS de bestanden te verwijderen?
a. Nooit aan gedacht
b. Wist niet eens dat dat in de NAS beheer UI verwerkt zat
c. Werkte feilloos
d. Thank you :)

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:20

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Jij gebruikt nog ACDSee :) trouwens staan je rechten wel goed voor die map, wijzigen heeft niet zo'n grote inpakt als verwijderen

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Brad Pitt
Yup, old habits die hard :)
trouwens staan je rechten wel goed voor die map, wijzigen heeft niet zo'n grote inpakt als verwijderen
Ja alle rechten stonden "goed". Zelfde als alle andere mapjes in die share, die wél gewoon verwijderbaar zijn.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:20

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Bugje in't systeem dan.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Brad Pitt
Talloze mensen hebben dit ook gehad (vaak bij een account wissel). Lijkt mij geen bugje dus d:)b

[ Voor 6% gewijzigd door Brad Pitt op 17-08-2015 00:14 ]

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11 10:13

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Had dit niet iets te maken met te lange bestandsnamen of directorynamen waarin Windows zich verslikt?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-11 12:57
Ja en of vreemde tekens in een map/bestand wil ook wel eens voorkomen dat je het op shell niveau de map moet renamen of verwijderen.

• Brad Pitt
Geen lange directory naam, geen rare tekens. Het gaat (ging) om de rechten van gebruiker "nobody".

Pagina: 1