nwe router (ubee 3226) of epc 3212

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295641

Topicstarter
Goedemiddag,

De adapter van mijn cisco router ging plotseling kapot...
en nu kreeg ik via twitter en nwe router opgestuurd (ubee evw 3226)
en via de ziggo winkel een nee adapter voor mijn epc3212

Ik dacht dat zo'n nwe altijd wel beter zou zijn...plus een paar extra ethernet ingangen.

Bridge, maar omdat ik modem toch gelijk in bridge zet, zouden die extra ingangen niet opgaan,..

Vraag, wat heb ik dan eigenlijk aan de nwe router? zeker omdat ik veel problemen online zie over de ubee evw3226...of die ik iets over het hoofd? ( anders ga ik weer terug naar de oude cisco )

-- Na de upc/ziggo router/moden in bridge heb ik routers, waaronder ook een AC, en wat camera's

ik hoop dat iemand een antwoord heeft, zodat ik de keuze maken, welke ik terug stuur.

groet marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
De EVW3226 verbruikt minder stroom dan de EPC3212.
Zijn overigens allebei DOCSIS 3.0 8x4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295641

Topicstarter
Oké thanks... Extra poorten zijn te verwaarlozen... Maar de mogelijkheden qua portforwarding etc. Zijn die echt veel slechter dan de oude Cisco epc3212.. Of had ik net wat toevallige negatieve topics gelezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:08
Ubee routers zijn bagger
Die Cisco 3212 is enkel een modem en daar ben je dus veel beter mee af, zeker als je zelf al een router hebt.
Wees blij dat je zo'n ding hebt, die worden tegenwoordig alleen nog bij een zakelijk abbonement uitgegeven.

Als die Ubee in bridge mode staat werkt zowel de wifi als de ethernetpoorten niet meer.

En wat betreft het stroomverbuik, die Cisco verbuikt gemideelt 9.6Watt en die Ubee zo'n 14Watt.
Misschien wordt dat laatste iets minder in bridge mode omdat dan o.a. de wifi uit gaat.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Als je gaat bridgen maakt het in principe geen zak meer uit, zolang het modem goed z'n warmte kwijt kan en je de CPU niet met andere zaken belast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Onzin.
Die Ubee verbruikt rond de 7 watt met wifi aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-02 01:25
Mag je dan zelf kiezen? Ziggo medewerker vertelde me vanmorgen dat ze alleen Ubee leveren tegenwoordig. Routers zoals Technicolor zijn bij hun uitgefaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

androids schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 11:53:
Mag je dan zelf kiezen? Ziggo medewerker vertelde me vanmorgen dat ze alleen Ubee leveren tegenwoordig. Routers zoals Technicolor zijn bij hun uitgefaseerd.
Eh ja, en zoals ik daar al aangaf, die medewerker is zelf niet al te best op de hoogte (of hing een lulverhaal op om van je af te komen) aangezien Ziggo juist volop nieuwe Technicolor (TC7210) modems uitrolt, maar alleen in oud-Ziggo (en dus niet oud-UPC) gebied.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
Mag ik vragen in welk gebied jij woont? Ik woon in Amsterdam en afgaande op de ssid's van buren was dat idd upc gebied. Wellicht kan ik het nog een keer navragen voor de router.

De extra n routers heb ik in het verleden gekocht, omdat de ziggo routers vroeger niet goed werktten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zelf woon ik ook in Amsterdam. Heb een oudere Technicolor TC7200, die gelijke specs heeft als jouw EVW3226. Maar in bijv Utrecht worden TC7210's (met 3x3 MiMo en ac in 5GHz) geleverd.

Maareh, heb je al gewoon op 5GHz geprobeerd? Met jouw beschrijving zou dat 200Mbps in zelfde kamer en dik >100Mbps elders in huis moeten geven in jouw geval. Als dat voldoet ben je klaar toch?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
De apparatuur krijg ik pas over een maand. Zal het dan proberen.
Pagina: 1