Subwoofer/versterker aansluiten in BMW E46

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pertulibaba
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-06 10:17
Beste medeTweakers,

ik wil in mijn BMW E46 zonder Harman Kardon (zit geen aparte versterker in, op de head unit/radio na) een subwoofertje erbij, omdat ik toch wat bas mis.
In de toekomst wil ik misschien ook de overige speakers upgraden maar eerst zou ik gewoon graag een subwoofer erbij willen en kijken hoe het klinkt.

Ik heb deze subwoofer op de kop getikt: pioneer tswx11a en wil deze dan onder de passagierstoel kwijt.
Alleen ik heb geen idee hoe ik dit moet gaan aansluiten, ik wil zo min mogelijk knippen in de originele bedrading en het absoluut netjes houden..
Ook heb ik deze versterker: jbl lc-a502 loud and clear , maar dan met 4 kanalen.

Ik lees op internet verhalen over het aftappen van mijn achterspeakers voor naar de versterker.. maar dat principe is mij nog niet helemaal duidelijk. Dit wordt dan gedaan met een high low filter/omvormer?

Als iemand mij hiermee wat meer duidelijkheid kan geven zou ik dat zeer op prijs stellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8819

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pertulibaba
Afbeeldingslocatie: http://carwirefire.com/images/hi%20low%20level%20converter%20installation/hi-low-level-line-converter-1.jpg

En dan net als dit schema? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dat klopt
Dan ben je klaar en heb je een subwoofer er bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pertulibaba
Oke nice! Bedankt!
En het maakt denk ik niet uit of ik de achter of voor speakers gebruik in dit plaatje?
Die twee speakers worden dan wel ook versterkt toch? Volgens dit plaatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Speakers worden niet versterkt
Je splits de audio en vertaalt het zodat de versterker begrijpt
Anders moet je nog een versterker kopen en die los aan sluiten op de speaker ( niet vergeten radio versterkt wel word afgekoppeld )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpijnen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-01-2023
Hee,

ik heb inmiddels geen e46 maar een e60, maar het principe is hetzelfde.

Je kunt het beste en ISO adapter kopen waarmee je een high-low convertor aansluit.Geen gedoe met draden, solderen etc, en perfecte kwaliteit. Gewoon een stekker ertussen klikken en je kunt direct je convertor aansluiten en tulp naar achteren leggen. Je kunt het signaal ook wel vanaf de achterspeakers oid pakken, maar dan krijg je een gefilterd signaal.

Ik zou eens contact opnemen met http://www.mbcaraudio.nl/, deze hebben mij destijds perfect geholpen voor een mooie prijs. Zitten ook vlak bij mij in de buurt dus dat was ook megenomen...

Groet,
Maico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pertulibaba
Hoi Maico, bedankt voor je reactie! Heb je misschien een voorbeeld van zo'n stekkertje?
Ik heb mbcaraudio een mailtje gestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pertulibaba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpijnen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-01-2023
Goed gevonden, zoiets moet het zijn inderdaad :)

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeLighting
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-01 21:35

FreeLighting

Heel de dag up's en down's!

Mocht de sub nog persé een remote-signaal nodig hebben om wakker te worden terwijl je radio deze niet heeft, dan kun je nog de plus van je koplampen pakken. Zodra je dan je verlichting aanzet (wat altijd veilig is), gaat je sub ook aan.

Liftmonteur: Heel de dag up's en down's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pertulibaba
Bedankt voor de tip FreeLightning, maar stel nou als ik de voorste speakers ook wil upgraden en die 2 ook wil aansluiten op de 4 kanaal versterker. Gaat dat dan lukken met een 4 kanaalsversteker en via zo'n high/low converter? Heb ik maar 1 zo'n converter nodig of meerdere? :P

Ik denk dat ik deze adapter nodig heb voor mijn radio: https://www.caraudioshop....BMW%20E46%20rca%20adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 932975

Hallo,
Kan je een high/low converter ook aansluiten op bv. alleen de rechter achterspeaker? Of moet dit zowel met de linker als rechter speaker verbonden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:46
Kan wel, maar ik zou het op allebei doen omdat het niet moeilijk is. Heb je ook een E46?

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee een ford fiesta mk7, ook te weinig bass :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-06 18:33

JdM

Humbled

:| een heel relaas getypt over de E46, om erachter te komen dat het een topic-kick is die niets met een E46 van doen heeft.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alsof het uitmaakt welke auto je hebt...
Pagina: 1