Toon posts:

Drivers voor moederboard cpu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Voor mijn upgrade naar Windows 10 heb ik besloten mijn volledige pc te resetten en alles volledig te formatteren. Alles is goed verlopen en mijn pc loopt weer als een zonnetje al ben ik me toch gaan afvragen of al mijn drivers er nog goed op staan. In eerste instantie heb ik een volledige reset gedaan omdat ik nvidea niet goed kon installeren en na de reset is die weer goed geïnstalleerd. Toen ik ging gamen merkte ik alleen dat het niet zo soepel ging als dat het was. Veel lag ect. Ik ben me toen gaan afvragen of mijn moederboard en cpu drivers ( als cpu drivers bestaan?) wel zijn geïnstalleerd.

Wat ik tot nu toe heb gedaan:
gegaan naar: https://www.asus.com/nl/M...8XPLUS/HelpDesk_Download/ maar daar staan zo veel downloads dat ik niet weet weet welke ik wel en niet moet doen. (ik kan me ook niet meer herinneren dat ik dit tijdens het bouwen van mijn pc allemaal heb geïnstalleerd). Is er niet een exe die alles installeert?
Audio staat er bijvoorbeeld al automatisch op netzoals mijn lan netwerk aangezien die het doet. Bios denk ik ook aangezien ik daar gewoon kan inkomen als ik het opstart. De chipsets wilde ik installeren maar toen wilde hij Ati installeren. Aangezien ik niet zeker wist of ik de chipset drivers al heb en Nvidea al op mijn pc staat, heb ik dit nog niet geïnstalleerd.

Ik heb ook bij mijn device manager gekeken voor eventuele uitroeptekens die laten zien dat ik drivers mis maar die zijn er niet meer. Bij mijn device manager kan ik mijn moederboard hellaas niet vinden.

Kort samengevat:
Hoe weet ik welke drivers chipsets bios etc ik moet installeren en welke er nog op staan. Daarnaast vraag ik mij nog af of ik niet nog meer over het hoofd heb gezien dan alleen nvidea en de moederboard drivers.

Algemene info:
moederbord (A88X-PLUS, socket FM2+)
grafische kaart (GV-N660OC-2GD)
APU (AMD-A10-5800K)
OS (Windows 10 Pro)

Met vriendelijke groeten,
Pieter

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Heb je toevallig de nieuwste windows 10 drivers van nvidia geïnstalleerd? Deze zijn sinds een paar dagen beschikbaar.
Hiervoor had ik ook problemen met mijn 560ti dat bij de minste belasting mijn systeem al lamlegde. Sinds installatie van de nieuwste drivers nergens last meer van.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Heb je toevallig ook nvidea experiance erop staan ?
Ik had het namelijk ook dat het niet zo lekker liep met schokjes enzo.
Toen bleek dat er in het programma een slider was die mijn framerate op 30 had gezet.
Die uitgezet en het was over.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem gisteren geïnstalleerd maar nog niet uitgeprobeerd. ik ga dat nu doen en laat het je zo weten. Daarnaast ben ik nog steeds benieuwd of ik nog andere drivers moet installeren naast alleen die van Nvidea. (dat is het enigste wat ik na de formattering heb gedaan)

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 12:30:
Ik heb hem gisteren geïnstalleerd maar nog niet uitgeprobeerd. ik ga dat nu doen en laat het je zo weten. Daarnaast ben ik nog steeds benieuwd of ik nog andere drivers moet installeren naast alleen die van Nvidea. (dat is het enigste wat ik na de formattering heb gedaan)
Als apparaatbeheer dit niet aangeeft zal het allemaal wel goed zitten.
Win 10 installeert al erg veel drivers mee met het OS.
Tenzij je echter tegen specifieke issues aanloopt (sata poorten die niet herkend worden, usb die niet werkt etc. etc.) zou ik de drivers laten voor wat het is.
Lag tijdens gamen ligt 9 van de 10 keer aan de videokaart drivers.
Als je hier nu de laatste van hebt geïnstalleerd zou ik eerst nog eens proberen of de problemen zich alsnog voordoen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt te zijn opgelost met de nieuwe Nvidea driver. Dus nog even voor de zekerheid. Windows heeft automatisch al mijn chipsets en drivers van mijn moederboard geïnstalleerd na de format? Nvidea was de enige driver die ik handmatig heb moeten installeren? Ik vind het zo raar want mijn moederboard is niet te zien bij device manager.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 12:47:
Het lijkt te zijn opgelost met de nieuwe Nvidea driver. Dus nog even voor de zekerheid. Windows heeft automatisch al mijn chipsets en drivers van mijn moederboard geïnstalleerd na de format? Nvidea was de enige driver die ik handmatig heb moeten installeren? Ik vind het zo raar want mijn moederboard is niet te zien bij device manager.
Moederbord zelf doet ook niets, behalve plaats bieden aan geluid, netwerk, usb etc. etc.
In die zin is het ook geen apparaat maar enkel een plek waar verschillende "apparaten" samenkomen.
Windows installeert tegenwoordig al erg veel apparaten tijdens de installatie van het os. Als dat niet mogelijk is dan zal hij proberen drivers via de windows update binnen te halen.
Voor de doorsnee (consumenten) apparaten zal windows dus het hele driverpakket installeren.

Verwijderd

je hebt een ati chipset
Pagina: 1