Toon posts:

Instellingen onbereikbaar na upgrade naar Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na het upgraden van Windows 8(.1) naar Windows 10 kan ik
A ) Mijn instellingen niet bereiken. Als ik instellingen via het startmenu of andere manier probeer te bereiken zie ik een scherm voorbij flitsen, maar krijg ik niets te zien.
B ) Aangezien ik niets kan instellen wil ik terug naar mijn vorige Windows. Ik heb dan ook een 'Windows.old' map op mijn C schijf staan. De map 'recovery' is echter leeg.

Enige relevante informatie:
Het betreft een Toshiba laptop type Satellite L750D
Is geleverd met Windows 7, gratis upgrade naar Windows 8.

Heeft iemand enig idee hoe ik mijn instellingen wel kan bereiken?
Zo niet, hoe kan ik dan terug naar mijn vorige Windows-versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 19:18

r44

•Als het minder dan een maand geleden is dat een upgrade naar Windows 10 hebt uitgevoerd, kunt u naar de vorige versie van Windows teruggaan via Instellingen > Bijwerken en beveiliging > Herstel.

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@r44
Hartelijk bedankt voor je antwoord!
Het probleem is alleen dat ik mijn instelingen niet kan bereiken, waardoor ik ook niet via
'instellingen > Bijwerken en beveiliging > Herstel' mijn systeem kan herstellen.
Is er een andere manier waarop ik dit kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Kijk eens in de log bestanden van Windows of je foutmelding hebt staan. Mogelijk is het probleem eenvoudig op te lossen.

Rechtermuisknop op Deze PC --> Beheren --> Logboeken --> Windows Logboeken en daarin alles nalopen op rode meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Schakel je antivirus eens uit.

Verwijderd

Zijn er specifieke instellingen die je zoekt? in het nieuwe toegevoegde start knop staat wel de optie instellingen.

Zelf heb ik beeldscherm problemen opgelopen tijdens windows 10. Het beeld bleef zwart en herkende mijn scherm niet. Ik kreeg alleen nog beeld via extern vga of hdmi. Ik heb hierna win7 geinstalleerd en hetzelfde probleem aangehouden.

Ik ben er van uit gegaan dat mijn scherm kapot was en een nieuwe besteld. Ook deze werkte niet dus een nieuwe kabel besteld. Helaas werd een defecte kabel geleverd. Hopelijk werkt dit wel en blijven dit soort problemen jou bespaard mocht het windows 10 zijn en niet hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na het zoeken in mijn logboek ben ik tegen drie foutmeldingen opgelopen.
Fout 1: SideBySide
"Kan activeringscontext voor 'C:\Windows\ImmersiveControlPanel\Application.Manifest' niet maken. Fout in manifest of beleidsbestand 'C:\Windows\ImmersiveControlPanel\Application.Manifest' op regel 0. Ongeldige XML-syntaxis."

Fout 2: DistributedCOM
"Kan DCOM Server microsoft.windows.immersivecontrolpanel niet starten als Niet beschikbaar/Niet beschikbaar. Foutmelding
"14001"
is opgetreden bij het uitvoeren van de opdracht
"C:\WINDOWS\ImmersiveControlPanel\SystemSettings.exe" -ServerName:microsoft.windows.immersivecontrolpanel"

Fout 3: Apps
"Het activeren van de app windows.immersivecontrolpanel_cw5n1h2txyewy!microsoft.windows.immersivecontrolpanel is mislukt door de fout De toepassing kan niet worden gestart omdat de configuratie naast elkaar onjuist is. Raadpleeg het gebeurtenislogboek Toepassing of gebruik het opdrachtregelprogramma sxstrace.exe voor meer informatie.. Kijk in het logboek Microsoft-Windows-TWinUI/Operational voor aanvullende informatie."

Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Is je Windows 10 installatie wel geactiveerd..? Zo ja, dan zou ik gewoon een clean install van Windows 10 doen....

Anders even kijken of je Windows 10 geactiveerd kunt krijgen.....en dan ook een clean install doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Windows is geactiveerd.
Hoe kan ik een 'clean install' doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:12

sjirafje

No inspirational quotes here

Windows 10 registreert je hardware. Dus als je Windows is geactiveerd heb je geen key meer nodig. Het enige dat je nodig hebt is:
  • An internet connection (internet service provider fees may apply).
  • Sufficient data storage available on a computer, USB or external drive for the download.
  • A blank USB or DVD (and DVD burner) with at least 4 GB of space if you want to create media. We recommend using a blank USB or blank DVD, because any content on it will be deleted.
Bron: https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

Zie ook: http://windows.microsoft....install?ocid=ms_wol_win10

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Pagina: 1