Toon posts:

Doorgebrande videokaart: advies voor een nieuwe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Zojuist de videokaart in mijn HP P6-2104ed doorgebrand. Gelukkig kan ik via de onboard nog erin komen.
Ik zoek dus een nieuwe videokaart. Oude adviezen voor mijn pc lijken niet meer leverbaar, dus ik zoek een alternatief.

Qua prijs kan ik maximaal 50-100 euro besteden.

Voorkeur is Ati, maar dat is voornamelijk omdat dat er ook al in zat.

De oude kapotte videokaart was een Eyefinity Radeon HD 7570
De computer bevat slechts een 300W voeding, en deze wil ik vooralsnog niet vervangen
Interface: PCI Express x16

Volle specs van mijn pc:
http://h20564.www2.hp.com...c/display?docId=c03280789

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Wat heb je zelf al gevonden?? En waarom wil je een nieuwe/andere videokaart?? Wat doe je met je pc wat je onboard videokaart niet toerijkend is?? Oftewel; welke programma's of games gebruik je waar de onboard videokaart niet genoeg is?? Tip; ik zou 2e hands kijken :)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Verwijderd

Topicstarter
Voornamelijk games: FFXIV (mmo), Dead Island (is wat de oude kaart doorbrande), Assassin's Creed IV.
Een oud advies gaf me de 7750, maar die kan ik (nieuw) niet vinden.
Inderdaad, tweedehands heb ik nog niet gekeken, maar als er een nieuw alternatief is die werkt in die kast, dan geef ik daar de voorkeur aan ;)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:10

br00ky

Moderator Harde Waren
Wil je nieuw, dan is de 250X wel een leuk kaartje. Van het AMD kamp (Ati bestaat al jaren niet meer ;) ), en je krijgt voor ~100 euro een leuk ding dat als bonus ook nog iets beter presteert dan je huidige kaart.

Wil je weer "exact dezelfde" kaart, dan zit je goed met de 250 non X. Jouw 7750 heeft AMD namelijk als 250 nonX gerebrand.

[ Voor 16% gewijzigd door br00ky op 16-08-2015 10:32 ]

Verwijderd

Zit er aan de voeding een 6-pins pcie stekker? Zo niet dan gaat een 250x niet werken en kan er maximaal een R7 250 in. Een pricewatch: MSI GeForce GTX 750 1GB (v1) kan ook en is veel sneller.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, geen stekkertje.
De oude was een 7570, wat geloof ik weer een gerebrande 6xxx was :P
Waar ik inderdaad wel bang voor was is het stroomgebruik; de oude zat op max 60Watt (geloof ik), wat kon met de huidige 300W PSU
Een 250 non x zou een grotere PSU vereisen? Ik lees elders 400W.

Die Geforce is zo te zien maar 55W. Wel 2 slots, maar daar lijkt ruimte voor te zijn (hangt dan wel over allerlei dingen op het MB heen).

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
De non X heeft geen PEG kabel nodig, maar wat ACB al aangeeft, een 750 is dan een slimmer idee, want krachtiger.

Verwijderd

Nog even over de voeding. Het is wel aan te bevelen deze tzt te vervangen, het zal mij niet verbazen als de huidige voeding max maar zo'n 200w op 12v kan leveren.

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02-2025

Read

Join The Résistance

Is je moederboard nog goed ?

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 11:11:
Nog even over de voeding. Het is wel aan te bevelen deze tzt te vervangen, het zal mij niet verbazen als de huidige voeding max maar zo'n 200w op 12v kan leveren.
Zonder exacte specs en leeftijd is hier natuurlijk weinig over te zeggen ;).

Verwijderd

Topicstarter
Yup, de computer viel opeens uit. na alles los te koppelen bleek het aan het MB of een van de PCI kaarten te liggen.
Na het verwijderen van de grafische kaart deed alles het weer (zij het via de onboard video)
De grafische kaart heeft me al vaker last gegeven (herstarts), en is in het verleden al eens vervangen.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt allen!
ik denk dat ik eerst ga voor een goedkope Inno3D GeForce GT 610 1GB van nog geen 40 euro. Dan kan ik gelijk testen of het bios niet gelocked is voor geforce kaarten (blijkbaar doet HP dat af en toe?)
Die heeft iets meer stroom nodig (75W) maar daar wil ik eerst wel op gokken.
Daarna kan ik die als backup gebruiken, en een pricewatch: MSI GeForce GTX 750 1GB (v1) kopen als definitieve oplossing.

De onboard videokaart bleek niet bepaald sterk genoeg voor de genoemde games (10-20 fps haalbaar)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 12:22:
bedankt allen!
ik denk dat ik eerst ga voor een goedkope Inno3D GeForce GT 610 1GB van nog geen 40 euro. Dan kan ik gelijk testen of het bios niet gelocked is voor geforce kaarten (blijkbaar doet HP dat af en toe?)
Die heeft iets meer stroom nodig (75W) maar daar wil ik eerst wel op gokken.
Daarna kan ik die als backup gebruiken, en een pricewatch: MSI GeForce GTX 750 1GB (v1) kopen als definitieve oplossing.

De onboard videokaart bleek niet bepaald sterk genoeg voor de genoemde games (10-20 fps haalbaar)
Aan meer fps zal een GT610 niet veel helpen. Deze zal niet beter, en misschien zelfs minder, presteren dan de iGPU.

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:26
Ik zou er in ieder geval voor zorgen dat je de laatste drivers en bios hebt voor je systeem :

http://support.hp.com/us-...054ICK0KGTE30AQO5O3KA30R1

Verwijderd

Dat lijkt mij geen slimme koop, haal gewoon een kaart welke voldoet, mocht de PC hem niet accepteren door bijvoorbeeld een te oud BIOS of een defect dan kun je hem altijd terug sturen binnen 14 dagen.
Pagina: 1