Stereo aan de muur

Pagina: 1
Acties:
  • 361 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-10 17:43
Zoeken
settings
Wij stellen technologie op de proef

Audio en HiFi
Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic

Vorige 1 ... 52 53 54
[Report] RapporteerBookmarkPostreminder
12 augustus 2015 18:47

BARACUS

quote:
Brick Top schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 18:26:
Wanneer je al je hifi-materiaal (+ televisie) bij een en dezelfde hifi-store koopt, is het dan soms mogelijk een korting te bedingen? Of is dat niet gangbaar bij A/V-stores? We spreken hier over een bedrag van om en bij de 4000 euro.

Ik ga het sowieso een keertje vragen bij verschillende shops. Maar ik ben al wel is benieuwd naar jullie ervaringen.
Bij een internetshop met al scherpe prijzen gaat het niet zo snel lukken. Bij een fysieke shop met hoge prijzen lukt het makkelijker. Je bent gek als je het niet gaat proberen.

Al geven ze 50 meter speakerkabel en wat hdmi kabels erbij, tikt allemaal aan :P
12 augustus 2015 21:37

The Eagle

Is me zelfs bij de Mediamarkt gelukt, dus kunnen doet het zeker. Kreeg zo een CAM module en wat 3D brillen gratis, scheelde toch 5 tientjes - beter dank niks :)
Wel weet ik dat Correct het niet doet - maar die hebben laagste prijs garantie. Als een winkel dat laatste heeft hebben ze vaak al niet zoveel marge. Then again: als ze het niet hebben: ga rustig elders shoppen, want het kan zeker goedkoper ;)

Wat overweeg je aan te schaffen trouwens?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
12 augustus 2015 22:02

JvS

Als je al precies weet wat je wilt, zou ik het lekker online bestellen. En dan bij de goedkoopste aanbieder nog om een mooie set aanbieding vragen :p
14 augustus 2015 12:30

niika

Ik wil een center speaker boven mijn beamer scherm plaatsen, maar gaat dit wel natuurlijk klinken ?
Bovenkant scherm hangt op 1,90 ( scherm is 200x113 ) en we zitten op stoelen welke dicht bij de grond zit ( hoogte zit zak )

Onder mijn scherm staat een kastje met apparatuur, welke net onder mijn scherm staat, dus geen ruimte meer.
14 augustus 2015 12:40

Thalaron

quote:
niika schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:30:
Ik wil een center speaker boven mijn beamer scherm plaatsen, maar gaat dit wel natuurlijk klinken ?
Bovenkant scherm hangt op 1,90 ( scherm is 200x113 ) en we zitten op stoelen welke dicht bij de grond zit ( hoogte zit zak )

Onder mijn scherm staat een kastje met apparatuur, welke net onder mijn scherm staat, dus geen ruimte meer.
Even een trap neerzetten en uitproberen?
D3 Profile - <GoT>Narada#2663
14 augustus 2015 12:40

DrRobbert

Antwoord op een (lage) vraag.

Zeer lezenswaardig artikel over vervorming in subwoofers. (Spoiler: het verhaal heeft een open einde):

http://www.audioholics.co...ity-of-distortion-at-bass

De eerste pagina legt mooi uit waarom subwoofers zoveel extra vermogen nodig hebben om een paar Hz lager te komen.

Veel plezier, namens uw dokter.
14 augustus 2015 13:06

D vd V
Moderator Consumentenelektronica

quote:
niika schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:30:

Even een verhuizing naar Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic met deze vraag, daar passen zulke vragen beter. Post hier foto's en specs van je home cinema is hier niet voor bedoeld.
Alles komt goed...
14 augustus 2015 13:34

niika

quote:
Thalaron schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:40:
[...]

Even een trap neerzetten en uitproberen?
Dat is een idee, echter moet ik er nog een kopen dus heb dan nog keus kwa maten.

Iemand anders ervaringen ?
14 augustus 2015 14:37

BARACUS

quote:
niika schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:34:
[...]

Dat is een idee, echter moet ik er nog een kopen dus heb dan nog keus kwa maten.

Iemand anders ervaringen ?
Zo'n speaker werkt het beste op oorhoogte en dat lukt alleen met een akoestisch transparant scherm.
Als dat geen optie is dan gaat het vrij makkelijk worden. Je hangt het ding boven het scherm of je maakt ruimte onder het scherm :) Je zult altijd de speaker een beetje moeten richten op je oren.

Als je op een zitzak kijkt dan zal de speaker onder het scherm hangen waarschijnlijk beter klinken.
Geluidskwaliteit is belangrijker dan een kastje onder het scherm, dus plaats maken :P

De centerspeaker is ook de meest gebruikte speaker voor films dus niet gaan bezuinigen op het formaat/prijs omdat je die makkelijker kunt plaatsen.

Ik heb het hele internet afgezocht om een beugelmeubel te vinden om mijn centerspeaker tegen de tv te kunnen schuiven. De juiste positie van zo'n speaker is belangrijk om een homogene ervaring te krijgen.
15 augustus 2015 00:25

Brick Top

quote:
The Eagle schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 21:37:
Is me zelfs bij de Mediamarkt gelukt, dus kunnen doet het zeker. Kreeg zo een CAM module en wat 3D brillen gratis, scheelde toch 5 tientjes - beter dank niks :)
Wel weet ik dat Correct het niet doet - maar die hebben laagste prijs garantie. Als een winkel dat laatste heeft hebben ze vaak al niet zoveel marge. Then again: als ze het niet hebben: ga rustig elders shoppen, want het kan zeker goedkoper ;)

Wat overweeg je aan te schaffen trouwens?
Bedankt voor je reactie. Aankoop staat gepland voor het einde van september - begin oktober. Dan pas hebben we de sleutel van het huis.

Om de vriendin gelukkig te houden ben ik aan het uitkijken voor iets dat compact/design is, maar ook goed presteert. Momenteel neig ik sterk naar de Monitor Audio Apex 5.1 set - wel met andere sub om de prijs toch een beetje te drukken. Receiver moet ik ook nog aanschaffen maar aan die research ben ik nog niet toegekomen.

Kortom, we spreken hier toch al snel over een bedrag van 3500 € - 4000 €. Als ik m'n tv op dezelfde locatie koop, komt daar nog is om en bij de 1500 € bovenop. Ik hoop dat er winkels bestaan die op zo'n bedrag toch een mooie korting willen aanbieden.

Al is dat eigenlijk nog steeds een erg gering budget, naar hifi-normen...
15 augustus 2015 08:12

Vecodo

Sinds kort verhuisd. Voor de woonkamer, slaapkamer, babykamer en badkamer maak ik gebruik van een sonos systeem. In de woonkamer ook nog LP met versterker en flinke vloerboxen.. Allemaal prima.

De vorige bewoner heeft in de keuken 2 boxen opgehangen op een muur (hoeken) en in het midden van de muur de draden laten uitkomen. Het betreft een woonkeuken met 2 openslaande deuren naar de tuin.Wij zullen veel in de tuin aanwezig zijn.

Kortom, ben opzoek naar een stereo die ik aan de muur kan hangen. liefst met een touchscreen (modern uiterlijk) die ik op normale boxen met speakerdraad kan aansluiten.

Vanzelfsprekend zou spotify intergratie en app ondersteuning enz super zijn maar geen must (internet radio toch wel prettig denk ik)

Heb gekeken naar een connect:amp maar vind 550 euro op dit moment even te veel geld. plus ik blijf dan met 2 flinke gaten in de muur zitten ;) .

Kwam er met mijn googlen termen niet echt aan uit. Kan iemand mij op weg helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
什么乱七八糟的帖子。

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ik volg niet wat het (slecht opgemaakte) knip/plaksel precies moet toevoegen :? Haal het ff weg, voor het overzicht. Denk dat de vraag opzich al duidelijk zat is.

Anyway, je zoekt in essentie een tablet met een versterker er achter.

Bang&Olufsen maakt de BeoSound5 (http://www.bang-olufsen.c.../sound-systems/beosound-5)
Maja, dat zal wel prijzig zijn. Verder ook geen kenner.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De openingspost is wel erg chaotisch en dus onduidelijk. Ik geef het topic een slotje en wijs je even op de quick-start. Zo nodig, kun je op basis hiervan een nieuw topic starten.

Dit topic is gesloten.