[Windows 10] MS Account sync

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan3006
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-10 13:09
Ik ben in een aantal VM's eens aan het spelen met Windows 10 in combinatie met een MS account, een feature die ik in Win8(.1) nooit gebruikt heb, met als idee om een reinstall van m'n pc (toch een aantal x per jaar) eenvoudiger/sneller te maken.

Nu op het eerste zicht lijkt mij dat de syncronisatie van settings maar vrij summier is. Buiten de topics die duidelijk worden aangegeven in het "sync your settings" lijkt die verder niets te syncen.
M.a.w. de settings die er ECHT toe doen gaan niet mee!

bv: windows update settings (en zeker de setting om niet automatisch drivers te installeren)
notifications die ik wel/niet wil ontvangen...

Nu mijn echte vraag, weet er iemand een lijst van settings die gesynchroniseerd zouden worden, vooral dan onder het puntje "other windows setting".

zelf al een aantal uur gezoch maar helaas ;(

Thx,
Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-10 13:10
stefan3006 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 08:40:
Ik ben in een aantal VM's eens aan het spelen met Windows 10 in combinatie met een MS account, een feature die ik in Win8(.1) nooit gebruikt heb, met als idee om een reinstall van m'n pc (toch een aantal x per jaar) eenvoudiger/sneller te maken.

Nu op het eerste zicht lijkt mij dat de syncronisatie van settings maar vrij summier is. Buiten de topics die duidelijk worden aangegeven in het "sync your settings" lijkt die verder niets te syncen.
M.a.w. de settings die er ECHT toe doen gaan niet mee!

bv: windows update settings (en zeker de setting om niet automatisch drivers te installeren)
notifications die ik wel/niet wil ontvangen...

Nu mijn echte vraag, weet er iemand een lijst van settings die gesynchroniseerd zouden worden, vooral dan onder het puntje "other windows setting".

zelf al een aantal uur gezoch maar helaas ;(

Thx,
Stefan
Afbeeldingslocatie: http://www.c-sharpcorner.com/UploadFile/66489a/user-account-and-synchronization-in-windows-10/Images/Microsot%20accont.png

Dit hierboven is wat je kan sync'en met w10, en hier staat hoe, en hier ook nog wel wat

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd