Eerste receiver + speakers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseAMD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-04 15:52
Ik zoek een?
Sinds een paar weken heb ik een Panasonic 50CX700 UHD TV. Om hierbij een beter geluid te hebben en om muziek in het huis af te spelen ben ik op zoek naar een AV receiver met twee luidsprekers. De bedoeling is om de HTPC en Xbox op de receiver aan te sluiten met HDMI en HDMI tussen de receiver en de TV op de ingang met ARC. Het wordt en blijft een 2.0 set (wellicht een subwoofer toevoegen in de toekomst).

Wat is je budget?
Ongeveer EUR 1.000,00

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Zoals aangegeven het geluid van de TV, Xbox en HTPC afspelen. Daarnaast muziek wat zowel op de PC als spotify staat. Een gebruiksvriendelijke app is een pluspunt.

Wat heb je zelf al gevonden?
Qua receiver zat ik te denken aan een Denon X1100W. Deze lijkt alles te hebben wat ik zoek, is betaalbaar. Keuze voor Denon zou zijn omdat er makkelijk een speaker uit de HEOS serie in bijv. de slaapkamer bij kan.

Qua speakers dacht ik zelf aan de B&W 685 serie, puur op basis van reviews en looks :D Ik zal hiervoor moeten gaan luisteren ergens maar wil graag goed voorbereid komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 20:42
De beste tip is inderdaad gewoon gaan luisteren.
Een receiver van tussen de 300 en 400 euro zou moeten volstaan, denk inderdaad aan een Denon, Onkyo of Yamaha.

Ik zie niet staan of het vloerstaanders of boekenplank of zelfs melkpakjes mogen zijn.

Je hebt dan nog zo'n €650 euro over voor een setjes speakers.

Denk bijvoorbeeld ook is aan een Dali Zensor 5 http://www.kieskeurig.nl/...364-dali-zensor-5/prijzen

indien je budget het toe laat zou je ook nog is kunnen kijken naar:

http://www.teufelaudio.nl/stereo/t-500-mk2-p9569.html

[ Voor 8% gewijzigd door NL_Scratch op 16-08-2015 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseAMD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-04 15:52
Excuus, de speakers moeten een boekenplankmodel zijn, ze komen in het nog te maken TV meubel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 13:46
JesseAMD schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 08:43:
Excuus, de speakers moeten een boekenplankmodel zijn, ze komen in het nog te maken TV meubel.
In een meubel ?? Dat zou ik toch zeker niet doen, speakers hebben wel wat adem ruimte nodig, ze "opsluiten" zal het geluid niet ten goede komen.
Als je een boekenplank model zoekt kun je voor 650 zeker een mooi setje kopen.

Het beste advies wat ik kan geven ga naar een speciaal zaak (hifi klubben oid) daar hebben ze de denon 1100 wel staan en kun je luisteren naar diverse speakers, in jou toekomstige opstelling.

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Plus met bookshelves ga je onherroepelijk laag missen, waardoor je weer een sub gaat willen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:40
Ben sinds het weekend de trotse bezitter van een Denon X1100W en Dali Zensor 3 boekenplank speakers. Eerste indrukken zijn prima
Pagina: 1