Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
Geen slecht idee :-) Ga het gewoon proberen, wordt toch een backup gemaakt van de machine dus moet kunnen :-)redfoxert schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 01:23:
Maak een snapshot en verwijder heb dan ... dan weet je het
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
Dit is vanwege het feit dat de Windows recovery image, groter is geworden en niet meer op de 300MB recovery partitie die destijds door windows 8 bij de installatie is aangemaakt nog past.
Je kunt er weinig mee als je de partitie van 300MB verwijderd, aangezien je met nuttenloos ruimte van 300MB zit.
Echter als je een SSD heb, kan de SSD deze ruimte laten gebruiken om cellen te wisselen voor hergebruik, en zo de levensduur van de cellen kan bevorderen..
Maar aangezien je een VM draait, zal het totaal niks uitmaken.
Mocht je er wel over bekommen over deze 300MB, dan denk ik dat er dan maar 2 opties zijn.
A. je maakt een backup van de windows installatie partitie en de systeem + reserve partitie, je clean de disk en maakt eerst de recovery partitie handmatig aan van 450 mb, en daarna zet je de installatie partitie en de systeem partitie terug.
B je doet een fresh installatie van windows 10.
[ Voor 35% gewijzigd door mysterieworld op 16-08-2015 01:53 ]
VEEAM is geweldig :-)
[ Voor 3% gewijzigd door Wim-Bart op 16-08-2015 01:59 ]