[OSx86] Hackintosh AMD tutorial?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iinsane
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-08 12:14
Hee tweakers,

Ik ben van plan mijn windows pc te dual booten naar os x yosemite alleen ik zit met 1 probleem..

"HOE?"

Ik heb veel gezocht en tutorials gekeken maar nooit echt iets gevonden wat mij zou kunnen helpen..

Mijn build:
AMD Phenom II x4 965 BE
8gb ddr3
Gtx 550 ti
2x 60gb SSD (1 voor windows en de andere voor os x)
Asus crosshair iv formula

Ik ben niet de slimste als het om apple gaat maar, met jullie hulp zou ik erg ver komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:57

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Niet zeker of AMD überhaupt werkt met OSX, maar ik dacht van niet.
Maar waar loop je precies tegenaan? Wat lukt er niet als je probeert te installeren? Want die tutorials bevatten vaak wel een stappenplan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iinsane
Icephase schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 01:32:
Niet zeker of AMD überhaupt werkt met OSX, maar ik dacht van niet.
Maar waar loop je precies tegenaan? Wat lukt er niet als je probeert te installeren? Want die tutorials bevatten vaak wel een stappenplan toch?
Het is mogelijk dat weet ik. Maar ik weet niet waar ik een iso ofzo iets moet krijgen of dmg en hoe ik alle drivers voor elkaar moet krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Dat zijn echt basis dingen die moet je makkelijk kunnen googlen. Eerst zelf verder onderzoek doen en dan kunnen we je verder helpen, wat voor tutorials heb je bijvoorbeeld al gevonden. Sowieso zou ik eerst kijken of het de moeite is om je hier verder in te verdiepen met die AMD chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:52
Alle Macs zijn gebaseerd rond Intel CPU's en Intel chipsets. Als je zoekt op Hackintosh dan zie je ook alleen systemen en recommended items gebaseerd op Intel.

Met een AMD gaat het hoogstwaarschijnlijk niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 17:20
Ik heb een aantal weken terug op de AMD FX8350, met een Nvidia GPU en SSD op een ASUS moederbord Hackintosh Niresh geïnstalleerd. (Ook oudere AMD cpu's en chipsets worden ondersteunt!)

De Hackintosh van Niresh is kant en klaar te downloaden en te installeren, je hebt geen Mac nodig om OSX te downloaden. (De DMG (aka ISO))
De nieuw OSX updates worden ook voor AMD gehacked/drivers ervoor geschreven.

Ik draaide het stabiel en zonder problemen, geluid/bluetooth etc en games op mijn AMD systeem met toen der tijd de laatste OSX versie Yosemite.

Edit:
Belangrijk is dat je voor jouw moederbord de instellingen allemaal goed instelt zodat je een Hackintosh installatie kan uitvoeren en/of de geïnstalleerde Hackintosh kan opstarten.

Hiervoor moet je echt even googlen, samen met de installatie opstart parameters.
Googlen is hiervoor echt even vereist, maar uiteindelijk erg handig om mogelijke problemen zelf sneller op te lossen / terug te vinden op google ivm termen etc.

[ Voor 35% gewijzigd door Adr01 op 16-08-2015 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:47
iinsane schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 01:11:
Ik heb veel gezocht en tutorials gekeken maar nooit echt iets gevonden wat mij zou kunnen helpen..
iinsane schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 01:40:
[...]
Het is mogelijk dat weet ik. Maar ik weet niet waar ik een iso ofzo iets moet krijgen of dmg en hoe ik alle drivers voor elkaar moet krijgen..
Voor de duidelijkheid het is niet de bedoeling om op GoT te gaan vragen waar je een ISO of DMG kunt krijgen om je hackintosh te kunnen maken. Dat is vragen om warez en dat is niet toegestaan. Daarbij lijkt het me heel sterk dat je geen tutorials hebt kunnen vinden. Als je bij het toepassen van een tutorial ergens tegenaan loopt, dan kunnen je mede-GoTters je wellicht helpen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iinsane
Oke.. iemand heeft me geholpen met het installeren van yosemite hackintosh zone.. alleen ik zit nu met een probleem.. ik krijg constant een error: "A graphics problem has been detected." Hier kan ik op "Ignore" of "Report" klikken. Maar elke keer als ik bijv. safari open krijg ik deze error en sluit hij de app af. Weet iemand hoe je dit fixt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
Hoedje schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 10:12:
[...]

[...]

Voor de duidelijkheid het is niet de bedoeling om op GoT te gaan vragen waar je een ISO of DMG kunt krijgen om je hackintosh te kunnen maken. Dat is vragen om warez en dat is niet toegestaan. Daarbij lijkt het me heel sterk dat je geen tutorials hebt kunnen vinden. Als je bij het toepassen van een tutorial ergens tegenaan loopt, dan kunnen je mede-GoTters je wellicht helpen.
Legitieme vraag, maar is OSX niet zogenaamt "gratis"?

Niet dat je er niets voor betaald in de werkelijkheid als je een Mac koopt.
Maar daarom zal Apple Hackintoshes wel niet leuk vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:48
Adr01 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 15:29:
[...]

Legitieme vraag, maar is OSX niet zogenaamt "gratis"?

Niet dat je er niets voor betaald in de werkelijkheid als je een Mac koopt.
Maar daarom zal Apple Hackintoshes wel niet leuk vinden...
Nee de volledige licentie zit op een Mac. De upgrade is gratis. De volledige is niet los te koop. Daarom is het licentie technisch niet legaal om Mac OS X te downloaden als je geen Mac hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
Pendora schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 16:00:
[...]

Nee de volledige licentie zit op een Mac. De upgrade is gratis. De volledige is niet los te koop. Daarom is het licentie technisch niet legaal om Mac OS X te downloaden als je geen Mac hebt.
Ah bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je zou eigenlijk beter even bij insanelymac kunnen kijken, dat het de plek voor dit soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseballnuts
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-08 17:04
Ik heb het geprobeerd met mijn FX-8320, maar met Yosemite kon ik helemaal niet booten. Ik kreeg er wel succesvol Mavericks op, maar het geluid was niet geweldig, Safari had allemaal graphical glitches en het was niet erg stabiel. Het is leuk om te proberen, maar ik raad je niet aan om het als je vaste OS te gaan gebruiken als het je lukt. Voor de rest, er zijn veel tutorials over hoe je het moet doen. Het lijkt me vreemd als je die niet gevonden hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
Baseballnuts schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 19:12:
Ik heb het geprobeerd met mijn FX-8320, maar met Yosemite kon ik helemaal niet booten. Ik kreeg er wel succesvol Mavericks op, maar het geluid was niet geweldig, Safari had allemaal graphical glitches en het was niet erg stabiel. Het is leuk om te proberen, maar ik raad je niet aan om het als je vaste OS te gaan gebruiken als het je lukt. Voor de rest, er zijn veel tutorials over hoe je het moet doen. Het lijkt me vreemd als je die niet gevonden hebt.
Het hangt van de drivers en je boot arguments af. (welke ook weer afhankelijk zijn van je hardware, zoals je GPU.)

Voor Nvidia drivers gebruikte ik gewoon de officiele drivers voor Mac. :)
Pagina: 1