Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Powerpoint 2013] De grootte van individuele slides

Pagina: 1
Acties:

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ben bezig met een presentatie die toch wel redelijk groot wordt vanwege diverse plaatjes, animaties, etc. Nu wil ik op zoek naar de boosdoener(s) door naar de grootte van de individuele slides te kijken.

Is dit mogelijk? Gebruik Powerpoint 2013.

Uiteraard naarstig op zoek gegaan, deze optie heb ik gevonden:
http://superuser.com/ques...n-a-powerpoint-slide-deck

Maar die werkt niet in versie 2013. Als verder zoek krijg ik eigenlijk alleen maar geneuzel over het aanpassen van 4:3 naar 16:9; dus of het is erg lastig te vinden, of ik gebruik de verkeerde termen.

Iemand een suggestie? :)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Maak tijdelijk een presentatie per slide, dus kopieer elke slide in z'n eigen powerpoint instance en sla deze op. Dan zie je 't al snel genoeg. Maar het embedden van afbeeldingen maakt de presentatie ook groter. Als je bij een paar dia's foto's van 10 MB toevoegt die zo van een digicam zijn gehaald, moet je idd niet raar op kijken dat je presentatie zo groot wordt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Als je de pptx als zip opent kan je in de map ppt/media in één oogopslag zien of er ergens hele grote embedded media verstopt zitten.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

In Powerpoint zit een optie 'compress picture' of 'afbeelding comprimeren'. Wat deze functie doet is de geselecteerde afbeelding terug schalen naar een bepaalde ppi. Als je dus een 10 megapixel foto hebt verkleind naar 5x5 cm, dan gooit hij veel info weg.

Ik heb deze functie ook wel gebruikt door alles te selecteren, waardoor alle plaatjes dus gecomprimeerd werden.

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Hero of Time schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 00:40:
Maak tijdelijk een presentatie per slide, dus kopieer elke slide in z'n eigen powerpoint instance en sla deze op. Dan zie je 't al snel genoeg. Maar het embedden van afbeeldingen maakt de presentatie ook groter. Als je bij een paar dia's foto's van 10 MB toevoegt die zo van een digicam zijn gehaald, moet je idd niet raar op kijken dat je presentatie zo groot wordt.
Beetje lastig om dat te doen met ongeveer 90 slides. :)

Het zijn overigens geen foto's e.d., maar diagrammen (ja, die slaan ook hard toe qua grootte).