Hallo allemaal,
Ik ben vrij nieuw met CentOS en kom het volgende probleem tegen.
Op een VPS draait Directadmin met CentOS. Ik wilde daar graag het e.e.a updaten dus op internet op zoek gegaan naar de juiste commando's icm DirectAdmin en zodoende heb ik met het custombuild van DirectAdmin veel kunnen updaten.
Alleen:
De upgrade van MySQL is mislukt. Deze werd op een of andere manier onderbroken door een missende package tijdens de installatie en toen ik deze met yum wilde installeren was yum al in gebruik??
Uiteindelijk is MySQL dus ergens tijdens zn upgrade blijven hangen met als gevolg dat deze niet meer wil starten met deze foutmelding:
Natuurlijk ook weer op het internet gaan zoeken naar een oplossing maar veel verder dan het aanpassen van de my.conf kom ik niet. En helaas werken die aanpassingen ook niet. Momenteel heb ik het volgende in my.cnf staan:
Ik ben zeg maar een soort van ten einde raad want de mysqld service start ook gewoon niet. Dan heeft die het weer over een PID file wat die niet heeft.
Heeft er iemand hier wel verstand van? Eventueel ben ik ook bereid om tegen betaling hier iemand naar te laten kijken. Over de details daarvan worden we het vast wel eens.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Niek
Ik ben vrij nieuw met CentOS en kom het volgende probleem tegen.
Op een VPS draait Directadmin met CentOS. Ik wilde daar graag het e.e.a updaten dus op internet op zoek gegaan naar de juiste commando's icm DirectAdmin en zodoende heb ik met het custombuild van DirectAdmin veel kunnen updaten.
Alleen:
De upgrade van MySQL is mislukt. Deze werd op een of andere manier onderbroken door een missende package tijdens de installatie en toen ik deze met yum wilde installeren was yum al in gebruik??
Uiteindelijk is MySQL dus ergens tijdens zn upgrade blijven hangen met als gevolg dat deze niet meer wil starten met deze foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Starting MySQL ERROR! Couldn't find MySQL server (/var/lib/bin/mysqld_safe) Giving mysqld a few seconds to start up... Looking for 'mysql' as: /usr/bin/mysql Looking for 'mysqlcheck' as: /usr/bin/mysqlcheck FATAL ERROR: Upgrade failed /usr/bin/mysqlcheck: Got error: 2002: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2) when trying to connect cp: `/usr/lib/libmysqlclient.so' and `/usr/lib/mysql/libmysqlclient.so' are the same file |
Natuurlijk ook weer op het internet gaan zoeken naar een oplossing maar veel verder dan het aanpassen van de my.conf kom ik niet. En helaas werken die aanpassingen ook niet. Momenteel heb ik het volgende in my.cnf staan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| [mysqld] #datadir=/var/lib/mysql socket=/var/lib/mysql/mysql.sock #set-variable = interactive_timeout=240 #set-variable = wait_timeout=240 #set-variable = max_connections=150 #bind-address = 127.0.0.1 skip-name-resolve safe-show-database [mysql.server] #user=mysql #basedir=/var/lib [safe_mysqld] err-log=/var/log/mysqld.log pid-file=/var/run/mysqld/mysqld.pid log-slow-queries = /var/log/mysql-slow.log |
Ik ben zeg maar een soort van ten einde raad want de mysqld service start ook gewoon niet. Dan heeft die het weer over een PID file wat die niet heeft.
code:
1
2
| service mysqld start Starting MySQL. ERROR! The server quit without updating PID file (/var/lib/mysql/web01.totalblue.nl.pid). |
Heeft er iemand hier wel verstand van? Eventueel ben ik ook bereid om tegen betaling hier iemand naar te laten kijken. Over de details daarvan worden we het vast wel eens.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Niek
[ Voor 1% gewijzigd door GewoonNiek op 16-08-2015 00:36 . Reden: Laatste alinea was beetje vaag ]