Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11 16:05
via iemand waarmee ik fiets heb ik zijn gpx bestand (strava export) gekregen van onze route.
Omdat strava met persoonlijk records werkt op specifieke segmenten, wil ik die stukken waar de tijden van die ander een stuk beter waren dan die van mij, bewerken, zodat ik geen vertekend beeld krijg in strava en ik onrealistischte records vestig.

Ik heb de gpx geopend in excel en kladblok. In excel heb ik een berekening gedaan van hoeveel langer ik erover zou doen om beneden te komen op 1 stuk. Dat is +/- 10 seconden dus die heb ik over alle datapunten op het stuk door getrokken (de timestamps aangepast).

Dus ik ben 10 sec. later beneden, maar vervolgens heeft hij wel op mij gewacht door langzamer te fietsen.

En daar kom ik nu niet uit. Ik moet op een gegeven moment in de datapunten 10 seconden goed maken, anders blijf ik een verschil houden. Maar hoe kan ik dit op een goede manier dicht rekenen?

Ik heb nu dat hij om 18:23:13 beneden was en ik om 18:23:23. Maar de punten na de afdaling reden we weer samen, dus die zullen ook allemaal aan elkaar gelijk moeten zijn. Maar door de onstane verschillen in tijd blijf ik een gat houden. Ik heb het nu 1x dicht gemaakt maar dan zit ik ineens op een top snelheid van 68,5km/h. En dat klopt helemaal van geen kant.

Ik zie even niet hoe ik hierop uit kan komen. Iemand een goede suggestie?