Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verbinding DNS server valt weg

Pagina: 1
Acties:

• WK100
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:23
Goedenavond,

Ik zit met het probleem dat mijn internetverbinding zo nu en dan wegvalt. Het LAN-netwerk is nog bereikbaar, maar daarbuiten blijft het zwart. Volgens de browser en probleemoplosser van mijn computer valt de verbindingen tussen mij en de DNS-server(s) weg.

Als ik dan via het modem (Cisco EPC3928AD) naar het externe ip-adres van tweakers.net ping, geeft deze eerst een time-out aan, maar kan ik vlak daarna gewoon mijn gangetje gaan en die website bezoeken.

Hoe is dit mogelijk?

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Lijken steeds meer mensen problemen te hebben met dit modem.Ik had ook zo'n soort verhaal hier op Tweakers gezet,maar dan met Wi-Fi. Uiteindelijk na veelvuldig testen van de Wi-Fi heb ik een Technicolor modem gekregen.

Self reflection is the school of wisdom

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:16
Provider Ziggo?
Laatst heb ik voor een klant hierover contact met ze gehad. Ziggo gaf aan dat ze met een update voor deze modems komen, die nu ongeveer over 3 weken uit zou moeten komen.

• WK100
leendertveenbri schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 22:29:
Provider Ziggo?
Laatst heb ik voor een klant hierover contact met ze gehad. Ziggo gaf aan dat ze met een update voor deze modems komen, die nu ongeveer over 3 weken uit zou moeten komen.
Check! Ziggo inderdaad.

Ik heb zelf de DNS instellingen handmatig ingevoerd, maar dit mocht ook niet baten. Het is nogal waardeloos als je thuis aan het werk bent en de verbinding met de server weg valt :|

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

WK100 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 00:26:
[...]

Check! Ziggo inderdaad.

Ik heb zelf de DNS instellingen handmatig ingevoerd, maar dit mocht ook niet baten. Het is nogal waardeloos als je thuis aan het werk bent en de verbinding met de server weg valt :|
Stel je toch een andere dns provider in: google of openDNS

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:03

Shunt

Boe

Brahiewahiewa schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 02:01:
[...]

Dat gaat niet werken,
Het is ook niet de DNS die weg valt maar volledige routing naar buiten. Bellen met ziggo aangeven dat het modem defect is. Als ze hier moeilijk over doen en claimen dat ze geen nieuw modem kunnen opsturen, door laten verbinden met de klachten afdeling en daar meteen een nieuw modem toegestuurd krijgen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• WK100
Brahiewahiewa schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 02:01:
[...]

Ik heb inderdaad openDNS draaien. Maakt niet uit welke DNS-dienst er gebruikt wordt, had eerst een andere draaien.

Is het modem dus écht defect of hebben ze gigantisch brakke firm- en software (wat dus over 3 weken gefixt is)?

[ Voor 3% gewijzigd door WK100 op 16-08-2015 02:30 ]

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:16
WK100 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 02:28:
[...]

Ik heb inderdaad openDNS draaien. Maakt niet uit welke DNS-dienst er gebruikt wordt, had eerst een andere draaien.

Is het modem dus écht defect of hebben ze gigantisch brakke firm- en software (wat dus over 3 weken gefixt is)?
Volgens de servicedesk gaat het om een brakke firmware.
Pagina: 1