Voor de zomer een leuke ventilator uit een CV ketel gescoord, om de warmte / kookdampen uit de caravan / voortent ( via een 100mm slang ) naar buiten te kunnen werken..
werkt prima.. echter het ding draait zonder regeling dus gewoon op maximaal, de enige begrenzing die er nu op zit is dat er slechts 19V voedingsspanning op komt i.p.v. 24V
Nou wil ik hem dus gaan regelen, dit kan aldus de datasheet met behulp van PWM,
nou heb ik daar totaal geen kaas van gegeten om eerlijk te zijn.
ik weet dat er 5V tussen PWM en GND staat,
als ik deze naar 0 trek schakelt de fan uit,
ga ik deze handmatig pulsen dan gaat ze minder hard.. alleen ben ik natuurlijk veel te langzaam
Zelf kwam ik in de zoektocht oplossingen met een 555 timer tegen? alleen lijkt het dat die niet geschikt zijn om een signaal naar LOW te trekken maar om er 1tje HI te maken?
of is dat weer aan om te keren ?
verder is solderen geen probleem, idem voor een schema lezen.. maar een passend schema ontwerpen / vinden wel.
verder zou de tacho uitlezen ook leuk zijn maar dat is denk ik nog een stap ingewikkelder
werkt prima.. echter het ding draait zonder regeling dus gewoon op maximaal, de enige begrenzing die er nu op zit is dat er slechts 19V voedingsspanning op komt i.p.v. 24V
Nou wil ik hem dus gaan regelen, dit kan aldus de datasheet met behulp van PWM,
nou heb ik daar totaal geen kaas van gegeten om eerlijk te zijn.
ik weet dat er 5V tussen PWM en GND staat,
als ik deze naar 0 trek schakelt de fan uit,
ga ik deze handmatig pulsen dan gaat ze minder hard.. alleen ben ik natuurlijk veel te langzaam
Zelf kwam ik in de zoektocht oplossingen met een 555 timer tegen? alleen lijkt het dat die niet geschikt zijn om een signaal naar LOW te trekken maar om er 1tje HI te maken?
of is dat weer aan om te keren ?
verder is solderen geen probleem, idem voor een schema lezen.. maar een passend schema ontwerpen / vinden wel.
verder zou de tacho uitlezen ook leuk zijn maar dat is denk ik nog een stap ingewikkelder
[ Voor 4% gewijzigd door SMSfreakie op 15-08-2015 19:15 ]
404 Signature not found