Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

welke AP kiezen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik ben een Ubiquity Unifi AP Pro (dus dual band, 2.4 en 5 GHz), en deze werkt niet echt goed samen met mijn BlackBerry. Als ik met mijn BB ergens anders ben geweest (lees: McDonalds, publieke WiFi, op kantoor etc...) bij thuiskomst loopt de WiFi in de soep. Telefoon wil niet "connecten" en zelfs met de hand aanmelden gaat vaak niet. Zelfs WiFi uit en aan zetten kan niet. (telefoon uit zetten is de enige remedie).

Ikzelf zit de denken dat mijn Ubiquiti een beetje gaar is (alhoewel de laatste firmware erin zit), en wil deze vervangen voor een semi proffesioneel AP.

Hebben jullie suggesties? Budget is rond de 200-250 euro. Hij moet wel dual band zijn.

Ik heb naar Cisco en HP gekeken, maar die komen vaak toch duurder uit.

Zijn er andere merken die redelijk geprijsd zijn?

LET OP: Ik wil dus GEEN router waarbij de WiFi uitgezet wordt. Puur een AP.

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:27
Volgens mij valt de Ubiquity Unifi AP in de categorie semi proffesioneel AP
Licht het probleem niet gewoon aan je BB ? hebben je andere WiFi apparaten ook last van slechte WiFi ?

Hier draaien de Unifi APtjes perfect met een scala aan devices

[ Voor 17% gewijzigd door HKLM_ op 15-08-2015 18:55 ]

Cloud ☁️

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:38
Tweedehands professional AP? Cisco 1142N, Cisco 1602i, etc. Ze kosten meestal 80 a 150 euro per stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, valt wel tegen. Op e-bay beginnen ze bij 200 euro / stuk.

En bij BB melden? Die hebben alleen een forum, waar de technische ondersteuning op wordt gegeven. Daar kennen ze dit probleem niet.

Op zich werkt de telefoon perfect, alleen die WiFi..... Maar ik ga wel tijdelijk een Mikrotik ophangen, puur om de Ubiquiti uit te sluiten.

Meestal bij dit soort "rare" problemen die niet eens te reproduceren zijn, moet men gewoon alles uitsluiten.

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-11 14:17
Wat is je kanaal keuze en encryptie van de UAP-Pro? Heeft de BB daar niet gewoon moeite mee?

U+

Verwijderd

Topicstarter
Nee, in de meeste gevallen werkt het ook gewoon. Maar "soms" (zeg maar 2 á 3 keer per week) lukt het niet om te connecten. Maar als je lang genoeg wacht (10 minuten of zo), dan connect hij opeen wel. En dan blijft hij ook erop zitten. Het maakt niet uit of het op de 2,4 of 5 GHz gebeurt.

Ik laat de Mikrotik wel een tijdje draaien. Eens kijken of dat verschil uit maakt.
Pagina: 1