Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbodesk617
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-03 13:14
Ik heb nog geen enkel topic gevonden waar de problemen rond de nieuwe firmware (Versie 38401) worden besproken.

Sinds eind juli is deze nieuwe firmware uitgerold en steeds meer mensen waaronder mijzelf, met twee Chromecasts, hebben problemen met het kijken naar Netflix. (helemaal niet meer)

Het laden duurt ineens heel erg lang, vervolgens krijg je beeld in de slechts mogelijke kwaliteit, zonder ondertitels, en na twee minuten stopt het streamen en zegt Netflix dat deze titel momenteel niet af te spelen is.

Ik heb natuurlijk alles al gecontroleerd, terug naar fabrieksinstellingen enz enz..

Blijkt dat er veel meer mensen ineens dit probleem hebben. De Google forums worden massaal bezocht.

Zie bijvoorbeeld dit forum: https://productforums.goo.../WwvtHaI7PDo/EJkYiVGFAwAJ

Ondertussen is er nog steeds geen officiële reactie gekomen en weet niemand wanneer dit gefixt word.

Ik werk om te leven, ik leef niet om te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dank voor het melden dan maar?

I have found a possible work around. I put the HDMI extension on the Chromecast and plugged it in the TV. I also plugged the power USB into the TV directly. The Chromecast has now worked flawlessly for me while on 38401 where before it crashed constantly. Sooo try that y'all and see if it helps. So far it has helped me.

Er zijn wat users die er mee geholpen zijn.

[ Voor 76% gewijzigd door hardware-lover op 18-08-2015 01:29 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbodesk617
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-03 13:14
Nee, ik vind het heel vreemd dat er zo veel gebruikers van de Chromecast hier op Tweakers actief zijn en er niemand is die er iets over gemeld heeft.
Ik heb een oudere plasma tv zonder usb poorten en heb dus niets aan de geboden oplossing.
Ondertussen kan ik geen Netflix kijken op mijn tv. Frustraties lopen hoog op de Google forums.
Ik snap niet waarom er geen fallback is naar de vorige firmware versie als de huidige niet goed functioneert.

Ik werk om te leven, ik leef niet om te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik kan melden dat ik geen enkel probleem ervaar. Net firmware gecontroleerd en heb ook 38401.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Ook in combinatie met een enorme hitte? Of alleen iets in de software?

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-07 10:10
Ik heb Netflix al enige tijd (week of 2) niet gebruik i.s.m. Chromecast. Wel recentelijk met andere apps (Infuse 3 Pro iOS, NPO Gemist iOS via iOS8.4 devices) en dit werkte goed.

Ik zal Netflix en YouTube ook weer eens proberen. Ik durf niet te zeggen welke firmware erop staat. Ik las ook de FAQ bij Google dat je deze update ook niet kunt blokkeren als je het niet wilt. Overigens hebben wij slechts één Chromecast device in huis.

Er is overigens ook een centraal Chromecast topic waar dit ook aan bod is gekomen.

[ Voor 25% gewijzigd door funrider op 19-08-2015 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:45

Freakie1NL

Grote Baas

Hier heb ik dus ook last van. Router gereset, ander Wifi punt geprobeerd, Chromecast gereset, Netflix gereset. Andere Android device geprobeerd, zelfde resultaat. Andere Chromecast geprobeerd. Zelfde probleem.

Kortom ergens in het gehele netwerk moet er iets dwars zitten maar wat? Chromecast haalt met speedtests ruim 20 Mb/s en doet het bij mijn vriendin prima, echter die van haar bij mij of die van mij zelf doet het gewoon niet met Netflix. Verder geen problemen met youtube, of NPO etc.

Zit al direct in de TV met de HDMI extender.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Pagina: 1