Acties:
  • 0 Henk 'm!

• georgeboot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-09 17:39
Sinds vandaag in het bezit van een Cisco SPA112. Ik heb destijds bij het afsluiten van mijn Solcon glas-gbbonement een Thomson TG789 maar deze gaf teveel gedoe. Ik heb een jaar geleden een nieuwe router gekocht en deze direct achter de Thomson gehangen, en daar dan de rest van het netwerk aan. Helaas moet de Thomson nog steeds zo nu en dan gereset worden, en dat bevalt niet.

Het liefst had ik de Thomson al helemaal uit mijn netwerk gehaald, maar dit kon niet omdat ik geen ATA had. Nu wel dus :-)

Het instellen van de SPA112 lukt alleen niet echt. Ik heb wat instellingen op tweakers gevonden, maar deze zijn allemaal voor andere modums.

Wat ik zo ver heb weten te vinden (vooral hier):
  • SIP domain: solcon.nl
  • SIP proxy: sip.solcon.nl
  • Display name: 031851****
  • Account number: 3131851**** (nummer met landcode)
  • SIP auth: gebruikersnaam (te vinden in Serviceweb)
  • SIP password: wachtwoord (te resetten via Serviceweb)
Mijn SPA112 heeft alleen een pagina met zo'n 100 invoervelden, en welke is nu waar voor. En de benamingen zijn ook anders.
Wat ik ongeveer heb:
  • Proxy
  • Outbound proxy
  • Display Name
  • User ID
  • Password
  • User Auth ID (yes/no)
  • Auth ID
  • SIP URL
Iemand een idee waar ik wat moet invullen? Ik heb al een boel combi's geprobeerd maar ik krijg het niet aan de praat. Overigens op mijn Mac wel via Telephone, maar dit programma gebruikt ook weer andere benamingen 8)7

Wie kan helpen :-) ?

LG-HM091MR-U44 | 9000WP zuid plat dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 10:10
Proxy sip.solcon.nl
Outbound proxy sip.solcon.nl
Display Name 3131851**** (nummer met landcode) (username)
User ID 3131851**** (nummer met landcode)
Password wachtwoord van je sip account
User Auth ID (yes/no) no
Auth ID nvt
SIP URL nvt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• georgeboot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-09 17:39
Dank voor de reactie!
jongerenchaos schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 20:02:
Display Name 3131851**** (nummer met landcode) (username)
User ID 3131851**** (nummer met landcode)
Password wachtwoord van je sip account
User Auth ID (yes/no) no
In het serviceweb heb ik een losse gebruikersnaam. Deze moet ik in de huidige modem ook invoeren. Moet deze hier niet ook terug komen?

LG-HM091MR-U44 | 9000WP zuid plat dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martenjacobs
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-01 18:29
Ik weet dat het een oude topic is, maar is dit nog gelukt?
Ik wil namelijk graag hetzelfde doen, maar zou graag zeker weten dat het kan voordat ik de SPA112 bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn SPA112 pas goed aan de praat gekregen (bij een andere provider overigens) nadat ik hulp had gekregen op het Cisco support forum. Daarvoor was het overigens wel nodig om de voice debugging volledig 'aan' te zetten om een log te krijgen en dat log op dat forum te posten. Het probleem waar ik last van had, is dat de standaard SPA112 instellingen 'Amerikaans' zijn. Ik kreeg hem werkend door alleen G711a als codec te configureren en de RTP Packet Size op 0.020s te zetten.