Headset - USB of 3,5 mm jack?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Beste tweakers leden,
Ik ben nu al een tijdje opzoek naar een nieuwe headset, en heb (zo goed als) besloten, om een Steelseries Siberia v2 te nemen, aangezien de goede reviews erover.
Ik ben nu dus aan het twijfelen, of ik er eentje zou nemen met een 3,5mm audio jack:
(Steelseries Siberia v2 Full-size Headset)
Of eentje met een USB-aansluiting:
Steelseries Siberia v2 Heat Orange

Of is er nu al een betere headset, voor max. €60?
Ik hoor het graag :)
Lijst:
#ProductPrijsSubtotaal
1Steelseries Siberia V2 Heat Orange Edition€ 59,90€ 59,90
1Steelseries Siberia V2 Wit€ 59,80€ 59,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 119,70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De USB-versie zal ook de DAC op zich nemen, waar de jack-variant leunt op de geluidskaart. Het is dus maar net welke je beter vind, en wat je praktischer vind.

De jack-variant zal makkelijker zijn als je hem ook op je telefoon wilt gebruiken ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:40

Pykow

Angelo OTR

Toch wil ik even zeggen dat ik persoonlijk de kingston HyperX beter vindt.
Geluid is net iets beter als bij de Siberia V2.
Momenteel zit ik met een Siberia v2 MSI dragon edition en me oren gaan wat zeer doen na een lange tijd.

Heb deze headset gratis gekregen bij een Gamelaptop.
ik ga hem wel gebruiken voor op mijn XboxOne, want de kabel is wat korter dan met de HyperX

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Pykow schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:32:
[...] Geluid is net iets beter als bij de Siberia V2. [...]
Dat is nogal vaag (en persoonlijk), hè? ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
Hmm, oke, maar mijn budget is echt tot de €60. En volgens mij is de kingston HyperX 69 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
Pykow schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:32:
Toch wil ik even zeggen dat ik persoonlijk de kingston HyperX beter vindt.
Geluid is net iets beter als bij de Siberia V2.
Momenteel zit ik met een Siberia v2 MSI dragon edition en me oren gaan wat zeer doen na een lange tijd.

Heb deze headset gratis gekregen bij een Gamelaptop.
ik ga hem wel gebruiken voor op mijn XboxOne, want de kabel is wat korter dan met de HyperX
Dus er is niet echt iets beter aan het ene of het ander? Of alleen als je een aparte geluidskaart hebt, is het beter om er een met een audio jack te nemen? Ik weet wel dat er eent geluidskaart in mijn moederbord zit (asrock FM2A88M-HD+), maar weet niet of die beter is dan degene in de usb versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:46

Mavamaarten

Omdat het kan!

VAnTurenhout schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 19:12:
[...]

Dus er is niet echt iets beter aan het ene of het ander? Of alleen als je een aparte geluidskaart hebt, is het beter om er een met een audio jack te nemen? Ik weet wel dat er eent geluidskaart in mijn moederbord zit (asrock FM2A88M-HD+), maar weet niet of die beter is dan degene in de usb versie.
Klopt.
Als je toevallig een slechte geluidskaart hebt (die bijvoorbeeld veel ruis geeft op de microfoon-ingang) dan is de USB-versie een goeie keus. Als je je headset ook op je telefoon of andere apparaten wil aansluiten, is de 3,5mm versie weer handiger. Je moet het zelf weten, eigenlijk.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
Mavamaarten schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 19:19:
[...]

Klopt.
Als je toevallig een slechte geluidskaart hebt (die bijvoorbeeld veel ruis geeft op de microfoon-ingang) dan is de USB-versie een goeie keus. Als je je headset ook op je telefoon of andere apparaten wil aansluiten, is de 3,5mm versie weer handiger. Je moet het zelf weten, eigenlijk.
Dus, verder ook geen surround kwaliteits verschil ofzo? Ik ga even alle mogelijke opties na :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:46

Mavamaarten

Omdat het kan!

VAnTurenhout schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 19:27:
[...]

Dus, verder ook geen surround kwaliteits verschil ofzo? Ik ga even alle mogelijke opties na :D
Je hebt maar 2 drivers die geluid produceren, dus surroundgeluid ga je sowieso nooit hebben.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337891

USB kan ruis opleveren. Alleen belangrijk als je meerdere USB apparaten gebruikt. Ik heb er last van met een bedrade Xbox controller en een USB headset. Ik heb nul problemen icm muis en toetsenbord. Pas als ik de controller aansluit hoor ik ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:00
Anoniem: 337891 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 20:02:
USB kan ruis opleveren. Alleen belangrijk als je meerdere USB apparaten gebruikt. Ik heb er last van met een bedrade Xbox controller en een USB headset. Ik heb nul problemen icm muis en toetsenbord. Pas als ik de controller aansluit hoor ik ruis.
Dat kan kloppen - die 360 controller identificeert zich ook meteen als headset. Je zou dan eens moeten proberen om in de volumemixer het volume voor de 360 headset (ook al heb je die helemaal niet aangesloten) op nul te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 15:39

djunicron

*click-swoosh-thud*

Pro 3.5" jack:
- Het is een vrij universeel ding, je kan em naar grote jack omzetten (voor serieuzere hardware). Hij kan dus altijd wel gebruikt worden. (telefoon, laptop, mixer, mp3spelertje, etc)
- Je krijgt de kwaliteit van de geluidskaart (DAC) en hoofdtelefoon versterker aangeboden aan de headset.
- Je kan de mic eruit trekken, of juist de headset en alleen de mic gebruiken.
- Geen drivers. Nahjah, voor je andere geluidskaart dus wel. Geen interactie met andere USB devices op de host.
- Kabel verlengen is geen probleem.

Pro USB:
- Geen geruis van (doorgaans) slechte onboard geluidskaarten.
- USB is normaliter op game systemen vrij gebruikelijk, je kan de meeste ook wel in een console steken, of in een laptop, etc.
- Maar één kabel voor surround / mic, je hoeft niet te kijken of je die plugjes wel in de juiste poort heb zitten.

===

Persoonlijk zou ik nooit een USB headset kopen, mits deze een goede versterker en DAC bevat. Ik ben zeker fan van externe (USB) geluidskaarten, maar all in one zoals in zo'n headset vind ik toch wat limiterend. Daarnaast zit op m'n laptops vaak alle 3 de USB wel vol (muis, kb, opslag, telefoon / tablet / cardreaders etc) en is het dan vervelend als je je muziek moet onderbreken. En consoles gebruik ik niet, plus wegens de graphics wil je daar niet op ~2m voor van je TV afzitten. (kabel lengte usb van meestal 2.5-3m)
Pagina: 1