DirectX Error

Pagina: 1
Acties:
  • 796 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player 1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-04-2021
Bij het starten van COD : Ghosts krijg ik steeds deze melding :

DirextX Error

DirectX encountered an unrecoverable error.

Check the readme for possible solutions.

OK

Wat moet ik doen ? :?

[ Voor 15% gewijzigd door Player 1 op 16-08-2015 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst maar eens met details en specificaties komen.

Of je besluit nooit meer COD: Ghosts te gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:57

Umbrah

The Incredible MapMan

Welkom op tweakers, volgens mij mis je een stukje algemeen beleid...

1. Komt dit ook voor bij andere games?
2. Had je deze fout altijd al of is dit sinds kort?
3. Macs hebben geen DirectX, ik gok dat je via wine op MacOS speelt -- even serieus: we hebben geen context; hard- en software graag
4. De Intel IGP driver werkt niet voor een AMD videokaart. Specifiek zijn: welke driver/videokaart combo heb je?

Eigenlijk is het enige wat je nu zegt: "hijdoettetnie". En daar kunnen wij niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player 1
Als jullie eens met serieuze antwoorden/oplossingen (proberen) te komen in plaats van mij onnodige vragen en verwijten te maken/stellen, ga anders met je lego spelen... :O

[ Voor 3% gewijzigd door Player 1 op 15-08-2015 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:31
Als je hulp wil hebben dan dien je je op een volwassen manier te gedragen.

Hoe beter je probleembeschrijving des te eerder je geholpen wordt.

- Wat voor besturingssysteem gebruik je?
- Heeft COD Ghosts alwel eens goed gedraaid of is het probleem na een update etc op gaan treden.
- wat voor hardware gebruik je. Met name de grafische kaart is voor direct X van belang.

Ga ik zoeken op google dan vind ik behoorlijk wat andere personen met identieke problemen en mogelijke oplossingen. Welke daarvan heb je al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player 1
D-dark schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 20:22:
Als je hulp wil hebben dan dien je je op een volwassen manier te gedragen.

Hoe beter je probleembeschrijving des te eerder je geholpen wordt.

- Wat voor besturingssysteem gebruik je?
- Heeft COD Ghosts alwel eens goed gedraaid of is het probleem na een update etc op gaan treden.
- wat voor hardware gebruik je. Met name de grafische kaart is voor direct X van belang.

Ga ik zoeken op google dan vind ik behoorlijk wat andere personen met identieke problemen en mogelijke oplossingen. Welke daarvan heb je al geprobeerd.
Ik ben volwassen en dit is geen antwoord op mijn vraag, maar ik zal je wat gegevens verklappen... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Player 1 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 20:32:
[...]
Ik ben volwassen en dit is geen antwoord op mijn vraag, maar ik zal je wat gegevens verklappen... :-(
Sorry dat ik het zeg, maar zoals je de vraag stelt; zul je ook geen antwoord krijgen. Je geeft een fout die werkelijk duizend verschillende oorzaken kunnen hebben, inclusief, maar niet uitgesloten tot:

* Defect RAM
* Een voeding die zeer zwakke 12V waarden geeft
* Een driverversie die niet werkt
* Een game die een DirectX API-call maakt die door de videokaart of driver niet ondersteunt wordt, maar niet netjes afgevangen wordt (try api-call, catch erroropvang, endtry)
* Een operating system wat door het spel niet ondersteunt wordt
* Een harddrive die vol zit

Kortom: het kan écht alles zijn. Oplossingen kunnen variëren van "koop nieuwe PC/componenten" tot "klik op een checkbox". En omdat we betere dingen te doen hebben (je betaalt ons namelijk niet, dit is doorgaans een discussie forum met enigszins niveau, voor-werk wordt gewaardeerd: als je hier zit ben je een tweaker, en tweakers hebben een niveau, het is geen helpdesk), zal het helpen als je een richting geeft, context geeft, en op zijn MINST aangeeft: wat heb je al geprobeerd? En is dit ineens of heb je hier al tijden last van?

[ Voor 5% gewijzigd door Umbrah op 15-08-2015 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player 1
NVIDIA Systeeminformatierapport gecreëerd op: 08/15/2015 21:02:59
Systeemnaam: -PC- (laptop)

[Beeldscherm]
Processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual-Core Processor TK-55 (1800 MHz)
Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium, 64-bit (Service Pack 1)
DirectX-versie: 10.0
GPU-processor: GeForce 7000M / nForce 610M
Stuurprogrammaversie: 179.67
Kernklok: 350 MHz
Geheugeninterface: 32-bit
Totaal beschikbaar grafisch geheugen: 1407 MB
Toegewezen videogeheugen: 256 MB
Videogeheugen systeem: 0 MB
Gedeeld systeemgeheugen: 1151 MB
Video BIOS-versie: 5.67.32.14.08
IRQ: 17
Bus: FPCI

[Onderdelen]

nvCplUIR.dll 2.2.275.00 NVIDIA Control Panel
nvCpl.cpl 2.2.275.00 NVIDIA Control Panel Applet
nvExpBar.dll 1.5.30.30 NVIDIA Control Panel
nvCplUI.exe 2.2.275.00 NVIDIA Control Panel
nvViTvSR.dll 7.15.11.7967 NVIDIA Video and TV Server
nvViTvS.dll 7.15.11.7967 NVIDIA Video and TV Server
nvDispSR.dll 7.15.11.7967 NVIDIA Display Server
NVMCTRAY.DLL 7.15.11.7967 NVIDIA Media Center Library
nvDispS.dll 7.15.11.7967 NVIDIA Display Server
NVCPL.DLL 7.15.11.7967 NVIDIA Compatible Windows Vista Display driver, Version 179.67
nvGameSR.dll 7.15.11.7967 NVIDIA 3D Settings Server
nvGameS.dll 7.15.11.7967 NVIDIA 3D Settings Server
Umbrah schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 20:42:
[...]

Sorry dat ik het zeg, maar zoals je de vraag stelt; zul je ook geen antwoord krijgen. Je geeft een fout die werkelijk duizend verschillende oorzaken kunnen hebben, inclusief, maar niet uitgesloten tot:

* Defect RAM
* Een voeding die zeer zwakke 12V waarden geeft
* Een driverversie die niet werkt
* Een game die een DirectX API-call maakt die door de videokaart of driver niet ondersteunt wordt, maar niet netjes afgevangen wordt (try api-call, catch erroropvang, endtry)
* Een operating system wat door het spel niet ondersteunt wordt
* Een harddrive die vol zit

Kortom: het kan écht alles zijn. Oplossingen kunnen variëren van "koop nieuwe PC/componenten" tot "klik op een checkbox". En omdat we betere dingen te doen hebben (je betaalt ons namelijk niet, dit is doorgaans een discussie forum met enigszins niveau, voor-werk wordt gewaardeerd: als je hier zit ben je een tweaker, en tweakers hebben een niveau, het is geen helpdesk), zal het helpen als je een richting geeft, context geeft, en op zijn MINST aangeeft: wat heb je al geprobeerd? En is dit ineens of heb je hier al tijden last van?
Hoop dat je hier wat aan hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:13

Speedmaster

Make my day...

Dit zijn de hardware specs, nu nog de context. Sinds wanneer is dit, is er recent nieuwe software geïnstalleerd, zijn er nieuwere drivers opgehaald die nu mogelijk voor een probleem zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Specs cod ghost : http://www.game-debate.co...all%20of%20Duty:%20Ghosts
Specs grafische kaart van jou : http://www.game-debate.co...rce%207000M/nForce%20610M

Wat mis je : Direct X 11 die van jou ondersteunt het spel niet dus gaat niet werken.

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:31
*knip*

[ Voor 96% gewijzigd door Chaoss op 25-08-2015 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Het lijkt mij inderdaad sterk dat dit hierop draait, laat staan speelbaar... nogmaals: welke context? Werkte het ooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player 1
Nee het heeft nooit gewerkt dit is de eerste keer dat ik COD probeer te draaien en dxdiag geeft aan dat ik directx 11 heb (geinstalleerd), dus dat zou moeten werken toch ?
Umbrah schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 21:47:
Het lijkt mij inderdaad sterk dat dit hierop draait, laat staan speelbaar... nogmaals: welke context? Werkte het ooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player 1
Mijn excuses voor mijn brutale opmerking(en)... Zal niet meer gebeuren O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Je PC heeft welliswaar DirectX11 in je operating system, maar je IGP ondersteunt het niet: sterker nog, die gaat slechts tot DirectX 9: http://www.nvidia.com/object/mobogpu_nb_7series_fbs.html -- DirectX is een "suite" van tools, waar ook DirectInput een onderdeel van is. Je videokaart ondersteunt het echter niet hardwarematig.

Ik hoop dat ik niet té brutaal overkom als ik zeg dat je videokaart feitelijk antiek is. Hij komt uit 2006/2007 (de specs noemen nog IDE poorten...). Dit gaat nooit werken. De minimale vereisten zijn, in nVidia-kamp: een GTS450. Toch zo'n zeven generaties nieuwer dan je huidige videokaart.

Overigens, als het technisch had gewerkt, betwijfel ik of je er van had kunnen genieten, zelfs op een lage resolutie met lage settings had je niet erg speelbare framerates gehaald.

"Het kan niet, en zal nooit kunnen werken" is nooit fijn om te horen natuurlijk, maar toch: een oplossing. We weten nog steeds niet wat voor voeding je hebt (dat staat ook niet in een schermpje, je zult toch even de kast in moeten), maar MOCHT hij goed genoeg zijn, én je hebt een vrij PCI-E x16 slot: Wikipedia: PCI Express

Dan zou je een nieuwe videokaart in deze PC >KUNNEN< plaatsen. Ik benadruk KUNNEN, want ik zal het vrij eerlijk en bot zeggen: de videokaart is niet het enige wat vrij oud is aan deze machine. Hoewel een nieuwe videokaart een verbetering zal zijn, zal de CPU je wel tegenhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player 1
Het gaat over een Laptop in deze, maar ik was er al bang voor :-(
Umbrah schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 09:36:
Je PC heeft welliswaar DirectX11 in je operating system, maar je IGP ondersteunt het niet: sterker nog, die gaat slechts tot DirectX 9: http://www.nvidia.com/object/mobogpu_nb_7series_fbs.html -- DirectX is een "suite" van tools, waar ook DirectInput een onderdeel van is. Je videokaart ondersteunt het echter niet hardwarematig.

Ik hoop dat ik niet té brutaal overkom als ik zeg dat je videokaart feitelijk antiek is. Hij komt uit 2006/2007 (de specs noemen nog IDE poorten...). Dit gaat nooit werken. De minimale vereisten zijn, in nVidia-kamp: een GTS450. Toch zo'n zeven generaties nieuwer dan je huidige videokaart.

Overigens, als het technisch had gewerkt, betwijfel ik of je er van had kunnen genieten, zelfs op een lage resolutie met lage settings had je niet erg speelbare framerates gehaald.

"Het kan niet, en zal nooit kunnen werken" is nooit fijn om te horen natuurlijk, maar toch: een oplossing. We weten nog steeds niet wat voor voeding je hebt (dat staat ook niet in een schermpje, je zult toch even de kast in moeten), maar MOCHT hij goed genoeg zijn, én je hebt een vrij PCI-E x16 slot: Wikipedia: PCI Express

Dan zou je een nieuwe videokaart in deze PC >KUNNEN< plaatsen. Ik benadruk KUNNEN, want ik zal het vrij eerlijk en bot zeggen: de videokaart is niet het enige wat vrij oud is aan deze machine. Hoewel een nieuwe videokaart een verbetering zal zijn, zal de CPU je wel tegenhouden.
Dit gaat waarschijnlijk ook niet werken :

Symptomen

Directx Error is een gedeeld DLL-bestand (dynamic-link library). Fouten die te maken hebben met dit bestand doen zich meestal voor wanneer een programma het bestand verkeerd behandelt tijdens gebruik. Het probleem dat zich het meest voordoet, gebeurt in het Windows-register, waar toepassingen de locatie opzoeken van DLL’s die ze nodig hebben. En omdat dit kritieke bestanden zijn, is het zo dat wanneer een bestand niet-beschikbaar wordt, er niet voorspeld kan worden wat er verkeerd kan gaan.

Meestal ervaart u programma’s die blokkeren, uw pc wordt traag, het systeem loopt vast, er verschijnen blauwe schermen met fouten, er zijn problemen tijdens het opstarten of afsluiten, en installatiefouten. In het ergste geval, als Windows de DLL nodig heeft, kan uw hele systeem instabiel worden.

Oplossing
We raden met klem aan om Directx Error-fouten niet handmatig op te lossen. Als u dit wel doet, kan dit meerdere uren duren, meer kwaad dan goed doen en uiteindelijk is het goed mogelijk dat het onderliggende probleem niet wordt opgelost.

De meest aanbevolen oplossing is om een betrouwbare softwaretoepassing te gebruiken die Directx Error]-fouten snel kan vaststellen en oplossen (en nog veel meer). Programma’s zoals PC Health Advisor voeren diverse tests voor probleemoplossing en diagnose uit op uw computer om vrijwel alle bekende fouten op te sporen en te verhelpen. Het resultaat is een pc zonder fouten, die zelfs veel sneller werkt dan voorheen.

Download beschikbaar om Directx Error-fouten op te lossen
Aanbevolen – Gebruik dit softwarepakket om Directx Error-fouten te herstellen: PC Health Advisor. Dit reparatietooltje is een bewezen hulpmiddel om Directx Error-fouten en andere Windows-problemen zeer efficiënt op te sporen en te verhelpen.

Dit is de reden waarom ik liever op Consoles speel 8)

[ Voor 35% gewijzigd door Player 1 op 16-08-2015 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-09 09:31
Ook al krijg je het werkend wat ik betwijfel met je huidige gpu dan gaat het nog niet lekker lopen. Ja op een resolutie die niet om aan te zien is. Als je ghost op je pc zou willen spelen zal je er ben ik bang toch wat knaken tegen aan moeten smijten. Je systeem voldoet denk ik nu al niet aan de minimale eisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 23:34

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Modbreak:Voortaan meer eigen inzet en meer achtergrond info in je startpost aub

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.