Witte speakers voor Mac Mini

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:25
Hi, bij mijn Mac Mini heb ik op dit moment een setje BX5 M-Audio en ben daar tevreden mee. Aangezien er binnenkort een wit bureau komt en ook mijn iPad/iPhone wit zijn wil ik toch eigenlijk ook over gaan op witte speakers. Ik ben helemaal niet thuis in de speakers maar hoop dat jullie mij kunnen helpen om passende witte speakers te vinden.

Ik zoek een?
Witte speakers. Liefste 2.0 of 1.0(soundbar?) als dit goed is. Ik wil echter niet achteruit gaan in kwaliteit met de speakers die ik nu heb.

Wat is je budget?
Budget ligt rond de 150 euro. Mag iets meer zijn, maar uiteraard ook minder

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Alle soorten muziek wordt geluisterd, van rock tot piraat en van top 1000 tot nederpop. Verder moet het aan mijn tv hangen en zal er misschien in de toekomst nog een ps4 bij komen dus ook gamen. Software is niet belangrijk, de speakers moeten echter wel een 3mm plug bevatten(of optioneel bij te kopen zijn)

Wat heb je zelf al gevonden?
Gekeken via Tweakers pricewatch naar witte speakers, alleen mijn kennis m.b.t. speakers is zo laag dat ik hier niet te lang naar heb gekeken en dit forum heb geopend.

Dit is het zobeetje denk ik, mochten jullie nog vragen hebben dan hoor ik het wel.

PSN Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die BX5's zijn actieve speakers, dus met ingebouwde versterker. Is dat iets wat je nog steeds wilt?
Als ik je zo lees wil je nogal wat aan kunnen sluiten. Dan is een losse receiver misschien makkelijker. Losse witte speakers zat te verkrijgen namelijk. Maar voor 150 euro ga je dat echt nooit redden. Denk eerder aan 500+ dan.

Tenzij je idd je TV als soort van "hub" gaat gebruiken, alles naar de TV en dan van daar uit door. Dan moet je gewoon naar actieve speakers zoeken. Ook wel bekend als actieve monitor speakers.
Kijk hier even, zitten wel wat witte tussen: http://www.bax-shop.nl/dj...pular&f_20912%5B%5D=85271

Overigens heb ik zelf een setje Harman Kardon Soundsticks III staan. Niet wit, maar transparant. Dat staat ook prima bij Apple spul. En hebben ook nog eens een hele goede soundstage :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
500+ is echt teveel. Prijs moet gewoon rond de 150 blijven liggen. Tv dient in principe als een "hub" want daar worden de speakers op aangesloten, vervolgens zit daar weer mijn Mac op en eventueel later dus mijn ps4. Dus heb overal geluid als ik het op die manier doe zonder steeds te moeten switchen.

Gekeken bij de bax-shop, waar trouwens mijn huidige speakers ook vandaan komen, en heb daar twee mogelijkheden gezien, misschien dat iemand me hier nog wat info/tips over kan geven.

Optie 1:
http://www.bax-shop.nl/st...luidspreker-wit-set-van-2
optie 2:
http://www.bax-shop.nl/st...eg-studio-monitor-wit-set

Die Harman Kardon Soundsticks III zijn ook erg mooi, alleen weer 2.1, ik wil het juist zo minimalistisch mogelijk houden.

PSN Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik ken ze beiden niet (ook geen ervaring met monitoren). Die DAP komt me over als plastic fantastic. Die fostex lijkt me erg klein, ik zie iets van 18 cm hoog ofzo. Kan me nauwelijks voorstellen dat ze beter zouden zijn dan jouw M-audio's.
Maar als Bax of een andere winkel (feedback oid) ergens bij je in de buurt zit, zou ik gewoon mijn speakers meenemen en gaan luisteren en vergelijken. Niks is zo persoonlijk als gehoor namelijk.
Btw: net als met je huidige speakers zou ik niet teveel laagweergave van die speakers verwachten. Daar zijn ze simpelweg te klein voor.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
Beide blijken dus een no-go. Deze heb ik ook voor rond de 150 trouwens gekocht en bevallen echt goed, ik zoek gewoon zoiets als dit alleen dan wit. Lastiger dan ik hoopte in elk geval. Mocht iemand toch nog een aanbeveling hebben dan hoor ik het graag :)

PSN Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Nogmaals, weet niet waar je woont, maar loop even bij feedback of een andere muziekwinkel binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Aan zn naam te zien in de buurt van tilburg.
Ik kan je helaas niet helpen met dat bedrag.
Heb je al op MP gekeken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
Grandisimo schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 20:17:
Aan zn naam te zien in de buurt van tilburg.
Ik kan je helaas niet helpen met dat bedrag.
Heb je al op MP gekeken ?
Ehm ik woon verre van Tilburg lol, hoe kan je dat aan me naam zien?
Nee nog niet gekeken ik dacht kijk eerst hier even maar zoals hierboven is vermeld misschien beter om even te testen in de winkels :)

PSN Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook boven je budget, maar wilde ze je niet onthouden:

Ben zelf erg gecharmeerd van de Audio Engine A2 speakers, mooi design en erg goede reviews over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 19:12

Pjotr

Altijd van je af snijden

Royy90 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 14:57:
Witte speakers. Liefste 2.0 of 1.0(soundbar?) als dit goed is.

Budget ligt rond de 150 euro. Mag iets meer zijn, maar uiteraard ook minder
Edifier? http://www.monitorstore.n...pse-2-0-speakers-wit.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
Hmm bedankt, reviews lijken goed in elk geval, en lijken me ook niet zo groot vergeleken met wat ik nu heb. Weet alleen niet of ik er qua kwaliteit op ga inleveren...

PSN Profile

Pagina: 1