[Mac mini 2.1] Ondersteuning voor Windows 8.1 & Windows 10?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-10 16:13
Ik heb een mac mini met C2D 1,83 GHZ en 4 GB geheugen en 120 GB SSD.
stil en snel genoeg dus.

er staat OSX 10.6.8. op en dat was, naar ik heb gehoord de maximale versie die er op kon.
daar kon dan met bootcamp 3.0 of 3.1 windows op worden gezet. destijd lukte het mij niet om er windows 8 op te zetten, en er was iets met 32 / 64 bit.

Nu lees ik op een site dat er ook OSX 10.7.5 op kan. en dat het minstens windows 7 ondersteunt, en dat windows 8.1 er ook op draait. ( e.e.a. icm bootcamp 4?)

Gezien de lage systeemeisen, en dat ik al van diverse mensen heb gehoord dat windows 10 ook zou draaien op de macs, ben ik hierin weer erg geinteresseerd.

Wat is nu de makkelijkste manier om windows 8.1 of windows 10 op de mac te zetten, of wanneer er toch nog iets is dat ik over het hoofd zie, welke OSX versie, en welke Windows versie kan ik hier maximaal op zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:43

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Je kunt met wat trucjes Lion er op krijgen. Dit is wel best lastig te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
waar kan ik daar een handleiding oid voor vinden? is het mogelijk om alleen windows op de mac te zetten ? of is bootcamp altijd nodig om de installatie te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb hier net een C2D iMAC (2,4ghz 20" 4GB) naar yosemite getild, met 10.6.8 heb je de appstore en kun je 10.10 downloaden en installen. Of zit er beveiliging ergens dat dit niet kan op die 1,83ghz mac mini?

Iig is yosemite ook niet alles ivm snelheid en support oude software; ik wil er ook windows 8.1 op zetten, ik begrijp dat dat niet perse met bootcamp hoeft, gewoon handmatig partitie maken en booten van een windows intall, alleen vraag ik met af of er limitaties zijn bij het booten van een usb stick met windows install er op?

En ik begreep dat de limitaties van de bootcamp software ook te omzeilen zijn?
http://www.videograndpa.com/?p=2628

[ Voor 5% gewijzigd door maratropa op 15-08-2015 14:51 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
zit de appstore in 10.6.8. ? en is die download gratis?
volgens mij was dat pas later?
ik las dat de maximale versie 10.7.5. is, maar die site is misschien ook verouderd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:14
Hier ook met een 2.4 c2d nog steeds up2date. Volgens mij was het de core duo (zonder 2) die niet meer te updaten is ivm gebrek aan 64bit support.

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
engelbertus schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 14:53:
zit de appstore in 10.6.8. ? en is die download gratis?
volgens mij was dat pas later?
ik las dat de maximale versie 10.7.5. is, maar die site is misschien ook verouderd..
Ik heb hier nu 2 systemen gezien die maxed out waren op 10.6.8 waar dus de appstore naar geupdate was en automatisch dan de gratis update naar 10.10 aangaven.

Hier ook nog wat info over 8.1 op oude macs:

https://discussions.apple.com/thread/5926588

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
in de appstore zegt ie bij updates dat er geen updates zijn.
ik heb er een Core 2! duo in zitten, en die ondersteunt wel 64 bits support?

volgens een site:
http://www.everymac.com/s...ore-2-duo-1.83-specs.html
kan er wel 10.7,5 op.
alleen is dat blijkbaar niet officieel.

mijn mac voldoet wel aan de systeemeisen ( C2D, 2GB geheugen en 7 GB vrij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Dan verschilt dat blijkbaar idd... Maar sowieso lijkt me windows lichter op dat ding dan 10.10. Kun je niet gewoon naast 10.6.8 windows zetten?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
kan er ook naast, maar zonder bootcamp heb ik geen idee hoe ik er windows op kan krijgen. ik heb dit al eens geprobeerd, maar dat wilde niet echt lukken toen. geen idee hoe ik dat toen deed of wat er mi was. heb bootcamp toen weer verwijderd.. (10.6.8 ondersteunt geen windows 7 of 8.1 volgens mij, daar heb ik juist 10.7.5 voor nodig volgens mij.

ik zit nu op een lenovo laptop met intel c2d? T7250 2,0 met windows 10 en dat gaat als een zonnetje op de temperatuur na.. maar dat is ouderdom of zo. ( wat wel eens voor een crash zorgt) dus op een T5600 met 4GB die niet te warm wordt, moet e.e.a. ook soepel draaien, + 10.7.5 zou zeker mooi zijn, veel software werkt soms al niet meer op snow leopard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:57
Volgens mij moet die gewoon 10.7 kunnen draaien zonder aanpassingen. Heb je dat gewoon al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-10 23:59
Windows installeren op een dergelijke machine werkt exact hetzelfde als op een normale windows bak. Cd er in en gaan. Ik heb op die manier windows 7 kunnen installeren op een 2008 macbook pro waar OsX een error gaf (door een defecte videokaart. Windows denkt dan gewoon jo shijt aan dat ie nog verder kapot gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:47
Ik heb de titel van je topic iets aangepast naar "[Mac mini 2.1] Ondersteuning voor Windows 8.1 & Windows 10?".

Je hebt een mid 2007 Mac Mini, daar kun je maximaal Mac OS X Lion op draaien (10.7.5). Als je dan de bootcamp route wilt gaan, dan kun je max. bootcamp 4 draaien. Daarmee kun je officieel zowel Windows 8.1 als Windows 10 niet draaien. Maar hier zie je bijv. iemand die aangeeft dat je vanuit Windows 7 weer kunt upgraden naar Windows 8.1 en dat dit gewoon werkt: http://hints.macworld.com...p?story=20140117134042748.

Daarnaast zou je, zoals supersnathan94 hierboven aangeeft, Windows zonder Bootcamp kunnen installeren. Zie bijv. deze tutorial: http://www.intowindows.co...on-mac-without-boot-camp/

[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 16-08-2015 10:29 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
Ah! heel erg bedankt! ik heb er inderdaad gisteren lion op gezet, en dit werkt goed. bootcamp assistant kon het ondersteuningspakket niet downloaden, dus dat wilde niet echt lekker.

ik was eigenlijk van plan om hem als mediaplayer te gebruiken, maar bij het installeren van iTunes zag ik dat je voor 1080p een 2,4 GHz mac nodig hebt?

de mac die ik heb heeft slechts een intel gma gpu..
met het afspelen van 1080 materiaal was dat ook inderdaad wel schokkerig..

als ik nu gewoon bij schijfebheer of zoiets een apparte partitie voor windows maak. en zonder bootcamp ga, zal ik kijken of windows dit misschien beter kan .. ik betwijfel het echter... :)
Pagina: 1