Computer loop vast tijdens gaming

Pagina: 1
Acties:

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09-2025
Goedemiddag,

Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar aangezien dit enkel tijdens het gamen gebeurt denk ik dat het aan de videokaart licht. Uit m'n hoofd zijn dit even de specs:
Intel Core i5-3450
AMD HD 7850
8 GB geheugen

Nu krijg ik geen blue screen of death maar verticale licht groene/roze strepen of een volledig zwart scherm. Het lijkt mij niet aan de tempratuur te liggen want die is voor het opstarten van de game 35 graden. Ook gebeurt het bijvoorbeeld bij League of Legends wanneer mijn champion spawned na het laden. Tijd om overhit te raken is er dus ook niet.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:36

br00ky

Moderator Harde Waren
Great, mooie omschrijving van je probleem, nu nog het troubleshoot gedeelte. Wat heb je inmiddels allemaal al geprobeerd/uitgesloten?

• Swagger
Inderdaad vergeten te melden, wat ik gedaan heb is:
- Bios update moederbord (MSI B75A G43)
- Catalyst control center geupdate
- Computer stof vrij gemaakt
- Videokaart/processor terug gezet naar fabriekssnelheid
- Defragmenteren

Overigens, het lijkt mij dat ik AMD Gaming Evolved gewoon van mijn PC kan gooien, klopt dat?

[ Voor 17% gewijzigd door Swagger op 15-08-2015 14:49 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:36

br00ky

Moderator Harde Waren
Het kan natuurlijk dat je GPU kaputt is. Heb je de drivers al eens goed verwijderd met DDU en vervolgens opnieuw geinstalleerd?

Heb je de mogelijkheid de GPU in een andere pc te testen en/of een andere GPU in jouw pc? Welke voeding heb je trouwens (vermogen/merk/type)?

• Swagger
Ik heb nog niet geprobeerd de drivers eerst te verwijderen met DDU, ik zal dat nu even doen. Verder heb ik als voeding een CM Real Power M520 watt.

Laten we niet hopen dat de videokaart kapot is, dat zou m'n 3rde zijn in m'n laatste 3 PC's.

• Swagger
Een kleine bump, ik heb nog wat "tests" uitgevoerd. Gisterenavond deed de computer het normaal, in ieder geval onder League of Legends en Hearthstone.Vanochtend nogmaals geprobeerd te spelen en weer liep het spel vast direct na spawning. M'n pc gaf geen krimp tijdens het bewerken van video's (Adobe After Effects) en ook niet tijdens FurMark.

Misschien dat het probleem niet de videokaart is? Kan het een harde schijf zijn?

Verwijderd

Lijkt me dat het probleem bij de videokaart ligt. Zoals br00ky al suggereerde kun je proberen om een andere videokaart de testen of je huidige videokaart in een ander systeem. Ook zou je je videokaart uit je pc kunnen halen en het proberen met de iGPU van je processor.

Verwijderd

Kom je er dan nog niet uit, dan kan je PSU een probleempje veroorzaken.
Mogelijk dat deze te weinig power bied voor je hardware

• Swagger
Ik zal morgen m'n broertjes videokaart uitproberen, ook een foto gemaakt van m'n beeldscherm.

Afbeeldingslocatie: http://oi57.tinypic.com/6tjrc3.jpg

• Swagger
Uiteindelijk de videokaart van m'n broertje kunnen testen, en het lijkt gewoon te werken op deze manier. Echter heb ik het gevoel dat m'n PC een beetje shakey is geworden. Verder klinkt die ook als een turbine (GTX 650 Ti). Op zoek naar een nieuwe kaart dan maar. Is iemand bekend met een gaming videokaart van rond de 200 euro die nagenoeg geen geluid produceert? Een goede GTX 960 misschien?
Pagina: 1