[Herhaling] Over herhaling. Dit is een post over herhaling

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat me de laatste tijd echt opvalt, is dat er ontzettend vaak hetzelfde wordt gezegd in een en hetzelfde nieuwsbericht. Waarom is dit? SEO? Come on!

Voorbeeldje: nieuws: Mozilla brengt Firefox-pre-bèta uit met verbeterde private browsing

Titel:
Mozilla brengt Firefox-pre-bèta uit met verbeterde private browsing
Intro:
Mozilla heeft een vroege versie van zijn nieuwe Firefox-browser uitgebracht. Deze zogenaamde pre-bèta bevat een verbeterde manier van privébrowsing.
Tekst:
De nieuwe privacyfeature zit in de pre-bèta die Mozilla heeft uitgebracht van de Firefox-browser.
Seriously?! :o Die herhaling leest echt zo irritant! Kunnen jullie hier alsjeblieft mee ophouden? Na een keer is het ook wel duidelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 15-08-2015 13:11 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Met de pre-beta van Firefox wordt volgens mij gewoon de alom bekende Aurora-versie bedoeld. Maar over welke versie het precies gaat is mij ook een raadsel. Ik gok Firefox 42, maar zeker weten doe ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Bee.nl schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 13:03:
Met de pre-beta van Firefox wordt volgens mij gewoon de alom bekende Aurora-versie bedoeld. Maar over welke versie het precies gaat is mij ook een raadsel. Ik gok Firefox 42, maar zeker weten doe ik het niet.
Oh sorry, je snapt mijn punt niet (dus ik heb het niet duidelijk genoeg uitgelegd O-) ).

Ik bedoel dat hier 3x hetzelfde wordt gezegd. Wat er wordt gezegd maakt in dit geval niet zoveel uit :) Het irriteert me gewoon dat ze in een bericht 3x hetzelfde herhalen.

edit:
Ik heb mijn OP een klein beetje aangepast. Jouw post komt daardoor misschien een beetje raar over voor nieuwkomers, excuses daarvoor. Dat ligt dus niet aan Bee.nl :)

[ Voor 13% gewijzigd door Room42 op 15-08-2015 13:13 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:06
Hahahahahahahahahaha
Ik herhaal even dat ik het verloop van dit topic grappig vind O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je weinig om over te schrijven hebt dan herhaal je dingen. Een artikel van één alinea is geen gezicht dus dan verzin je er wat 'body' bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 13:35:
Als je weinig om over te schrijven hebt dan herhaal je dingen. Een artikel van één alinea is geen gezicht dus dan verzin je er wat 'body' bij.
Ja, precies.

Misschien een idee om een soort van "Kort nieuws"-rubriek te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Iets anders opgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-10 09:23

arnoudwokke

Redacteur
Afgezien van dit specifieke geval, roerde je een algemener onderwerp aan over herhaling. De auteur heeft het specifieke geval afgehandeld, maar in geval van het algemenere onderwerp - dat jij aanroerde - zal ik antwoorden. Je hebt gelijk. Behalve dat je gelijk hebt, draag je ook een goed punt aan.

Een enkele dubbeling is niet te voorkomen - die tussen kop en inleiding. De kop staat zo los van de tekst, dat je een dubbeling tussen kop en tekst niet kan voorkomen. Maar het valt me net als jij op dat sommige auteurs (en ik kan niet uitsluiten dat ik daar zelf ook tussen zit), de neiging hebben om het belangrijkste nieuwsfeit nog een keer in de tekst te vermelden. Dat sommige auteurs - geen idee of ik dat zelf ook doe - zichzelf in de vetgedrukte inleiding en in de tekst herhalen, is denk ik te wijten aan het feit dat de inleiding en tekst voor veel auteurs ook los staan, maar voor lezers niet.

Het is iets voor ons op te letten. Dank dus voor deze feedback. En dank je wel voor deze opmerking ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Bedankt voor jouw open en uitgebreide antwoord. Fijn om te lezen dat er op wordt gelet, dat zal het lezen prettiger maken :)

Pagina: 1