Laptop gaat niet meer aan. Hulp aub.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dontknow_id
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-12-2024
Hallo,

Als ik in het verkeerde topic zit, mag je me verplaatsen.

Gisteren avond zat mijn vrouw op de slaapkamer in haar bed met de laptop op facebook en zo van die spelletjes te spelen.
Na een half uurtje valt opeens zonder iets te melden de laptop uit, en gaat niet meer aan.
Ik zij tegen haar dat ik deze morgen zal kijken omdat ik toch dacht dat je laptop gewoon uitgevallen was door de hitte.

Nu deze morgen opnieuw geprobeerd en de laptop doet niks meer, heb al geprobeerd 60 seconden te hard resetten maar doet niks, ook gewoon via de lader en zonder de batterij doet niks.

Heb de laptop al proberen te openen maar lukt niet, krijg deze niet helemaal open, maar toen hij uitviel rook deze wel niet naar verbrand.

Ik kan de harde schijf verwijderen en zo aan de bestanden komen via mijn vaste pc.
Maar het probleem is ook dat op die laptop een programma staat voor een webshop aan te maken en daar ik natuurlijk geen update van heb, is er een manier dat ik dat programma via mijn pc zou open krijgen.

Als er iemand iets weet, mag je steeds reageren.

Alvast hartelijk bedankt.
Groetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato1989
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 31-03-2023

Plato1989

Amused to Death

Uhm, als je die hardeschijf aan je vaste computer koppelt, heb je dat programma van die webshop toch? Los daarvan; haal de accu eruit, koppel hem aan het stroom en kijk of hij opstart. Kijk ook of hij opstart zonder de hardeschijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dontknow_id
Plato1989 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 12:18:
Uhm, als je die hardeschijf aan je vaste computer koppelt, heb je dat programma van die webshop toch? Los daarvan; haal de accu eruit, koppel hem aan het stroom en kijk of hij opstart. Kijk ook of hij opstart zonder de hardeschijf.
Bedankt voor de reactie, heb hier nog zo een lege hoes liggen voor een harde schijf in te steken, en dan gewoon aan mijn pc hangen.

Alles wat je gezegd heb geprobeerd en lukt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vul je vraag even aan met Windows Clients - Beleid maar ik denk dat als je power-cable hebt aangesloten en er gaan geen lampjes branden, dat er een goede kans is dat de aansluiting in de laptop defect is geraakt. Als iets niet verbrand ruikt, wil het niet zeggen dat er niets iets defect is geraakt.

Aangezien bijna alle HDD's in een laptop 2.5" zijn en niet altijd een universele SATA-koppeling hebben, zal je waarschijnlijk aan de slag moeten met een losse enclosure en die dan aan je PC koppelen middels USB.

Door gebrek aan informatie is het erg lastig om iets nuttigs te zeggen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dontknow_id
MAX3400 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 12:22:
Vul je vraag even aan met Windows Clients - Beleid maar ik denk dat als je power-cable hebt aangesloten en er gaan geen lampjes branden, dat er een goede kans is dat de aansluiting in de laptop defect is geraakt. Als iets niet verbrand ruikt, wil het niet zeggen dat er niets iets defect is geraakt.

Aangezien bijna alle HDD's in een laptop 2.5" zijn en niet altijd een universele SATA-koppeling hebben, zal je waarschijnlijk aan de slag moeten met een losse enclosure en die dan aan je PC koppelen middels USB.

Door gebrek aan informatie is het erg lastig om iets nuttigs te zeggen.
Als ik de kabel insteek zonder batterij, brandt er enkel een wit lampje en als ik hem verbindt met lader en batterij brandt er een oranje lampje.

Heb juist geprobeerd die webshop software te openen via mijn andere pc en lukt langs geen kanten, geeft direct een error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:21
Heb je geen installatie dvd of setup van je webshopsoftware? Lijkt mij dat dergelijke software niet heel erg schaars is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:33
Zonder hier direct een TR voor aan te maken : wat heeft dit verder met Windows te maken? Een laptop die helemaal niet aan gaat heeft geen zak met een operating system te maken.

Even om de TS te helpen : battery uit get systeem halen, powerknop ingedrukt houden voor 10s, daarna battery er weer in en proberen aan te zetten.
Gaan er nog steeds geen lampjes branden dan kun je nog proberen het geheugen (RAM) er opnieuw in te zetten. Als dat niet werkt dan kun je de machine waarschijnlijk als verloren beschouwen (tenzij er nog garantie op zit natuurlijk). Een laptop met een defecte harde schijf zal dit nog wel aangeven (en vertoont nog enige activiteit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-10 17:09
Dontknow_id schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 12:39:
[...]

Als ik de kabel insteek zonder batterij, brandt er enkel een wit lampje en als ik hem verbindt met lader en batterij brandt er een oranje lampje.
Welk merk/type laptop is het? (HP Probook toevallig?)

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Pagina: 1